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Cannot observe
Cannot pointer
Commerce site
Commercial Web site
Commercial site
Conduct environmental site assessments
Cybercommerce site
Display dive site warnings
Display of dive site warnings
Display warnings around dive site
Do-not pointer
E-commerce site
Electronic commerce site
Ensure adequate visualisation of the operating site
Ensure proper visualisation of operating sites
Ensure proper visualisation of the operating site
Ensure proper visualization of operating site
Environmental site assessments conduct
Internet commerce site
Manage site prospection
Managing site prospection
Merchant Web site
Merchant site
Put up warning signs at dive site
Site development
Site facilities
Site installation
Site planning
Site plant
Site utilization
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up
Vimy National Historic Site
Vimy National Historic Site of Canada
Vimy Ridge National Historic Site
Vimy Ridge National Historic Site of Canada

Traduction de «site cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


environmental site assessments conduct | manage site prospection | conduct environmental site assessments | managing site prospection

réaliser des évaluations environnementales sur site


ensure proper visualisation of operating sites | ensure proper visualization of operating site | ensure adequate visualisation of the operating site | ensure proper visualisation of the operating site

assurer une bonne visualisation du champ opératoire


display dive site warnings | put up warning signs at dive site | display of dive site warnings | display warnings around dive site

installer des systèmes d’avertissement autour d’un site de plongée


commercial site | merchant site | commercial Web site | merchant Web site | e-commerce site | electronic commerce site | Internet commerce site | cybercommerce site | commerce site

site marchand | site commercial | site Web marchand | site Web commercial | site de commerce électronique | site de commerce en ligne | site de cybercommerce | site de commerce Internet | site de commerce | site e-commerce | site de e-commerce | site d'e-commerce


site facilities | site installation | site plant

installation de chantier


site development | site planning | site utilization

aménagement du terrain


Vimy Ridge National Historic Site of Canada [ Canadian Vimy Memorial National Historic Site of Canada | Vimy Ridge Battlefield and Memorial National Historic Site | Vimy Ridge National Historic Site | Vimy National Historic Site of Canada | Vimy National Historic Site ]

lieu historique national du Canada de la Crête-de-Vimy [ lieu historique national du Monument-du-Canada-à-Vimy | lieu historique national des Champ-de-Bataille-et-Monument-sur-la-Crête-de-Vimy | lieu historique national de la Crête-de-Vimy | lieu historique national du Canada à Vimy | lieu historique national du Canada ]


cannot pointer | do-not pointer

pointeur d'interdiction | pointeur d'alerte | panneau d'interdiction


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, the Court points out that a mere allegation of environmental degradation of an SCI, made by the owner of land included in that site, cannot suffice of itself to bring about its declassification.

La Cour précise néanmoins que la seule allégation d’une dégradation environnementale d’un SIC, invoquée par le propriétaire d’un terrain inclus dans ce site, ne suffit pas, en soi, à déclencher son déclassement.


The Council took note of information from the Slovak delegation inviting the Council to create a EU tool for financing remediation measures for environmental damage from contaminated sites, in cases where the polluter is unknown or does not exist and the "polluter pays" principle cannot be applied, as well as a special EU fund for immediate support in case of ecological disasters directly related to contaminated sites (15168/11).

Le Conseil a pris note des informations communiquées par la délégation slovaque invitant le Conseil a créer un instrument de l'UE destiné au financement des mesures d'assainissement portant sur des dommages environnementaux causés par des sites contaminés, lorsque le pollueur est inconnu ou inexistant et lorsque le principe du "pollueur-payeur" ne peut être appliqué, ainsi qu'un fonds spécial de l'UE en vue d'apporter une aide immédiate en cas de catastrophes écologiques directement liées à des sites contaminés (doc. 15168/11).


It is therefore clear that suppliers cannot impose restrictions on the distributors’ use of the Internet – they cannot stop a distributor from having a web site, using whichever languages they prefer on that site, or sending e-mails to individual customers unless those prohibitions are objectively justified.

Il est donc clair que les fournisseurs ne peuvent pas imposer de restrictions à l’utilisation de l’internet par les distributeurs – ils ne peuvent pas empêcher les distributeurs d’avoir un site internet, d’utiliser la langue qu’ils préfèrent sur ce site ou d’envoyer des courriers électroniques aux différents clients, à moins que ces interdictions ne se justifient de manière objective.


In particular, the decree in question does away with the distinction between waste which can be accepted at non-dangerous waste tips and that which cannot, which in practice means that waste, including toxic waste, can be delivered to sites to which it should not. It classifies sites at which waste awaiting treatment is stored for over a year (and even over 3 years) as ‘waste facilities’, when these are quite simply tips. It permits the construction of waste tips without geological barriers, or with geological barriers that fail to me ...[+++]

En particulier le décret en question tend à abolir la distinction entre les déchets éligibles ou non dans une décharge destinée à recevoir des déchets non dangereux, ce qui permet en pratique d'affecter des déchets même toxiques à des sites où ils ne seraient pas autorisés; il classe sous "installations" les sites où les déchets en attente de traitement sont stockés pendant plus d'un an (voire plus de trois ans), alors qu'il s'agit de décharges de fait; il autorise également de construire des décharges sans ériger de barrières géologiques ou alors seulement des barrières géologiques qui ne sont pas conformes aux normes et enfin, il lég ...[+++]


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(28) In those contaminated sites where the polluter cannot be found, cannot be held liable for the pollution under national or Community legislation or cannot be made to bear the costs of remediation, also known as orphan sites, responsibility for reducing risk to human health and the environment should fall on the Member States.

(28) Dans les sites contaminés où le pollueur ne peut être retrouvé, ne peut être tenu responsable de la pollution en vertu de la législation nationale ou communautaire, ou ne peut être astreint à supporter les coûts de l'assainissement, dénommés «sites orphelins», c’est aux États membres qu’il devrait incomber de réduire les risques pour la santé humaine et pour l’environnement.


Organisations operating over a large geographical area for which a specific site cannot be defined (telecommunications, waste collection and transport) Organisations controlling temporary sites (construction companies, service providers) Independent organisations registering as one common organisation (small industrial parks, holiday complexes) Small enterprises concentrated in a well defined area, such as shopping malls or business parks).

Organisations exerçant leur activité sur une zone géographique étendue sans site spécifiquement délimité (télécommunications, collecte et transport des déchets). Organisations travaillant sur des sites temporaires (entreprises de construction, fournisseurs de services). Organisations indépendantes enregistrées conjointement comme organisation commune (petits parcs industriels, complexes de vacances). Petites entreprises concentrées dans des zones bien définies, telles que les centres commerciaux ou les parcs d’entreprises.


If the site hosts a priority natural habitat type and/or a priority species, and if considerations relating to human health, public safety or beneficial consequences of primary importance for the environment cannot be invoked, the project must be justified by other imperative reasons of overriding public interest, further to an opinion from the Commission.

Lorsque le site abrite un type d'habitat naturel et/ou une espèce prioritaires, et si des considérations liées à la santé de l'homme et à la sécurité publique ou à des conséquences bénéfiques primordiales pour l'environnement ne peuvent pas être invoquées, le projet doit être justifié par d'autres raisons impératives d'intérêt public majeur, après avis de la Commission.


Ninety per cent of the sites operate through US ISPs, safe in the knowledge that the EU authorities cannot compel US providers to reveal the identity of the site provider.

Neuf sites sur dix fonctionnent par le biais de prestataires de services Internet américains parce que les gestionnaires de ces sites savent que les responsables européens ne peuvent contraindre les fournisseurs américains à révéler leur identité.


Venizelos, stating inter alia that 'the site at which the facilities for the rowing events are to be built forms part of the Plain of Marathon, where the battle took place in 490 BC. The plain as it stands today is the exact site at which that battle took place, and cannot be divided into separate 'historical' and 'non-historical' sections. You now have the privilege of being able to save the site and to conserve it for current and future generations'.

Venizelos, confirmant entre autres que ".le lieu où vont être construites les installations pour les courses d'aviron constitue une partie de la plaine/des champs de Marathon, où a eu lieu la bataille de 490 av. J.C. La plaine où a eu lieu la bataille de 490 av. J.C. est la plaine actuelle, constituée d'un espace continu et non divisible en lieu historique et non historique .. À vous le privilège de la sauver et de la conserver pour l'humanité d'aujourd'hui et celle de demain .".


Following a number of letters of protest, on 8 March 2001 the Athens Archaeological Society wrote to the Greek Minister of Culture, Mr Evangelos Venizelos, stating inter alia that 'the site at which the facilities for the rowing events are to be built forms part of the Plain of Marathon, where the battle took place in 490 BC. The plain as it stands today is the exact site at which that battle took place, and cannot be divided into separate 'historical' and 'non-historical' sections. You now have the privilege of being able to save the ...[+++]

Après avoir envoyé plusieurs lettres de protestation, la Société Archéologique d'Athènes a adressé, le 8 mars 2001, une lettre au ministre de la culture du gouvernement grec, M. Ev Venizelos, confirmant entre autres que ".le lieu où vont être construites les installations pour les courses d'aviron constitue une partie de la plaine/des champs de Marathon, où a eu lieu la bataille de 490 av. J.C. La plaine où a eu lieu la bataille de 490 av. J.C. est la plaine actuelle, constituée d'un espace continu et non divisible en lieu historique et non historique .. À vous le privilège de la sauver et de la conserver pour l'humanité d'aujourd'hui et ...[+++]


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