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Amount of catch
Asian shark catfish
Authorised catch
Authorised catch rate
Authorized catch
Blue dog
Blue pointer
Blue pointer shark
Blue shark
Bluntnose sixgill shark
Catch declaration
Catch of fish
Catch plan
Catch quota
Catch record
Catch report
Catch statement
Financial shark
Fishing plan
Greatblue shark
Iridescent shark
Mako
Mako shark
Quantity of catch
Shark
Shark's-teeth
Shark's-teeth scrim
Shark's-tooth
Shark's-tooth scrim
Sharp-nosed mackerel shark
Siamese shark
Sixgill shark
Sutchi catfish
TAC
Total allowable catch
Total authorised catches
Volume of catch

Vertaling van "shark by-catch " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
shark's-tooth scrim [ shark's-teeth scrim | shark's-tooth | shark's-teeth ]

tulle gobelin [ tulle à motifs en forme de dents de requin | horizon ]


catch of fish [ amount of catch | quantity of catch | volume of catch ]

capture de poissons [ volume des prises ]


authorised catch [ authorised catch rate | authorized catch | TAC | total allowable catch | total authorised catches ]

capture autorisée [ TAC | total admissible des captures | total autorisé des captures | total des captures permises ]


blue shark [ blue dog | blue pointer | blue pointer shark | greatblue shark ]

requin bleu [ peau bleue ]


sutchi catfish | iridescent shark | Siamese shark | Asian shark catfish

silure-requin | pangasius requin | poisson-chat du Mékong


catch declaration | catch record | catch report | catch statement

déclaration de captures


financial shark [ shark ]

requin de la finance [ requin ]






catch quota [ catch plan | fishing plan ]

quota de pêche [ plan de pêche | quota de capture ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"11. After consulting STECF, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts excluding specific fisheries of a Member State, in ICES sub-areas VIII, IX and X, from the application of paragraphs 1 to 9, where information provided by Member States shows that those fisheries result in a very low level of shark by-catches and of discards".

11. Après consultation du CSTEP, la Commission est habilitée à adopter des actes délégués excluant certaines pêcheries d'un État membre dans les sous-zones CIEM VIII, IX et X de l'application des paragraphes 1 à 9, lorsque les informations fournies par les États membres montrent que l'utilisation de ces pêcheries entraîne un niveau très faible de prises accessoires de requins et de rejets".


11. After consulting STECF, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts excluding specific fisheries of a Member State, in ICES sub-areas VIII, IX and X, from the application of paragraphs 1 to 9, where information provided by Member States shows that those fisheries result in a very low level of shark by-catches and of discards".

11. Après consultation du CSTEP, la Commission est habilitée à adopter des actes délégués excluant certaines pêcheries d'un État membre dans les sous-zones CIEM VIII, IX et X de l'application des paragraphes 1 à 9, lorsque les informations fournies par les États membres montrent que l'utilisation de ces pêcheries entraîne un niveau très faible de prises accessoires de requins et de rejets".


– acts excluding specific fisheries of a Member State, in ICES sub-areas VIII, IX and X, from the application of certain provisions for gillnets, entangling nets and trammel nets, with a very low level of shark by-catches and of discards.

– les actes excluant certaines pêcheries spécifiques d'un État membre, dans les sous-zones CIEM VIII, IX et X, de l'application de certaines dispositions pour les filets maillants, les filets emmêlants et les trémails, avec un niveau très faible de prises accessoires de requins et de rejets.


acts excluding specific fisheries of a Member State, in ICES sub-areas VIII, IX and X, from the application of certain provisions for gillnets, entangling nets and trammel nets, with a very low level of shark by-catches and of discards .

les actes excluant certaines pêcheries spécifiques d'un État membre, dans les sous-zones CIEM VIII, IX et X, de l'application de certaines dispositions pour les filets maillants, les filets emmêlants et les trémails, avec un niveau très faible de prises accessoires de requins et de rejets.


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In particular, the Comoros have not reported nominal catch on sharks, as required by IOTC Resolution 05/05, have not reported catch and effort on sharks, as required by IOTC Resolution 05/05, have not reported size frequency on sharks, as required by IOTC Resolution 05/05, have not reported catch and effort on purse seine foreign vessels operating in its EEZ, as required by IOTC Resolution 10/02 and have not implemented the observer scheme for artisanal sampling, as required by IOTC Resolution 11/04.

En particulier, les Comores n’ont pas communiqué de données sur les captures nominales de requins, ni sur les captures et l’effort de pêche concernant les requins, ni sur la fréquence des tailles des requins comme l’exige la résolution 05/05 de la CTOI; elles n’ont pas communiqué de données de capture et d’effort de pêche sur les senneurs étrangers opérant dans sa ZEE, comme l’exige la résolution 10/02 de la CTOI, et elles n’ont pas mis en œuvre de mécanisme d’observateurs pour le système d’échantillonnage dans la pêche artisanale, comme l’exige la résolution 11/04 de la CTOI.


Certain catches of tope shark may be allowed, while maintaining the prohibition on catching tope shark with long lines.

Certaines captures de requin-hâ peuvent être permises, alors qu'il convient de maintenir l'interdiction de capturer le requin-hâ à l'aide de palangres.


With respect to 2010, Vanuatu failed to comply with: a WCPFC CMM on sharks imposing the implementation of a weight ratio for sharks fins (CMM 2009-4(7)), a WCPFC CMM on South Pacific albacore imposing the obligation to submit a report on the number of vessels fishing for this species (CMM 2005-02), a sea birds mitigation WCPFC CMM aiming at reporting interactions and by-catches of sea birds (CMM 2007-04 (9)), a number of WCPFC CMM for bigeye (BET) and yellowfin tuna providing for the obligation to submit an annual report of catches by ...[+++]

En ce qui concerne 2010, le Vanuatu n’a pas respecté: une CMM de la WCPFC concernant les requins et imposant la mise en œuvre d’un ratio entre le poids et les nageoires des requins [CMM 2009-4 (7)], une CMM de la WCPFC concernant le germon du Pacifique sud et imposant l’obligation de présenter un rapport sur le nombre de navires pêchant cette espèce (CMM 2005-02), une CMM de la WCPFC concernant les oiseaux marins et visant à communiquer les interactions et les captures accessoires d’oiseaux marins [CMM 2007-04 (9)], un certain nombre de CMM de la WCPFC pour le thon obèse et l’albacore qui prévoient l’obligation de présenter un rapport an ...[+++]


In the light of the decision adopted by the Commission banning the use of driftnets for salmon fishing in the Baltic, the latest legislative proposal from the Council and Commission is surprising in that it authorises the use in other EU waters of driftnets up to 100 kilometres long, together with a 5% shark by-catch, whereas nearly all shark species are protected.

Vu la position qui avait été adoptée par la Commission européenne en faveur de l'interdiction des filets dérivants pour la pêche des saumons dans le sud de la Baltique, la nouvelle proposition législative de la Commission et du Conseil semble surprenante: elle autorise en effet dans d'autres zones maritimes l'utilisation de filets dérivants pouvant aller jusqu'à une longueur de 100 km, et jusqu'à 5% de prises accessoires de requins, alors que la plupart des espèces de requins sont protégées.


Member States transmit to the Commission the annual nominal catch data for species indicated in Annex II. They also communicate information available on catches of and trade in sharks as well as estimates of catches, including releases, and landings of white and blue marlin.

Les États membres transmettent à la Commission les données sur les captures nominales annuelles des espèces visées à l'annexe II. Ils communiquent également les informations disponibles sur les captures et le commerce des requins ainsi que des estimations des données relatives aux captures, y compris les remises à l'eau, et aux débarquements de makaires blancs et de makaires bleus.


Member States transmit to the Commission the annual nominal catch data for species indicated in Annex II. They also communicate information available on catches of and trade in sharks as well as estimates of catches, including releases, and landings of white and blue marlin.

Les États membres transmettent à la Commission les données sur les captures nominales annuelles des espèces visées à l'annexe II. Ils communiquent également les informations disponibles sur les captures et le commerce des requins ainsi que des estimations des données relatives aux captures, y compris les remises à l'eau, et aux débarquements de makaires blancs et de makaires bleus.




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'shark by-catch' ->

Date index: 2021-04-16
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