Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BCV
Barge carrier
Barge carrying vessel
Barge-carrying ship
Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
Container
Container ship
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Fully cellular container ship
Fully cellular ship
LASH-carrier
LASH-ship
Lighter-aboard-ship carrier
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Most
You could not buy that for all the gold in the world
You couldn't buy that for all the gold in the world

Vertaling van "ship that could " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
most (the - that could be said was that)

tout au plus pourrait on dire que


you couldn't buy that for all the gold in the world [ you could not buy that for all the gold in the world ]

c'est un merle blanc


Definition: Dementia developing in the course of HIV disease, in the absence of a concurrent illness or condition other than HIV infection that could explain the clinical features.

Définition: Démence survenant au cours de l'évolution d'une maladie VIH, en l'absence de toute autre maladie ou infection concomitante pouvant expliquer les signes cliniques.


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


analyse structural condition of ship to determine suitability for maritime operations | perform evaluation of structural integrity of ship in relation to its functionality for maritime activities | assess structural integrity of ship for maritime usage | make assessment of structural integrity of ship in relation to its functionality for maritime activities

évaluer l'intégrité structurelle d'un navire en vue de son utilisation en mer


container (fully cellular) ship | container ship | fully cellular container ship | fully cellular ship

porte-conteneur cellulaire | porte-conteneurs (entièrement cellulaire) | porte-conteneurs cellulaire intégral


barge carrier | barge carrying vessel | barge-carrying ship | LASH-carrier | LASH-ship | lighter-aboard-ship carrier | BCV [Abbr.]

navire kangourou | navire LASH | navire porte-barges | navire porte-barges du type LASH | navire porte-chalands | porte-barges


Interim Ship Safety Standards and Guidelines for the Construction, Inspection and Operation of Barges that Carry Oil in Bulk

Norme et principes directeurs provisoires de la sécurité des navires sur la construction, l'inspection et l'exploitation des chalands de transport d'hydrocarbures en vrac


Declaration for a ship that is in waters south of the sixtieth parallel of north latitude

Déclaration d'un navire se trouvant dans les eaux situées au sud du soixantième parallèle de latitude nord
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Net cost savings for the shipping sector could be substantial in case market barriers could be completely removed (and may be up to € 12 billion in 2030 and in average up to € 5 billion per year). In particular there are substantial saving potentials by implementing existing fuel efficiency technologies at negative costs in this sector, and coupled with operational measures will further reduce CO2 emissions.

Le secteur des transports maritimes pourrait réaliser des économies nettes substantielles si les obstacles commerciaux étaient totalement éliminés (jusqu’à 12 milliards d’euros en 2030 et jusqu’à 5 milliards d’euros par an en moyenne) Des économies substantielles sont notamment possibles dans ce secteur, grâce à la mise en œuvre des techniques d’efficacité énergétique disponibles, dont le coût est totalement compensé, et qui, couplées à des mesures opérationnelles, réduiront encore davantage les émissions de CO2.


The number of different authorities boarding every ship could be limited by delegating the task of carrying out certain formalities to another administration, the port administration or ship's agent, as is the case in some Member States.

Le nombre d'autorités différentes montant à bord de chaque navire pourrait être limité moyennant délégation de l'exercice de certaines formalités à une autre entité, l'administration portuaire ou le consignataire du navire, comme c'est le cas dans certains États membres.


A modal shift to short sea shipping could, for example, contribute to fulfilling the objectives of the Kyoto Protocol

Un transfert modal vers le transport maritime à courte distance pourrait contribuer par exemple à satisfaire les objectifs du protocole de Kyoto


This kind of information could provide useful insights into the performance of individual ships, their associated operational costs and potential resale value for the benefit of ship-owners, who would be better equipped to take decisions on major investments and to obtain the corresponding finance.

Ces d'informations pourraient utilement renseigner sur la performance de chaque navire, les frais de fonctionnement connexes de ces navires et leur valeur de revente potentielle, dans l'intérêt des armateurs qui seraient ainsi mieux armés pour prendre des décisions d'investissement importantes et obtenir les financements correspondants.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A single seaborne terrorist attack or the disruption of one or more of the major shipping lanes could have a catastrophic impact on several Member States, the EU as a whole or third countries.

Une simple attaque terroriste en mer ou la rupture d’une ou plusieurs grandes routes de communication maritimes pourrait avoir des conséquences catastrophiques sur plusieurs États membres, sur l’ensemble de l’UE ou sur des pays tiers.


Net cost savings for the shipping sector could be substantial in case market barriers could be completely removed (and may be up to € 12 billion in 2030 and in average up to € 5 billion per year). In particular there are substantial saving potentials by implementing existing fuel efficiency technologies at negative costs in this sector, and coupled with operational measures will further reduce CO2 emissions.

Le secteur des transports maritimes pourrait réaliser des économies nettes substantielles si les obstacles commerciaux étaient totalement éliminés (jusqu’à 12 milliards d’euros en 2030 et jusqu’à 5 milliards d’euros par an en moyenne) Des économies substantielles sont notamment possibles dans ce secteur, grâce à la mise en œuvre des techniques d’efficacité énergétique disponibles, dont le coût est totalement compensé, et qui, couplées à des mesures opérationnelles, réduiront encore davantage les émissions de CO2.


(10) A robust ship-specific Union MRV system should be based on the calculation of emissions from fuel consumed on voyages from and to Union ports as fuel sales data could not provide appropriately accurate estimates for the fuel consumption within this specific scope due to the large tank capacities of ships.

(10) Un système MRV de l’Union fiable et propre aux navires devrait être basé sur les émissions calculées d’après le combustible consommé lors des voyages en provenance et à destination des ports de l’Union car, du fait de la grande capacité des réservoirs des navires, les données relatives aux ventes de combustible ne pourraient pas fournir d’estimations suffisamment précises de la consommation de combustible dans ce cadre spécifique.


· As shipping accidents could cause significant damage to the environment, the Commission, with the assistance of the European Maritime Safety Agency, is therefore supporting the work of the Arctic Council on emergency preparedness, prevention and response measures as well as following up on the recommendations on maritime safety from the 2009 Arctic Marine Shipping Assessment.

· Étant donné que les accidents maritimes pourraient provoquer des dommages importants à l’environnement, avec l’aide de l’Agence européenne pour la sécurité maritime, la Commission appuie les travaux du Conseil de l’Arctique relatifs aux mesures de prévention, de préparation et de réaction aux situations d'urgence et suit les recommandations sur la sécurité maritime provenant de l’évaluation de la navigation maritime dans l'Arctique faite en 2009.


Apart from this, early action by ship-owners, recycling facilities and other stakeholders towards safe and pollution-free practices in ship dismantling could be encouraged by a green label or human health and safety award scheme.

Parallèlement, un système de label écologique ou de prix pour récompenser les pratiques préservant la santé humaine et la sécurité pourrait inciter les propriétaires de navires, les installations de recyclage et les autres parties prenantes à agir au plus tôt pour mettre en place des pratiques sûres et écologiques en matière de recyclage des navires.


Germany moreover explains that Rolandwerft originally built smaller feeder ships that could both be berthed at the quay at the same time.

L'Allemagne explique de surcroît que Rolandwerft construisait à l'origine des navires collecteurs plus petits et que deux de ces navires pouvaient être amarrés simultanément sur le quai.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ship that could' ->

Date index: 2023-03-17
w