Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic signal
Conduct operations using train signalling equipment
Incoming signal-train
Isochronous signal-train
Neutron signal pulse train
Operate train signalling equipment
Proper display of train signal
Signal train
Signal-train
Signal-train formation
Train-announcing signal

Vertaling van "signal-train " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






basic signal | signal train

signal de base | sématème | signal original


basic signal [ signal-train ]

signal de base [ sématème ]




carry out train signalling activities using signalling equipment | provide instructions to trains through use of signalling equipment | conduct operations using train signalling equipment | operate train signalling equipment

utiliser des équipements de signalisation de trains


proper display of train signal

signal réglementaire porté par le train


neutron signal pulse train

train d'impulsions du signal neutronique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12 (1) Signals shall operate for not less than 20 seconds before the crossing is entered by a train at a speed in excess of 10 m.p.h.; provided that where the distance as measured parallel to the centre line of the highway between the governing signal and clearance on the opposite side of the farthest protected track on which trains operate in excess of 10 m.p.h. is more than 35 feet, the operation time of 20 seconds shall be increased one second for each additional 10 feet or fraction thereof; signals shall continue to operate until the train has cleared the crossing.

12 (1) Les signaux fonctionneront pendant au moins 20 secondes avant qu’un train roulant à plus de 10 milles à l’heure ne s’engage dans le passage; toutefois, si la distance qui sépare l’un des signaux et la limite de l’espace libre du côté opposé de la plus éloignée des voies protégées sur lesquelles les trains circulent à plus de 10 milles à l’heure est de plus de 35 pieds, mesurée parallèlement à l’axe de la voie publique, la durée de fonctionnement de 20 secondes sera augmentée d’une seconde par 10 pieds supplémentaires ou fraction de ce chiffre; le signal devra continuer à fonctionner tant que le train n’aura pas franchi le passag ...[+++]


(2) Signals shall operate for not less than seven seconds before the crossing is entered by a train at a speed of 10 m.p.h. or less; signals shall continue to operate until the train has cleared the crossing.

(2) Les signaux devront fonctionner pendant au moins sept secondes avant qu’un train roulant à une vitesse de 10 milles à l’heure ou moins ne s’engage dans le passage; le signal devra continuer à fonctionner tant que le train n’aura pas franchi le passage.


What they will do is detect heat build-up on axles of passing trains, and they will send a signal to the cab of the train that if there's a certain heat threshold passed, they have to stop their train, get out, inspect it, and all that sort of thing.

Lorsque les trains passent, ces boîtes détectent l'accumulation de chaleur sur les essieux et envoient un signal dans la cabine du train pour prévenir qu'une certaine température a été dépassée. Le conducteur doit alors arrêter le train, inspecter les wagons, etc.


the description of the infrastructure and signalling system - track types, switches, interlocking, signals, train protection,

la description de l'infrastructure et du système de signalisation - types de voie, aiguillages, enclenchement, signaux, protection des trains.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
—the description of the infrastructure and signalling system – track types, switches, interlocking, signals, train protection,

—la description de l’infrastructure et du système de signalisation – types de voie, aiguillages, enclenchement, signaux, protection des trains,


At the moment, more than twenty different signalling and speed control systems are used in Europe, which means that most international passenger and goods trains still have to stop at the border station to change locomotive.

Aujourd’hui, plus de vingt systèmes de signalisation et de contrôle des vitesses coexistent en Europe, ce qui fait que la plupart des trains internationaux, de passagers comme de marchandises, doivent encore s’arrêter à la première gare frontière pour changer de locomotive.


New standard signalling for trains in Europe

Nouvelle signalisation unique pour la circulation des trains en Europe


DB uses the system as fully safety-relevant automatic train control, wayside signals are not required; in the case where wayside signals exist because of non-equipped trains, these signals are not valid for LZB-guided trains.

la DB utilise le système comme une commande automatique des trains tout à fait pertinente du point de vue de la sécurité, la signalisation latérale n'est pas nécessaire. Lorsqu'une signalisation latérale existe en raison de trains non équipés, ses signaux ne sont pas valides pour les trains sous LZB.


In case European specifications for some interface between control-command and signalling and other subsystems are not available at the moment of installation (e.g., electromagnetic compatibility between train detection and rolling stock, climatic conditions and physical conditions in which the train can work, geometric parameters of the train like length, maximal distance of axles in the train, length of the nose of the first and of the last car of the train, braking parameters), the corresponding characteristics and the standards applied shall be indicated in the registers of rolling stock (TEN HS).

Dans l'hypothèse où les spécifications européennes d'une interface entre le sous-système "contrôle-commande" et signalisation et d'autres sous-systèmes ne seraient pas disponibles au moment de l'installation (par exemple, la compatibilité électromagnétique entre la détection des trains et le matériel roulant, les conditions climatiques et physiques dans lesquelles le train peut fonctionner, les paramètres géométriques du train comme la longueur, la distance maximale des axes du train, la longueur du nez de la première et de la dernière voiture du train, les paramètres de freinage), les caractéristiques correspondantes et les normes appli ...[+++]


Such trains may use a class B signalling infrastructure, if existing. ERTMS/ETCS also offers the possibility of sending information for an on-board class B apparatus via class A track-to-train communication. If this solution is applied, in any case full ERTMS/ETCS functionality shall be installed trackside and the corresponding information shall be sent to the trains, to allow movement of interoperable trains.

Ces trains peuvent utiliser, le cas échéant, une infrastructure de signalisation de classe B. L'ERTMS/ETCS offre également la possibilité d'envoyer des informations par un système de communication voie-train de classe A à un appareil embarqué de classe B. Si cette solution est appliquée, la totalité des fonctionnalités ERTMS/ETCS doivent néanmoins être installées au sol et les informations correspondantes sont envoyées aux trains, de manière à permettre le mouvement des trains interopérables.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'signal-train' ->

Date index: 2021-03-18
w