Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability requirements
Ability to negotiate
Arithmetical disorder
Developmental acalculia
Executive skill
Gerstmann's syndrome
Gift of negotiation
Knack of negotiating
Language ability
Language aptitude
Language skill
Linguistic ability
Linguistic competence
Management skill
Managerial ability
Managerial competency
Managerial skill
Managerial talent
Necessary skills
Negotiating skill
Requisite skills
Support service user in leisure and work skills
Support service users in developing skills
Support service users in leisure and practical skill
Use IT programmes to improve patients' skills
Use computer programme to improve patient's skills
Use computer programs to improve patients' skills

Traduction de «skills abilities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
managerial ability [ managerial competency | executive skill | management skill | managerial skill | managerial talent ]

aptitude à la gestion [ compétence en gestion | compétence de gestionnaire | qualités de gestionnaire | compétence gestionnaire ]


language ability [ language aptitude | linguistic competence | linguistic ability | language skill ]

aptitude linguistique [ compétence linguistique | habileté linguistique ]


ability requirements [ requisite skills | necessary skills ]

compétences requises


support service users in developing leisure and work abilities | support service users in leisure and practical skill | support service user in leisure and work skills | support service users in developing skills

aider les usagers à développer leurs compétences


use computer programme to improve patient's skills | utilise computer-based programmes to improve patients' abilities | use computer programs to improve patients' skills | use IT programmes to improve patients' skills

utiliser des programmes informatiques pour améliorer les aptitudes des patients


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


ability to negotiate | gift of negotiation | knack of negotiating | negotiating skill

talents de négociateur (1) | talent de négociateur (2) | qualités de négociateur (3) | habileté à négocier (4) | aptitudes à négocier (5) | aptitude à négocier (6) | aptitude à la négociation (7) | habile négociateur (8) | habileté à mener des pourparlers (9) | capacités de négocier (10)


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

évaluer la capacité d’un adulte âgé à prendre soin de lui-même


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Lifelong learning: learning throughout a person's lifetime to improve skills, abilities, knowledge and qualifications.

* Éducation et formation tout au long de la vie: éducation et formation tout au long de la vie d’une personne afin d’améliorer ses compétences, ses aptitudes, ses connaissances et ses qualifications.


(i) The ability to devise and implement a strategy, and to set and report on objectives and targets; (ii) communication and negotiating skills, and the ability to work with stakeholders; (iii) an excellent command of management practices; and (iv) outstanding interpersonal skills.

i) Capacité à concevoir et à mettre en place une stratégie, à définir les objectifs et les résultats à atteindre, et à en rendre compte; ii) aptitude à communiquer, à négocier et à travailler avec les parties prenantes; iii) excellente maîtrise des pratiques de management; iv) excellentes compétences interpersonnelles.


- interpersonal skills (e.g. capacity of balanced judgement, ability to work in teams, ability to cope with difficult situations, respect for local attitudes, good communication skills, readiness to work in a multi-cultural environment).

- présenter des capacités relationnelles (par exemple, avoir un jugement raisonné, être capable de travailler en équipe et de faire face à des situations délicates, respecter les coutumes locales, savoir communiquer, être prêt à travailler dans un environnement pluriculturel).


Today’s young people are the leaders of tomorrow. This is why it is vital for them to have the opportunity to develop their skills, abilities and knowledge now so that, in the near future, they can make an active contribution to the European Union’s growth and development.

Les jeunes d’aujourd’hui sont les dirigeants de demain, c’est pourquoi il est capital qu’ils aient la possibilité de développer aujourd’hui leurs compétences, leurs aptitudes et leurs connaissances de manière à pouvoir, dans un avenir proche, participer activement à la croissance et au développement de l’Union européenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These documents are issued to candidates who meet the national standards for physical fitness (particularly regarding eyesight and hearing) and who satisfy certain basic requirements regarding identity, ages, service at sea and skills (ability, task and level).

Ces documents sont délivrés aux candidats qui satisfont aux normes nationales d’aptitude physique (notamment en ce qui concerne l’acuité visuelle et auditive) et qui satisfont à certaines prescriptions de base quant à l’identité, l’âge, l’accomplissement du service en mer et les compétences (capacité, fonction et niveau).


We cannot afford to waste the skills, abilities and hard work of thousands of talented Europeans, young and old, including those who are disabled.

Nous ne pouvons nous permettre de gaspiller les talents, les aptitudes et le travail de milliers d’Européens talentueux, jeunes et vieux, sans oublier les handicapés.


– (DE) Mr President, it is surely a very good thing that the Council and the Commission are concerned that skills, abilities and competences acquired at school, in working life or in leisure time, should be, as far as possible, mutually recognised.

- (DE) Monsieur le Président, que le Conseil et la Commission souhaitent que les aptitudes, compétences et capacités acquises à l’école, dans la vie professionnelle ou pendant le temps de loisir fassent autant que possible l’objet d’une reconnaissance mutuelle est certainement une excellente chose.


Skills needed include: the ability to search, collect and process information and use it in a critical and systematic way, assessing relevance and distinguishing real from virtual while recognising the links, capacity to protect its privacy online. Individuals should have skills to use tools to produce, present and understand complex information and the ability to access, search and use internet-based services; they should also be able use IST to support critical thinking, creativity, and innovation.

Les compétences requises comprennent: l’aptitude à rechercher, recueillir et traiter l’information et à l’utiliser de manière critique et systématique, en évaluant sa fiabilité et en différenciant l’information réelle de la virtuelle tout en identifiant les liens, ainsi que la capacité à protéger sa vie privée en ligne; l’aptitude à utiliser des techniques pour produire, présenter ou comprendre une information complexe et l’aptitude à accéder aux services sur Internet, à les rechercher et à les utiliser; l’aptitude à utiliser les TIC pour étayer une pensée critique, la créativité et l’innovation.


Skills needed include: the ability to search, collect and process information and use it in a critical and systematic way, assessing relevance and distinguishing real from virtual while recognising the links. Individuals should have skills to use tools to produce, present and understand complex information and the ability to access, search and use internet-based services; they should also be able use IST to support critical thinking, creativity, and innovation.

Les compétences requises comprennent: l’aptitude à rechercher, recueillir et traiter l’information et à l’utiliser de manière critique et systématique, en évaluant sa fiabilité et en différenciant l’information réelle de la virtuelle tout en identifiant les liens; l’aptitude à utiliser des techniques pour produire, présenter ou comprendre une information complexe et l’aptitude à accéder aux services sur Internet, à les rechercher et à les utiliser; l’aptitude à utiliser les TIC pour étayer une pensée critique, la créativité et l’innovation.


1) As a basis for long-term employability and further learning, all citizens should be able to have free access to the acquisition of key skills, including literacy and numeracy but also other key skills, such as maths, science and technology, foreign languages, "learning to learn" skills (i.e. the ability and the desire to continuously acquire and update knowledge and competences), cultural awareness, social/personal skills, entrepreneurship, and technological culture (including ICT skills, to be validated, for example, through tools ...[+++]

1) Pour assurer leur capacité d'insertion professionnelle à long terme et leur formation continue, tous les citoyens devraient avoir la possibilité d'acquérir gratuitement certaines compétences clés, y compris la lecture, l'écriture et le calcul, mais aussi d'autres compétences clés telles que les mathématiques, les sciences et la technologie, les langues étrangères, les aptitudes permettant d'"apprendre à apprendre" (c'est-à-dire l'aptitude et la volonté d'acquérir et d'actualiser en permanence ses connaissances et ses compétences), la sensibilisation culturelle, les compétences sociales/personnelles, l'esprit d'entreprise et la culture ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'skills abilities' ->

Date index: 2022-01-02
w