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Anchor ships to the port
Anchor vessels to the port
Control the movement of ships in ports
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Direct the course of vessels in ports
Direct the movement of ships in ports
Ex ship
Home port ship
Home ported ship
ISPS Code
International Ship and Port Facility Security Code
MARSEC Committee
Maritime Security Regulatory Committee
On-the-Job Training in Shipping and Ports
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
Secure ships in port
Senior shipping and ports expert
Steer vessels in ports
Utilise anchor to secure ship in port

Vertaling van "ship and port " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


anchor vessels to the port | secure ships in port | anchor ships to the port | utilise anchor to secure ship in port

ancrer des navires au port | jeter l'ancre dans un port


direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports

diriger des navires dans les ports


ex ship | ex ship(named port of destination)

ex ship | port de destination convenu


home port ship [ home ported ship ]

navire immatriculé


Committee for implementation of the Regulation on enhancing ship and port facility security | Maritime Security Regulatory Committee | MARSEC Committee

Comité MARSEC | Comité pour la mise en oeuvre du règlement relatif à l'amélioration de la sûreté des navires et des installations portuaires


International Ship and Port Facility Security Code | ISPS Code

Code international pour la sûreté des navires et des installations portuaires | Code ISPS | ISPS [Abbr.]


On-the-Job Training in Shipping and Ports

On-the-Job Training in Shipping and Ports


International Ship and Port Facility Security Code [ ISPS Code ]

Code international pour la sûreté des navires et des installations portuaires [ Code ISPS ]


senior shipping and ports expert

expert technique principal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All EU countries must fully apply the amended SOLAS and the International Ship and Port Facility Security Code to international shipping by 1 July 2004.

Tous les pays de l’UE doivent appliquer intégralement la SOLAS modifiée ainsi que le code international relatif à la sûreté des navires et des installations portuaires au trafic maritime international depuis le 1 juillet 2004.


2. Member States shall ensure that ports include equipment necessary to assist the environmental performance of ships in ports, in particular reception facilities for ship-generated waste and cargo residues in accordance with Directive 2000/59/EC of the European Parliament and of the Council and in compliance with other relevant Union law.

2. Les États membres veillent à ce que les ports comprennent les équipements nécessaires pour contribuer aux performances environnementales des navires dans les ports, en particulier les installations de réception pour les déchets d'exploitation des navires et les résidus de cargaison conformément à la directive 2000/59/CE du Parlement européen et du Conseil et dans le respect d'autres dispositions applicables du droit de l'Union.


2. Member States shall ensure that ports include equipment necessary to assist the environmental performance of ships in ports, in particular reception facilities for ship-generated waste and cargo residues in accordance with Directive 2000/59/EC of the European Parliament and of the Council and in compliance with other relevant Union law.

2. Les États membres veillent à ce que les ports comprennent les équipements nécessaires pour contribuer aux performances environnementales des navires dans les ports, en particulier les installations de réception pour les déchets d'exploitation des navires et les résidus de cargaison conformément à la directive 2000/59/CE du Parlement européen et du Conseil et dans le respect d'autres dispositions applicables du droit de l'Union.


The Directive aims at reducing the discharges of ship-generated waste and cargo residues into the sea from ships using ports in the Community by improving the availability and use of the facilities designed to receive and treat such waste and residues, thereby enhancing the protection of the maritime environment.

Cette directive vise à réduire les rejets en mer de déchets d'exploitation et résidus de cargaison des navires qui utilisent les ports de l'Union européenne, en améliorant la disponibilité et l'utilisation de ces installations conçues pour recevoir et traiter ces déchets et résidus, et à renforcer ainsi la protection de l'environnement maritime.


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The Directive adopted in 2000 aims at reducing the discharges of ship-generated waste and cargo residues into the sea from ships using ports in the European Union by improving the availability and use of the facilities designed to receive and treat such waste and residues, thereby enhancing the protection of the maritime environment.

La directive adoptée en 2000 vise à réduire les rejets en mer de déchets d'exploitation et résidus de cargaison des navires qui utilisent les ports de l'Union européenne, en améliorant la disponibilité et l'utilisation de ces installations conçues pour recevoir et traiter ces déchets et résidus, et à renforcer ainsi la protection de l'environnement maritime.


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


Turning to slide 4, the marine transportation security regulations, the background for the regulations is that the international ship and port facility security code, the ISPS code, which came into effect on July 1, 2004, is a comprehensive security regime that seeks to establish an international framework of cooperation between governments, government agencies, and the shipping and port industries, in order to detect and take preventative measures against security incidents affecting ships or port facilities used in international trade.

Passons à la quatrième diapositive, sur le règlement sur la sûreté du transport maritime. Le Règlement a pour toile de fond l'International Ship and Port Facility Security Code, le code ISPS, entré en vigueur le 1 juillet 2004, qui est un régime exhaustif de sûreté qui cherche à établir un cadre international de coopération entre les gouvernements, les organismes gouvernementaux et les industries du transport et des ports, pour déceler les incidents relatifs à la sécurité se rapportant aux navires ou aux installations financières servant au commerce international, et prendre des mesures préventives contre eux.


Annually, over 18 000 inspections take place on board foreign ships in ports covered by the Paris MOU, ensuring that these ships meet international environmental and safety standards and that crews have adequate living and working conditions.

Plus de 18 000 inspections sont effectuées sur des navires étrangers dans les ports du mémorandum d'entente de Paris pour vérifier si ces navires répondent aux normes internationales en matière d’environnement et de sécurité, et si les équipages ont des conditions de vie et de travail convenables.


The purpose of this Directive is to reduce the discharges of ship-generated waste and cargo residues into the sea, especially illegal discharges, from ships using ports in the Community, by improving the availability and use of port reception facilities for ship-generated waste and cargo residues, thereby enhancing the protection of the marine environment.

L'objectif de la présente directive est de réduire les rejets de déchets d'exploitation des navires et de résidus de cargaison en mer, et notamment les rejets illicites, effectués par les navires utilisant les ports de la Communauté, en améliorant la disponibilité et l'utilisation des installations de réception portuaires destinées aux déchets d'exploitation et aux résidus de cargaison, et de renforcer ainsi la protection du milieu marin.


The government has implemented the International Ship and Port Facility Security Code, a different port and ship security model.[87] The International Ship and Port Facility Security Code came into effect on 1 July 2004.

Il a mis en oeuvre un modèle différent[169], sous la forme du Code international sur la sûreté des navires et des installations portuaires (ISPS), qui est entré en vigueur le 1er juillet 2004.




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Date index: 2021-11-02
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