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Airport slot coordinator
Coordinate an order from various suppliers
Coordinate orders from various suppliers
Coordination of orders from various suppliers
Distance from end of bar to slot
Preserve orders from various suppliers
Slot coordinator

Vertaling van "slot coordinator from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


airport slot coordinator

coordonnateur de créneaux d’aéroport


coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

coordonner les commandes de différents fournisseurs


Main features described as late-onset and slowly progressive gait ataxia and other cerebellar signs such as impaired muscle coordination and nystagmus. The mean age of onset is 45 years but can range from the ages of 16 to 72 years. It usually presen

ataxie spinocérébelleuse type 6


distance from end of bar to slot

distance de l'extrémité de la tringle à la coulisse


Coordinates & Altitude from Bearing, Distance & Angle of Sight

Coordonnées et altitude à partir du gisement, de la distance et de l'angle de site


Bearing, Distance & Angle of Sight from Coordinates & Altitude

Gisement, distance et angle de site à partir des coordonnées et de l'altitude


Best Practices in Risk Management-Coordinated Conclusions from PMN and KPMG

Pratiques exemplaires de gestion des risques-conclusions coordonnées des firmes PMN et de KPMG
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Slot coordinators point out that they have as yet not used their powers to withdraw slots from air carriers that repeatedly and intentionally operate air services outside the allocated slot times.

Les coordonnateurs de créneaux affirment qu’ils n’ont pas encore fait usage de leur pouvoir de retirer les créneaux horaires aux transporteurs aériens qui exploitent de manière répétée et intentionnelle des services aériens en dehors des créneaux qui leur sont attribués.


Some Member States have passed on the duties of the slot coordinator to the airport operator and recognise that, as a consequence, the coordinator is not functionally independent from any single interested party required by the Regulation.

Certains États membres ont confié les fonctions de coordonnateur de créneaux horaires à l’exploitant d’aéroport et admettent qu’en conséquence, le coordonnateur n’est pas fonctionnellement indépendant de toute partie intéressée, comme l’exige le règlement.


3. Where the operating restriction concerns the withdrawal of marginally compliant aircraft from an airport, no new services shall be allowed with marginally compliant aircraft at that airport six months after the notification, ending at least two months prior to the determination of the slot coordination parameters as referred to in paragraph 1 .

3. Lorsque la restriction d’exploitation concerne le retrait d’aéronefs présentant une faible marge de conformité d’un aéroport, aucune nouvelle mise en service d’aéronefs présentant une faible marge de conformité n’est autorisée sur cet aéroport dans les six mois qui suivent la notification, se terminant au moins deux mois avant que ne soient déterminés les paramètres de coordination tels que définis au paragraphe 1 .


3. Where the operating restriction concerns the withdrawal of marginally compliant aircraft from an airport, no new services shall be allowed with marginally compliant aircraft at that airport six months after the notification, ending at least two months prior to the determination of the slot coordination parameters as referred to in paragraph 1 .

3. Lorsque la restriction d’exploitation concerne le retrait d’aéronefs présentant une faible marge de conformité d’un aéroport, aucune nouvelle mise en service d’aéronefs présentant une faible marge de conformité n’est autorisée sur cet aéroport dans les six mois qui suivent la notification, se terminant au moins deux mois avant que ne soient déterminés les paramètres de coordination tels que définis au paragraphe 1 .


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3. Where the operating restriction concerns the withdrawal of marginally compliant aircraft from an airport, no new services shall be allowed with marginally compliant aircraft at that airport six months after the notification, ending at least two months prior to the determination of the slot coordination parameters as referred to in paragraph 1.

3. Lorsque la restriction d’exploitation concerne le retrait d’aéronefs présentant une faible marge de conformité d’un aéroport, aucune nouvelle mise en service d’aéronefs présentant une faible marge de conformité n’est autorisée sur cet aéroport pendant une période de six mois suivant la notification, se terminant au moins deux mois avant que ne soient déterminés les paramètres de coordination tels que définis au paragraphe 1.


4. Member States shall ensure that the central unit for ATFM reports to the airport slot coordinators on repeated operation of air services at significantly different times from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to ATFM.

4. Les États membres veillent à ce que l’unité centrale d’ATFM communique aux coordonnateurs de créneaux d’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice à l’ATFM.


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien.


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien.


1. Where public service obligations have been imposed on a route according to Article 4 of Regulation (EEC) No 2408/92, a Member State shall, where necessary, after consulting the coordinator, reserve from the slot pool at a coordinated airport the slots required for the envisaged operations on that route.

1. Sur les liaisons où des obligations de service public ont été imposées conformément à l'article 4 du règlement (CEE) n° 2408/92 du Conseil, l'État membre réserve, si nécessaire , après consultation du coordonnateur, dans un aéroport coordonné, dans le pool les créneaux horaires nécessaires pour les opérations envisagées sur la liaison en question.


1. Where public service obligations have been imposed on a route according to Article 4 of Council Regulation (EEC) No 2408/92, a Member State shall, where necessary, after consulting the coordinator, reserve from the slot pool at a coordinated airport the slots required for the envisaged operations on that route.

1. Sur les liaisons où des obligations de service public ont été imposées conformément à l'article 4 du règlement (CEE) n° 2408/92 du Conseil, l'État membre réserve, si nécessaire, après consultation du coordinateur, dans un aéroport coordonné, dans le pool les créneaux horaires nécessaires pour les opérations envisagées sur la liaison en question.




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Date index: 2023-05-29
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