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First past the post system
First-past-the-post system
Plurality single-member system
Plurality system
Single member constituency
Single member constituency system
Single transferable vote
Single voting right
Single-constituency voting system
Single-member constituency
Single-member constituency plurality system
Single-member constituency run-off system
Single-member constituency with double ballot
Single-member seat
Two-ballot system in single-member constituencies
Two-ballot uninominal majority poll
Uninominal voting system
Voting for a single candidate

Vertaling van "single voting constituency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
single-member constituency run-off system [ single-member constituency system using a second ballot | single-member constituency with double ballot ]

scrutin uninominal à deux tours


first-past-the-post system [ plurality system | first past the post system | single-member constituency plurality system | single-member, simple plurality system | plurality single-member system ]

système uninominal majoritaire à un tour [ scrutin majoritaire uninominal à un tour | scrutin anglais | système majoritaire uninominal | système uninominal à majorité simple | système majoritaire | système à majorité relative ]


single-member seat [ single-member constituency ]

circonscription uninominale




two-ballot system in single-member constituencies | two-ballot uninominal majority poll

scrutin uninominal majoritaire à deux tours






uninominal voting system [ single-constituency voting system | voting for a single candidate ]

scrutin uninominal


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Members of the House of Commons are individually elected to represent their constituents within a single electoral district; elections are based on a single-member constituency, first-past-the-post or simple-plurality system (i.e., the candidate receiving more votes than any other candidate in that district is elected);

Les députés sont élus individuellement aux Communes pour représenter les électeurs d’une seule circonscription électorale; les élections fonctionnent selon un système uninominal majoritaire à un tour ou majorité simple (c’est-à-dire que le candidat qui recueille plus de votes que tout autre candidat de la circonscription est élu);


In the 1990s, the right hon. member for Calgary Southwest criticized omnibus legislation, suggesting that the subject matter of such bills is so diverse that a single vote on the content would put members in conflict with their own principles and that dividing the bill into several components would allow members to represent the views of their constituents on each part of the bill.

Dans les années 1990, le très honorable député de Calgary-Sud-Ouest a critiqué les projets de loi omnibus, affirmant que ces projets de loi ratissaient tellement large qu'en se prononçant par un seul vote sur la totalité du contenu, les députés devaient renier leurs principes et que la division du projet de loi en plusieurs parties permettrait aux députés d'exprimer le point de vue de leurs électeurs sur chacune.


Mr. Speaker, I would argue that the subject matter of the bill is so diverse that a single vote on the content would put members in conflict with their own principles.Second, in the interest of democracy I ask: How can members represent their constituents on these various areas when they are forced to vote in a block on such legislation and on such concerns?

Monsieur le Président, je suis prêt à soutenir que le contenu du projet est tellement hétéroclite que, pour se prononcer par un seul vote, les députés devraient transiger avec leurs principes. [.] Ensuite, dans l'intérêt de la démocratie, il importe de se demander: comment les députés peuvent-ils représenter leurs électeurs pour ces diverses modifications quand ils doivent voter en bloc?


That the House agree with the comments of the Right Honourable Member for Calgary Southwest on March 25, 1994, when he criticized omnibus legislation, suggesting that the subject matter of such bills is so diverse that a single vote on the content would put Members in conflict with their own principles and dividing the bill into several components would allow Members to represent views of their constituents on each of the different components in the bill; and that the House instruct the Standing Committee on Proc ...[+++]

Que la Chambre est d’accord avec les commentaires du très honorable député de Calgary-Sud-Ouest formulés le 25 mars 1994, lorsqu’il a critiqué les projets de loi omnibus et suggéré que le contenu de tels projets de loi était tellement hétéroclite que, pour se prononcer par un seul vote, les députés devraient transiger avec leurs principes, et que, si on divisait ces projets de loi en plusieurs segments, les députés pourraient faire valoir le point de vue de leurs électeurs sur chacune des composantes de ces projets de loi; et que la ...[+++]


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25. Welcomes the agreement reached within the Council to speak with one voice at the annual meeting of the Bretton Woods institutions in Singapore of 19 to 20 September 2006; insist that the positions of the Member States' representations within the IMF must be better coordinated; calls on the Member States once again to work towards a single voting constituency, possible starting as a euro constituency, with a view, in the longer term, to securing consistent European representation, involving the ECOFIN Council Presidency and the Commission, subject to Parliament's scrutiny;

25. se félicite de la décision prise par le Conseil de parler d'une seule voix lors de l'assemblée annuelle des institutions de Bretton Woods, qui s'est tenue à Singapour les 19 et 20 septembre 2006; demande instamment que les positions des représentations des États membres au sein du FMI soient mieux coordonnées; demande une nouvelle fois aux États membres d'œuvrer à la constitution d'un seul groupe électoral, en commençant éventuellement par un regroupement des pays de la zone euro, dans la perspective à plus ...[+++]


25. Welcomes the agreement reached within the Council to speak with one voice at the annual meeting of the Bretton Woods institutions in Singapore of 19 to 20 September 2006; insist that the positions of the Member States' representations within the IMF must be better coordinated; calls on the Member States once again to work towards a single voting constituency, possibly starting as a euro constituency, with a view, in the longer term, to securing consistent EU representation, involving the ECOFIN Council Presidency and the Commission, subject to Parliament's scrutiny;

25. se félicite de l'accord dégagé au sein du Conseil de parler d'une seule voix lors de l'assemblée annuelle des institutions de Bretton Woods, qui s'est tenue à Singapour les 19 et 20 septembre 2006; demande instamment que les positions des représentations des États membres au sein du FMI soient mieux coordonnées; demande une nouvelle fois aux États membres d'œuvrer à la constitution d'un seul groupe électoral ("voting constituency"), en commençant éventuellement par un regroupement des pays de la zone euro, dans la perspective à ...[+++]


58. Recalls its aforementioned resolution on the strategic review of the IMF, in which it called on the Member States to work towards a single voting constituency, starting as a Euro constituency, with a view, in the longer term, to securing consistent European representation, involving the Ecofin Council Presidency and the Commission, subject to the European Parliament’s scrutiny;

58. rappelle sa résolution précitée sur la revue stratégique du FMI, dans laquelle il invitait les États membres à s'efforcer de réunir un groupe de pays ("constituency") unique, en commençant par un groupe de pays de la zone euro, en vue de garantir à plus long terme une représentation européenne cohérente à laquelle la présidence du Conseil Ecofin et la Commission seront associées, ledit groupe étant soumis au contrôle du Parlement européen;


58. Recalls its above-mentioned resolution on the strategic review of the IMF, in which it called on the Member States to work towards a single voting constituency, starting as a Euro constituency, with a view, in the longer term, to securing consistent European representation, involving the Ecofin Council Presidency and the Commission, subject to Parliament's scrutiny;

58. rappelle sa résolution précitée sur la revue stratégique du FMI, dans laquelle il invitait les États membres à s'efforcer de réunir un groupe de pays ("constituency") unique, en commençant par un groupe de pays de la zone euro, en vue de garantir à plus long terme une représentation européenne cohérente à laquelle la présidence du Conseil Ecofin et la Commission seront associées, ledit groupe étant soumis au contrôle du Parlement;


9. Insists that the European positions in the EU representation within the IMF must be better coordinated; calls on the Member States to work towards a single voting constituency - possibly starting as a euro constituency, with a view, in the longer term, to securing consistent European representation, involving the Ecofin Council Presidency and the Commission, subject to the European Parliament's scrutiny;

9. insiste pour que les positions européennes au sein de la représentation de l'Union européenne au FMI soient mieux coordonnées; invite les États membres à s'efforcer d'obtenir un groupe de pays ("constituency") unique - en commençant par un groupe de la zone euro, en vue de garantir à plus long terme une représentation européenne cohérente à laquelle la présidence du Conseil Ecofin et la Commission seront associées, tout en étant soumise au contrôle du Parlement européen;


In our current system, most elected officials, including members of the House, come from single member constituencies where winning is required to gain the most votes in the constituency, up to 50% of the votes or, as we always say, 50% plus one.

Dans notre système actuel, la plupart des élus, y compris les députés, représentent des circonscriptions uninominales, où le gagnant doit obtenir la majorité des voix, jusqu'à 50 p. 100 des voix ou, comme on le dit toujours, 50 p. 100 des voix plus une.


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