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109
Aircraft Avionics - CC 109 Cosmopolitan
Cabin Safety Technical Standard 109
General-interest services
Human rhinovirus 109
Legislative Committee on Bill C-109
NT premium charge service
Omnibus I Directive
PRS
Premium rate service
Premium rate telephone service
Premium rate voice service
Public-interest services
Qualification Regulation
Referral to funeral service
Referral to health aide service
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest
Shared revenue service
TS 109

Vertaling van "services and $109 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Cabin Safety Technical Standard 109 [ TS 109 ]

Norme technique relative à la sécurité des cabines n° 109 [ NT 109 ]


Legislative Committee on Bill C-109, An Act to amend the Criminal Code, the Crown Liability and Proceedings Act and the Radiocommunication Act [ Legislative Committee on Bill C-109 ]

Comité législatif sur le projet de loi C-109, Loi modifiant le Code criminel, la Loi sur la responsabilité civile de l'État et le contentieux administratif et la Loi sur la radiocommunication [ Comité législatif sur le projet de loi C-109 ]




Qualification Regulation | Regulation on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection and for the content of the protection granted and amending Council Directive 2003/109/EC of 25 November 2003 concerning the status of third-country nationals who are long-term residents

Règlement concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu cette protection | règlement relatif aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


Directive 2010/78/EU amending Directives 98/26/EC, 2002/87/EC, 2003/6/EC, 2003/41/EC, 2003/71/EC, 2004/39/EC, 2004/109/EC, 2005/60/EC, 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2009/65/EC in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Banking Authority), the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus I Directive

directive Omnibus I | Directive 2010/78/UE du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 modifiant les directives 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2009/65/CE en ce qui concerne les compétences de l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne), l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des mar ...[+++]


Aircraft Avionics - CC 109 Cosmopolitan

Avionique - CC 109 Cosmopolitan


services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

service d'intérêt général [ service d'intérêt économique général ]


NT:premium charge service | premium rate service | premium rate telephone service | premium rate voice service | shared revenue service | PRS [Abbr.] | PRS, premium rate service was formerly termed premium charge service [Abbr.]

service à tarif majoré | service infokiosque | service kiosque téléphonique


Referral to health aide service

orientation vers un service d'aide de soins de santé


Referral to funeral service

orientation vers un service de pompes funèbres
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Any amount of money demanded as a penalty in a notice of assessment served under section 109.3 and any interest payable under section 109.5 or any amount of money demanded in a notice under section 124 and any interest payable under subsection 124(6), from and after the time of service, is a debt due to Her Majesty in right of Canada from the person on whom the notice is served and the person shall pay that amount or, within ninety days after the time of service, request a decision of the Minister of Public Safety and Emergency Pr ...[+++]

(2) Les pénalités établies par l’avis de cotisation prévu à l’article 109.3 ainsi que l’intérêt à payer au titre de l’article 109.5, et les sommes réclamées par l’avis prévu à l’article 124 ainsi que l’intérêt à payer au titre du paragraphe 124(6), constituent, dès la signification de l’avis, des créances de Sa Majesté. Il incombe au destinataire de l’avis d’effectuer le paiement ou, dans les quatre-vingt-dix jours de la signification de l’avis, de demander au ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile de rendre la décision prévue à l’article 131.


I would now like to mention the CRTC's regulatory initiatives: there was TVFQ 99, TV5, the new TQS service, the specialized services introduced by the CRTC, and at the provincial level, I might also note Bill 109 which was supported by the National Assembly as a whole.

Passons aux initiatives réglementaires du CRTC: pensons à TVFQ 99, à TV5, au nouveau service TQS, aux services spécialisés qui ont été introduits par le CRTC, et au niveau provincial, nous pouvons noter également la loi 109 qui a été appuyée par l'Assemblée nationale de façon générale.


109. Recommends the mobilisation of all financial and legislative instruments available to promote economic relocation and calls for information centres to be established in order to heighten awareness among entrepreneurs of the advantages to be gained from keeping their operations in Europe or relocating to Europe in terms of shortening supply chains and possibly establishing local manufacturing traditions and increasing efficiency in this sector while creating more jobs at local level; urges for EURES to be exploited as efficiently as possible in order to make use of the skills of young European jobseekers; calls on the Member States to impl ...[+++]

109. recommande de mobiliser l'ensemble des instruments financiers et législatifs disponibles pour favoriser la relocalisation de l'économie et appelle de ses vœux la création de centres d'information visant à sensibiliser les entrepreneurs aux avantages qu'ils pourraient tirer du maintien ou de la relocalisation de leur activité en Europe en termes de raccourcissement des chaînes d'approvisionnement et éventuellement d'enracinement local de la production, ainsi que d'accroissement de l'efficacité du secteur manufacturier, tout en développant l'emploi local; demande instamment qu'EURES soit exploité le plus efficacement possible afin que les compétences des jeunes demandeurs d'emploi européens soient utilisées; invite les États membres à ...[+++]


109. Recalls that the right to conscientious objection to military service constitutes a legitimate exercise of the right to freedom of thought, conscience and religion, and urges the EEAS and the Member States to call on countries with a system of compulsory military service to allow for an alternative service of a non-combatant or civilian character, in the public interest and not of a punitive nature, and to refrain from punishing, including through prison sentences, conscientious objectors for failure to perform military service;

109. rappelle que le droit à l'objection de conscience au service militaire constitue un exercice légitime du droit à la liberté de pensée, de conscience et de religion, et prie instamment le SEAE et les États membres d'inviter les pays disposant d'un système instituant le service militaire obligatoire à autoriser un service de remplacement ou à caractère civil ou non combattant, dans l'intérêt public, et non répressif, et à s'abstenir de poursuivre, y compris en recourant à des peines d'emprisonnement, des objecteurs de conscience po ...[+++]


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(109) The Commission should adopt the regulatory technical standards developed by ESMA specifying the criteria for determining whether an activity is ancillary to the main business, regarding procedures for granting and refusing requests for authorisation of investment firms, regarding requirements for management bodies, regarding acquisition of qualifying holding, regarding obligation to execute orders on terms most favourable to clients, regarding cooperation and exchange of information, regarding freedom to provide investment services and activities, regarding establishmen ...[+++]

(109) La Commission devrait adopter les normes techniques de réglementation élaborées par l'AEMF précisant les critères qui permettent de déterminer si une activité est accessoire par rapport à l'activité principale, concernant les procédures de délivrance d'un agrément et de rejet d'une demande d'agrément, concernant les exigences applicables aux organes de direction, concernant l'acquisition de participations qualifiées, concernant l'obligation d'exécuter les ordres aux conditions les plus favorables pour le client, concernant la coopération et l'échange d'informations, concernant la liberté de prestation des services ...[+++]


In 2009-2010, the Department spent $148 million on health services and $109 million on social services, continuing care and corporate services.

En 2009-2010, le Ministère a dépensé 148 millions de dollars en services de santé et 109 millions de dollars en services sociaux, en soins prolongés et en services administratifs.


109. Emphasises that the EU’s coordinated active labour market measures, such as publicly funded work programmes for young people, and the creation of new, sustainable and good jobs – which are properly remunerated – and new businesses, as well as the promotion of a business culture in schools, incentives for new initiatives, technical assistance for start-ups, administrative simplification to speed up formalities, local service networks to facilitate management, and links with universities and research centres to promote product and process innovation, recognition of voluntary work as professional experience and the promotion of entrepr ...[+++]

109. souligne que, pour combattre avec succès le chômage des jeunes et soutenir une croissance profitable à tous, il est essentiel de promouvoir les mesures actives en faveur du marché du travail coordonnées au niveau de l'UE, telles que des programmes de travail pour les jeunes, financés par des fonds publics, ainsi que la création de nouveaux emplois durables et de bonne qualité – bénéficiant d'une rémunération décente – et de nouvelles entreprises, de promouvoir la culture d'entreprise dans les écoles, de prendre des mesures d'incitation au lancement d'initiatives, d'apporter une assistance technique aux jeunes pousses, de procéder à ...[+++]


109. Emphasises that the EU's coordinated active labour market measures, such as publicly funded work programmes for young people, and the creation of new, sustainable and good jobs – which are properly remunerated – and new businesses, as well as the promotion of a business culture in schools, incentives for new initiatives, technical assistance for start-ups, administrative simplification to speed up formalities, local service networks to facilitate management, and links with universities and research centres to promote product and process innovation, recognition of voluntary work as professional experience and the promotion of entrepr ...[+++]

109. souligne que, pour combattre avec succès le chômage des jeunes et soutenir une croissance profitable à tous, il est essentiel de promouvoir les mesures actives en faveur du marché du travail coordonnées au niveau de l'UE, telles que des programmes de travail pour les jeunes, financés par des fonds publics, ainsi que la création de nouveaux emplois durables et de bonne qualité – bénéficiant d'une rémunération décente – et de nouvelles entreprises, de promouvoir la culture d'entreprise dans les écoles, de prendre des mesures d'incitation au lancement d'initiatives, d'apporter une assistance technique aux jeunes pousses, de procéder à ...[+++]


Question No. 109— Mr. Bill Casey: With respect to the Department of National Defence's hiring of Reid's Bus Service to transport cadets on a round trip from Parrsboro to Amherst on February 2 and 3, 2002: (a) what was the cost of the transportation service provided to DND by Reid's Bus Service; (b) how many independent companies were asked to provide competitive quotes; (c) what is the current policy regarding private transportation contractors for cadets in rural communities like Parrsboro; and (d) does the service provided by Rei ...[+++]

Question n 109— M. Bill Casey: En ce qui concerne le marché passé par la Défense nationale du Canada avec Reid's Bus Service pour le transport aller-retour de cadets de Parrsboro à Amherst les 2 et 3 février 2002: a) quel a été le montant du marché; b) combien d'entreprises indépendantes ont été sollicitées; c) quelle est la politique actuelle concernant le recours à des entrepreneurs privés pour assurer le transport de cadets dans des collectivités rurales comme Parrsboro; d) le service fourni par Reid's Bus Service représente-t-il un changement par rapport à la politique établie et, dans l'affirmative, qui l'a autorisé?


Draft regulations published in December 2005 are more responsive to the needs of Canadian Forces members who are released due to disability.[109] The regulations are targeted to fill gaps in programs and services for eligible members released for medical reasons and for members who voluntarily leave the Canadian Forces and then develop later a service-related disability.

Ses modalités, dont une première ébauche est parue en décembre 2005, sont beaucoup mieux adaptées aux besoins des membres actuels des Forces canadiennes qui sont réformés pour cause d’invalidité [109]. Elles visent à corriger les lacunes dans les programmes et services offerts aux membres admissibles réformés pour raison médicale et à ceux qui ont quitté volontairement les Forces canadiennes et se sont découvert par la suite une invalidité liée à leur service militaire.


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