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Borrowing capacity
Debt burden
Debt carrying capacity
Debt financing cost
Debt service
Debt service capacity
Debt service charge
Debt service cost
Debt servicing
Debt servicing ability
Debt servicing burden
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt servicing cost
Debt servicing costs
Debt-servicing capacity
Government debt
Government or government-guaranteed debt
National debt
Public debt
Public debt service
Public or publicly guaranteed debt
Redemption of public debt
Rescheduling of public debt
Service of debt
Servicing of debt

Vertaling van "servicing public debt " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


debt service | debt servicing burden | debt servicing costs

charge du service de la dette | coût du service de la dette


debt burden | debt service | servicing of debt

charge de la dette


debt service | service of debt | public debt service

service de la dette | service de l'emprunt


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


debt servicing cost [ debt service cost | debt service charge | debt financing cost ]

frais de service de la dette


redemption of public debt

amortissement de la dette [ dette amortissable ]


public or publicly guaranteed debt | government or government-guaranteed debt

dette contractée ou garantie par l'État | dette contractée ou avalisée par l'État


rescheduling of public debt

consolidation de la dette [ dette consolidée ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
30. Notes that only five Member States were found to be fully compliant with the provisions of the SGP; insists that the SGP was developed by consensus among the Member States; underlines that a high proportion of expenditure spent on servicing public debt reduces resources that can be spent on public services and investments; accepts, therefore, that deficit reduction in highly indebted countries remains necessary, but considers that such fiscal consolidation should take place in a way that protects vulnerable users of public services, protects public investment and raises revenue in an equitable way through increased growth;

30. prend note du fait que seuls cinq États membres respectent pleinement les dispositions du pacte de stabilité et de croissance (PSC); insiste sur le fait que le PSC a été élaboré par consensus entre les États membres; souligne que lorsqu'une grande partie des dépenses est consacrée au service de la dette, cela réduit les ressources disponibles pour les services et les investissements publics; admet par conséquent que la réduction du déficit reste une nécessité dans les pays fortement endettés, mais considère que l'assainissement ...[+++]


30. Notes that only five Member States were found to be fully compliant with the provisions of the SGP; insists that the SGP was developed by consensus among the Member States; underlines that a high proportion of expenditure spent on servicing public debt reduces resources that can be spent on public services and investments; accepts, therefore, that deficit reduction in highly indebted countries remains necessary, but considers that such fiscal consolidation should take place in a way that protects vulnerable users of public services, protects public investment and raises revenue in an equitable way through increased growth;

30. prend note du fait que seuls cinq États membres respectent pleinement les dispositions du pacte de stabilité et de croissance (PSC); insiste sur le fait que le PSC a été élaboré par consensus entre les États membres; souligne que lorsqu'une grande partie des dépenses est consacrée au service de la dette, cela réduit les ressources disponibles pour les services et les investissements publics; admet par conséquent que la réduction du déficit reste une nécessité dans les pays fortement endettés, mais considère que l'assainissement ...[+++]


30. Notes that only five Member States were found to be fully compliant with the provisions of the SGP; insists that the SGP was developed by consensus among the Member States; underlines that a high proportion of expenditure spent on servicing public debt reduces resources that can be spent on public services and investments; accepts, therefore, that deficit reduction in highly indebted countries remains necessary, but considers that such fiscal consolidation should take place in a way that protects vulnerable users of public services, protects public investment and raises revenue in an equitable way through increased growth;

30. prend note du fait que seuls cinq États membres respectent pleinement les dispositions du pacte de stabilité et de croissance (PSC); insiste sur le fait que le PSC a été élaboré par consensus entre les États membres; souligne que lorsqu'une grande partie des dépenses est consacrée au service de la dette, cela réduit les ressources disponibles pour les services et les investissements publics; admet par conséquent que la réduction du déficit reste une nécessité dans les pays fortement endettés, mais considère que l'assainissement ...[+++]


There is nothing virtuous about excessive debt -- it means that more and more of your public expenditure is spent on servicing your debt instead of on public services and public investments. Excessive public debt is a threat to our social model.

Un déficit excessif n'a rien de vertueux: il a pour conséquence qu'une part sans cesse plus élevée des dépenses publiques de votre pays est affectée au service de sa dette plutôt qu'aux services publics et aux investissements au bénéfice de la collectivité. Une dette publique excessive représente une menace pour notre modèle social.


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eurobonds or similar measures in order to lower the cost of interest for servicing public debt, considering that interest rate spreads between Member States have not fallen below pre-crisis levels;

émettre des euro-obligations ou prendre des mesures similaires afin d'abaisser le coût de la charge d'intérêt au titre du service de la dette publique, puisque les écarts de taux d'intérêt entre les États membres ne sont pas descendus au-dessous de leur niveau d'avant la crise;


(Return tabled) Question No. 488 Mr. Charlie Angus: With respect to the third-party management (TPM) of First Nations by Aboriginal Affairs and Northern Development Canada (AANDC) over the last 12 years: (a) how many First Nations reserves have been operating under co-management or TPM, (i) for how long, (ii) which reserves have been so designated; (b) for each of the reserves under co-management or TPM, (i) who acts as their third-party manager, (ii) under what authority have they been placed under TPM, (iii) on what date did each co-management or third-party management agreement come into force, (iv) what was the amount of debt they held at the ti ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 488 M. Charlie Angus: En ce qui concerne la gestion par un tiers administrateur de Premières nations à la demande des Affaires autochtones et Développement du Nord Canada (AADNC) au cours des 12 dernières années: a) combien de réserves autochtones ont été soumises à la cogestion ou la gestion par un tiers administrateur, (i) pendant combien de temps, (ii) quelles réserves ont été ainsi désignées; b) pour chaque réserve gérée en cogestion ou par un tiers administrateur, (i) qui est le cogestionnaire ou le tiers administrateur, (ii) en vertu de quel pouvoir est-elle gérée par un tiers administrateur, (iii) quelle est la date d’entrée en vigueur de chaque entente de cogestion ou de gestion par un tiers admi ...[+++]


The government should worry a little less about the debt and make fewer cuts to public services, and instead help families that have huge, real debts that could bankrupt our economy if those people can no longer support consumer spending because of their debt.

Le gouvernement devrait un peu moins s'occuper de la dette et moins couper dans les services publics, et aider plutôt les familles qui ont une dette réelle et énorme, ce qui risque de mettre notre économie en faillite si ces gens ne sont plus capables de soutenir la consommation par leur endettement.


In addition to severe structural problems like lack of investment, the public debt, particularly foreign debt, has grown rapidly and at present it is not clear how the authorities intend to service that debt burden.

Outre de graves problèmes structurels, comme l'absence d'investissements, la dette publique, en particulier la dette extérieure, augmente rapidement et on ne voit pas clairement aujourd'hui comment les autorités comptent s'y prendre pour servir les intérêts de cet endettement.


On page 8 of his discussion paper, which as we know went nowhere, it states: -the interest costs on that debt are choking governments' ability to deliver services that the public needs and depends on-The larger the debt gets, the bigger the interest costs and the smaller the budget for services-The status quo is not an option. That is the government's own minister.

À la page 8 de son document de travail qui, comme on le sait, n'a abouti à rien, on peut lire: Étouffés par l'intérêt qu'ils doivent payer sur cette dette, les gouvernements ont énormément de mal à offrir les services dont la population a besoin et auxquels elle se fie.


This annual debt service bill is enough to run the governments of Newfoundland, P.E.I. , Nova Scotia, New Brunswick, Manitoba, Saskatchewan and Alberta for an entire year with enough left over to pay the entire public debts of Newfoundland, New Brunswick and P.E.I. This annual debt service bill is enough to pay the tuition for four million Canadian young people to finish a four year university course.

Ce montant de la facture annuelle du service de la dette serait suffisant pour administrer pendant toute une année les gouvernements de Terre-Neuve, de l'Île-du-Prince-Édouard, de la Nouvelle-Écosse, du Nouveau-Brunswick, du Manitoba, de la Saskatchan et de l'Alberta, et il y aurait encore assez d'argent pour rembourser entièrement les dettes publiques de Terre-Neuve, du Nouveau-Brunswick et de l'Île-du-Prince-Édouard. Il serait suffisant pour payer quatre années d'études ...[+++]




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'servicing public debt' ->

Date index: 2023-05-27
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