Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communication practices
Communication skill
Communication skills
Communicative skill
Computer literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Generic competencies
Generic skills
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Media literacy
Moderate mental subnormality
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Practical communication skills
Pragmatics profile of early communication skills
Professional specialisation
Retraining
Retraining of skills
Self-management skills
Soft skills
Updating of skills
Vocational upgrading

Traduction de «skills community » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
communication skill [ communicative skill | practical communication skills ]

capacité de communiquer [ aptitude à la communication ]


communication skills [ communication practices ]

pratique de communication


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by a period of entirely normal development before the onset of the disorder, followed by a definite loss of previously acquired skills in several areas of development over the course of a few months. Typically, this is accompanied by a general loss of interest in the environment, by stereotyped, repetitive motor mannerisms, and by autistic-like abnormalities in social interaction and communication. In some cases the disorder can be shown to be due to some associate ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par une période de développement tout à fait normale avant la survenue du trouble, cette période étant suivie d'une perte manifeste, en quelques mois, des performances antérieurement acquises dans plusieurs domaines du développement. Ces manifestations s'accompagnent typiquement d'une perte globale de l'intérêt vis-à-vis de l'environnement, de conduites motrices stéréotypées, répétitives et maniérées et d'une altération de type autistique de l'interaction sociale et de la communication. Dans certains cas, on peut démontrer que le trouble est dû à une encéphalopathie, mais le di ...[+++]


Pragmatics profile of early communication skills

pragmatics profile of early communication skills


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Closing the Skills Gap: Developing Career Awareness in Our Schools: A Guidebook for Educators, Parents and Business and Community Leaders [ Closing the Skills Gap: Developing Career Awareness in Our Schools ]

Combler les lacunes dans les compétences : susciter une sensibilisation aux carrières dans nos écoles : un guide à l'intention des enseignants, des parents et des dirigeants d'entreprises et de la collectivité [ Combler les lacunes dans les compétences: susciter une sensibilisation aux carrières dans nos écoles ]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


updating of skills [ professional specialisation | retraining of skills | vocational upgrading | retraining(UNBIS) ]

recyclage professionnel [ recyclage des connaissances | spécialisation professionnelle ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As an excellent lawyer and a skilled communicator, he is definitely completely suitable for the job.

Juriste de renom, il possède des compétences de communication de premier plan et convient assurément tout à fait pour cette tâche.


In line with the national action plan for employment, the programme adopted concentrates on vocational training measures, the modernisation of employment services and support for providing workers with skills (Community assistance of EUR39 million).

Dans la logique du plan national d'actions en faveur de l'emploi, le programme adopté se concentre sur des actions de formation professionnelle, de modernisation des services à l'emploi et de soutien de la qualification des travailleurs avec un concours européen de 39 MEUR.


It will develop tools for a better assessment of the contextual and mutual impacts of such evolutions, compare public policies against the variety of challenges across Europe, and analyse policy options and decision making mechanisms in areas such as employment, taxation, inequalities, poverty, social inclusion, education and skills, community development, competitiveness and the internal market with a view to understanding the new conditions and opportunities for greater European integration and the role of its social, cultural, scientific and economic components and synergies as sources of comparative Union advantages at world level.

La recherche visera à mettre au point des outils en vue de mieux évaluer les incidences contextuelles et mutuelles de ces évolutions, de comparer les politiques publiques face aux divers défis de Europe et d'analyser les options stratégiques et les mécanismes décisionnels dans des domaines tels que l'emploi, la fiscalité, les inégalités, la pauvreté, l'inclusion sociale, l'éducation et les qualifications, le développement communautaire, la compétitivité et le marché intérieur dans le but de comprendre les nouvelles conditions d'une intégration européenne plus poussée, et en saisir les opportunités, mais également d'évaluer le rôle du mod ...[+++]


This reflects the growing demand from employers for transversal key competencies, such as problem-solving and analytical skills, self-management and communication skills, linguistic skills, and more generally, "non-routine skills".

C'est ainsi que les employeurs demandent de plus en plus des compétences clés transversales, telles que la résolution de problèmes et la faculté d'analyse, des aptitudes en autogestion et en communication, des compétences linguistiques ainsi que, d'une manière plus générale, des aptitudes «non routinières».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It will develop tools for a better assessment of the contextual and mutual impacts of such evolutions, compare public policies against the variety of challenges across Europe, and analyse policy options and decision making mechanisms in areas such as employment, taxation, inequalities, poverty, social inclusion, education and skills, community development, competitiveness and the internal market with a view to understanding the new conditions and opportunities for greater European integration and the role of its social, cultural, scientific and economic components and synergies as sources of comparative Union advantages at world level.

La recherche visera à mettre au point des outils en vue de mieux évaluer les incidences contextuelles et mutuelles de ces évolutions, de comparer les politiques publiques face aux divers défis de Europe et d'analyser les options stratégiques et les mécanismes décisionnels dans des domaines tels que l'emploi, la fiscalité, les inégalités, la pauvreté, l'inclusion sociale, l'éducation et les qualifications, le développement communautaire, la compétitivité et le marché intérieur dans le but de comprendre les nouvelles conditions d'une intégration européenne plus poussée, et en saisir les opportunités, mais également d'évaluer le rôle du mod ...[+++]


It will develop tools for a better assessment of the contextual and mutual impacts of such evolutions, compare public policies against the variety of challenges across Europe, and analyse policy options and decision making mechanisms in areas such as employment, taxation, inequalities, poverty, social inclusion, education and skills, community development, competitiveness and the Internal Market with a view to understanding the new conditions and opportunities for greater European integration and the role of its social, cultural, scientific and economic components and synergies as sources of comparative Union advantages at world level.

Des outils seront mis au point en vue de mieux évaluer les incidences contextuelles et mutuelles de ces évolutions, de comparer les politiques publiques face aux divers défis de l'Europe et d'analyser les options stratégiques et les mécanismes décisionnels dans des domaines tels que l'emploi, la fiscalité, les inégalités, la pauvreté, l'inclusion sociale, l'éducation et les qualifications, le développement communautaire, la compétitivité et le marché intérieur afin de comprendre les nouvelles conditions et chances d'une intégration européenne plus poussée ainsi que le rôle de ses composantes et synergies ...[+++]


54. Recalls, with respect to the Member States’ competences in this area, that the dual model of education and the acquisition of practical, social and communication skills are of high importance; emphasises that societal and communication skills could help young people’s confidence and make it easier for them to enter the labour market; stresses that the dual model must be targeted for the social, economic and cultural context of each country and is not to be seen as the one and only correct VET system; calls therefore for recogni ...[+++]

54. insiste, en ce qui concerne les compétences des États membres dans ce domaine, sur l'importance du modèle de formation par alternance et de l'acquisition de compétences pratiques, sociales et de communication; souligne que les compétences sociales et de communication pourraient renforcer la confiance des jeunes et faciliter leur entrée sur le marché du travail; souligne que le modèle par alternance doit être adapté au contexte social, économique et culturel de chaque pays et qu'il ne doit pas être considéré comme le seul et uniq ...[+++]


50. Notes that, although there are increasing numbers of women using computers and surfing the internet in an elementary way, the digital divide in terms of skills remains very wide, restricting women's access to and use of information and communication technologies (ICTs), thus hampering their ability to seek and find skilled work and, consequently, intensifying inequalities within households, communities, labour markets and the wider economy; calls, therefore, for efforts to promote women's access to the use of new technologies by ...[+++]

50. constate que, bien que le nombre de femmes utilisant des ordinateurs et navigant sur l'internet de manière élémentaire soit en augmentation, la fracture numérique relative aux compétences demeure très marquée, ce qui restreint l'accès des femmes aux technologies de l'information et de la communication et réduit leurs possibilités de chercher et de trouver un emploi qualifié et, en conséquence, renforce les inégalités au sein des ménages, des communautés, des marchés du travail et de l'économie en général; préconise dès lors que des efforts soient consentis pour promouvoir l'accès des femmes aux nouvelles technologies en leur donnant ...[+++]


6. Considers that the measures proposed in the Commission communication will require strong policy coordination; therefore urges Member States, and particularly their relevant ministries, to become more closely involved in the process of early identification of skills needs, suggesting at least a 10-year time horizon; strongly believes that, when education and training programmes are being designed, effective communication and cooperation between employers, social partners, educational institutions and training bodies are necessary, ...[+++]

6. estime que les mesures proposées dans la communication de la Commission nécessiteront une coordination politique forte; par conséquent, invite instamment les États membres, et en particulier leurs ministères compétents, à s'impliquer plus étroitement dans le processus d'identification précoce des besoins en compétences, en suggérant un horizon de 10 ans au moins; a la ferme conviction que, lors de l'élaboration des programmes d'éducation et de formation, il est nécessaire d'instaurer une communication et une coopération efficaces entre les employeurs, les partenaires sociaux, les établissements d'enseignement et les organismes de fo ...[+++]


3. In the context of the Lisbon process, the Commission published another Communication in February 2001 on the 'New European Labour Markets' (COM(2001) 116). This announced the setting-up of another High-Level Task Force, on skills and mobility, which reported in December 2001.

3. Dans le contexte du processus de Lisbonne, la Commission a publié une nouvelle communication en février 2001 sur les "Nouveaux marchés européens du travail" (COM(2001) 116), document qui a préfiguré la création d'une nouvelle Task Force de haut niveau, chargée de se pencher sur la question des compétences et de la mobilité, et qui a présenté son rapport en décembre 2001.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'skills community' ->

Date index: 2023-12-18
w