Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communications
Community competence
Competence of the Community
Computer literacy
DARS
DDD
Digital audio radio satellite
Digital audio radio service
Digital competence
Digital competences
Digital competencies
Digital literacy
Digital radio by satellite
Digital radio via satellite
Digital satellite radio
Digital skills
Digital technology
E-skills
EC competence
EU competence
European Union competence
ICT competences
ICT skills
Identify digital competence gaps
Informatics skills
Information and communication technologies
Information literacy
Information skills
Information technology
Irrigation systems competences maintaining
Keep competences about irrigation systems up-to-date
Maintaining irrigation systems competences
Media literacy
S-DARS
SDARS
Satellite DAB
Satellite DARS
Satellite digital audio broadcasting
Satellite digital audio radio service
Satellite radio

Traduction de «digital competence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

compétences numériques | e-compétences


identify digital competence gaps

recenser les déficits de compétences numériques




digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


communications | information technology | digital competencies | Information and communication technologies

technologies de l’information et de la communication | TIC


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


keeping competences about irrigation systems up-to-date | maintaining irrigation systems competences | irrigation systems competences maintaining | keep competences about irrigation systems up-to-date

actualiser ses compétences concernant des systèmes d’irrigation


satellite radio | digital radio via satellite | digital radio by satellite | digital satellite radio | satellite digital audio radio service | satellite DARS | SDARS | S-DARS | digital audio radio service | digital audio radio satellite | DARS | satellite digital audio broadcasting | satellite DAB

radio par satellite | radio satellite | radio numérique par satellite | radiodiffusion numérique par satellite | radiodiffusion audionumérique par satellite


digital recording, digital mixing, digital mastering | Digital/Digital/Digital | DDD [Abbr.]

tout numérique | DDD [Abbr.]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Given the transversal role of digital competences across the economy, the Digital Agenda for Europe is an essential catalyst that can help provide the right digital competences for workers and job-seekers, with targeted efforts to promote basic digital literacy for those with least competences such as the elderly, less-educated persons or SMEs employees but also to promote specialised and advanced ICT competences for those holding specific job profiles such as ICT practitioners.

Compte tenu du rôle transversal joué par les compétences numériques dans l’économie, la Stratégie numérique pour l’Europe est un catalyseur essentiel qui peut contribuer à doter les travailleurs et les demandeurs d’emploi des compétences numériques appropriées, grâce à des efforts ciblés visant à doter les personnes les moins compétentes – personnes âgées, moins formées ou travailleurs de PME – d’une culture numérique de base, mais aussi à faire acquérir des compétences spécialisées et de pointe en TIC aux personnes ayant un profil professionnel particulier, comme les spécialistes en TIC.


To enhance employability, innovation and active citizenship, and building on the 2006 Recommendation of the European Parliament and the Council on key competences for lifelong learning, basic skills must go hand in hand with other key competences and attitudes: creativity, entrepreneurship and a sense of initiative, digital competences competence in foreign languages, critical thinking including through e-literacy and media literacy, and skills which reflect growing needs, such as those in the green economy and in the digital and health sectors.

Pour que l'employabilité, l'innovation et la citoyenneté active progressent, et conformément à la recommandation de 2006 du Parlement européen et du Conseil sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, les compétences de base doivent aller de pair avec d'autres compétences et attitudes essentielles: la créativité, l'esprit d'entreprise et d'initiative, les compétences numériques , les connaissances en langues étrangères, la réflexion critique — développée notamment grâce à la «littératie numérique» et à l'éducation aux médias, et des compétences qui répondent à des besoins en croissance, comme ceux de ...[+++]


continue the work of the ET2020 working groups on transversal skills and on digital and online learning to foster creativity, innovation and digital competence, where appropriate, from an early age.

poursuivre les travaux des groupes de travail «Éducation et formation 2020» sur les compétences transversales et sur l’apprentissage numérique et en ligne afin de promouvoir la créativité, l’innovation et la compétence numérique, selon le cas, dès le plus jeune âge.


The European Commission has identified three interrelated stages for digital literacy development. You have digital competence, digital usage, and digital transformation, with that last, top level being where significant innovation and change can occur.

La Commission européenne a défini trois étapes interreliées d'acquisition de la culture numérique : la compétence numérique, l'utilisation du numérique et la transformation numérique, qui est le niveau supérieur où il peut y avoir une innovation et des changements d'importance.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At EU level, the Commission is recommended to work to reduce divergence in ICT teaching between countries, support projects on new approaches to teaching through digital technologies, support high quality digital learning resources for teachers and regularly monitor progress in the use of digital technologies and digital competence.

au niveau de l'UE, l'enquête recommande à la Commission de s'attacher à réduire les écarts dans l'utilisation pédagogique des TIC entre les pays, de soutenir des projets axés sur de nouvelles approches de l'enseignement par les technologies numériques, d'aider à l'acquisition de ressources numériques d'apprentissage de qualité pour les enseignants et de contrôler régulièrement les progrès dans l'utilisation des technologies numériques et dans l'acquisition des compétences correspondantes.


The Digital Scoreboard process also analyses the state of the EU's telecoms market, and Europe's Digital Competiveness (see MEMO/12/446).

L’état du marché des télécommunications de l’UE et la compétitivité numérique de l’Europe sont également analysés dans le cadre du tableau de bord de la stratégie numérique (voir le MEMO/12/446).


In order to meet the growing demand for digitally competent users and ICT professionals, Europe needs to respond to the challenge of providing opportunities for every citizen to unlock their creative or innovative potential and to develop their digital competence through lifelong learning.

Pour répondre à la demande croissante d’utilisateurs et de professionnels des TIC possédant des compétences numériques, l’Europe doit relever le défi qui consiste à offrir à chaque citoyen des possibilités d’exprimer son potentiel de création et d’innovation et de renforcer sa compétence numérique grâce à l’éducation et à la formation tout au long de la vie.


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning, which defines the knowledge, skills and attitudes required to develop digital competence as one of the key competences which all individuals need for personal fulfilment and development, active citizenship, social inclusion and employment , and which highlights the key role played by education and training in ensuring that all young people have the opportunity to develop and improve such competence.

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l’éducation et la formation tout au long de la vie, qui définit les connaissances, aptitudes et attitudes requises pour développer la compétence numérique comme l’une des compétences clés nécessaires à tout individu pour l’épanouissement et le développement personnels, la citoyenneté active, l’intégration sociale et l’emploi , et qui met en exergue le rôle fondamental que jouent l’éducation et la formation pour que tous les jeunes aient la possibilité de développer et d’améliorer cette compétence.


The eight key competences identified include: (1) Communication in the mother tongue; (2) Communication in foreign languages; (3) Basic competences in maths, science and technology; (4) Digital competence; (5) Learning to learn; (6) Interpersonal, intercultural and social competences, and civic competence; (7) Entrepreneurship; and (8) Cultural expression.

Les huit compétences clés décrites sont les suivantes : 1) Communication dans la langue maternelle, 2) Communication dans une langue étrangère, 3) Culture mathématique et compétences de base en sciences et technologies, 4) Culture numérique, 5) Apprendre à apprendre, 6) Compétences interpersonnelles, interculturelles et compétences sociales et civiques, 7) Esprit d’entreprise, et 8) Expression culturelle.


Brussels, 20 March 2012.- Virtually all young people are familiar with electronic games and social networking and might be considered as "digital natives", but they are not "digitally competent" in the sense that they do not know sufficiently how to use the digital world in a business context.

Bruxelles, le 20 mars 2012. Tous les jeunes ou presque sont familiarisés avec les jeux électroniques et les réseaux sociaux et peuvent être considérés comme des «natifs du numérique».


w