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Advocate education in psycho-social issues
Anthropology
CESCR
Collective memory
Common memory
Consider social impact of actions on a service user
Consider social impact of actions on service users
Cultural anthropology
Cultural memory
Draw conclusions regarding social development
Ethnology
Historical memory
National memory
Perspectives on Social Services and Social Issues
Promote psycho-social education
Provide psycho-social education
Public memory
Report on a community's social issues
Report on social development
Social and Cultural Working Committee
Social and cultural anthropology
Social and cultural issues
Social anthropology
Social memory
Socio-cultural anthropology
Sociocultural anthropology
The Fur Issue
Working Committee on Social and Cultural Questions

Vertaling van "social issues cultural " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
perform awareness raising activities for psychosocial issues | provide psycho-social education | advocate education in psycho-social issues | promote psycho-social education

promouvoir l’éducation psychosociale


The Fur Issue: cultural continuity, economic opportunity: report [ The Fur Issue ]

La question des fourrures: d'hier à demain, une culture et son économie: rapport [ La question des fourrures ]


social and cultural issues

questions sociales et culturelles


report on a community's social issues | report on social development | draw conclusions regarding social development | report on social development

faire des rapports sur le développement social


Perspectives on Social Services and Social Issues

Perspectives on Social Services and Social Issues


social and cultural anthropology [ cultural anthropology | ethnology | social anthropology | sociocultural anthropology | socio-cultural anthropology | Anthropology(STW) ]

anthropologie sociale et culturelle [ anthropologie culturelle | anthropologie sociale | anthropologie socioculturelle | ethnologie ]


Social and Cultural Working Committee | Working Committee on Social and Cultural Questions

commission de travail sociale et culturelle


Committee on Economic, Social and Cultural Rights | CESCR [Abbr.]

Comité des droits économiques, sociaux et culturels


consider social impact of actions on a service user | consider the social impact of actions on the service users | act according to political, social and cultural contexts of social service users | consider social impact of actions on service users

étudier l’incidence sociale d'actions sur des usagers


collective memory [ common memory | cultural memory | historical memory | national memory | public memory | social memory ]

mémoire collective [ lieu de mémoire | mémoire culturelle | mémoire historique | mémoire populaire | mémoire publique | mémoire sociale | souvenir collectif ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Aspects such as human rights, environmental degradation, political stability and democracy, social issues, cultural and religious identity or migration need to be taken into account.

Il y a lieu de prendre en compte des aspects tels que les droits de l'homme, la dégradation de l'environnement, la stabilité politique et la démocratie, les questions sociales, l'identité culturelle et religieuse ou la migration.


Strengthening the integration component of admission procedures, e.g. through pre-departure measures such as information packages and language and civic orientation courses in the country of origin Organising introduction programmes and activities for newly arrived third-country nationals to acquire basic knowledge about language, history, institutions, socio-economic features, cultural life and fundamental values Offering courses at several levels taking into account different educational backgrounds and previous knowledge of the country Reinforcing the capacity of introduction programmes and activities for dependants of persons subject ...[+++]

Renforcer le volet «intégration» des procédures d'admission, par exemple par des mesures préalables au départ, telles que l'offre de kits d'information et de cours de langue et d'éducation civique dans le pays d'origine Organiser des programmes et des activités d'introduction au pays d'accueil pour les ressortissants de pays tiers nouvellement arrivés, pour qu'ils acquièrent des connaissances de base sur sa langue, son histoire, ses institutions, ses aspects socio-économiques, sa vie culturelle et ses valeurs fondamentales Proposer différents niveaux de cours tenant compte de l'éducation des intéressés et de leurs connaissances préalable ...[+++]


Emphasis will continue to be given to ASEM's potential as a forum for an informal exchange of views, helping strengthen the mutual awareness and co-operation between our two regions in relation to political and security issues, to economic, financial and social issues, and in a broader intellectual and cultural context.

Il faut continuer à mettre l'accent sur le potentiel de l'ASEM en tant qu'enceinte informelle permettant un échange de vues entre nos deux régions qui contribue à améliorer la connaissance mutuelle des questions politiques et de sécurité ainsi que des questions économiques, financières et sociales et, dans un contexte plus large, des questions culturelles et intellectuelles.


A lot can be achieved if we reinforce our economic and trade cooperation as well as promote our partnership on the environment, social issues, culture, education.

Nous pourrons accomplir beaucoup si nous renforçons notre coopération économique et commerciale et si nous développons aussi notre partenariat dans le domaine de l’environnement, sur les questions sociales et en matière d’éducation et de culture.


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Aspects such as human rights, environmental degradation, political stability and democracy, social issues, cultural and religious identity or migration need to be taken into account.

Il y a lieu de prendre en compte des aspects tels que les droits de l'homme, la dégradation de l'environnement, la stabilité politique et la démocratie, les questions sociales, l'identité culturelle et religieuse ou la migration.


The institute focuses on the study of contemporary China, including cutting edge and policy-relevant research on Chinese energy policy, politics, economy, social issues, culture and Canada-China relations.

L'institut étudie principalement la Chine contemporaine. Il mène notamment des recherches de pointe sur la politique énergétique, la vie politique, l'économie, les questions sociales et la culture de la Chine, de même que les relations Canada-Chine, autant de sujets importants qui guident l'établissement des politiques.


Their learning experience is often in the context of cultural issues, such as the residential school legacy and the loss of cultural identity; family issues surrounding parenting, child-rearing and mobility; economic issues, such as family income, cost of living and employment; and social issues surrounding health care, education and housing.

Leur cheminement scolaire est souvent marqué par des problèmes d'ordre culturel, comme les séquelles laissées par les pensionnats indiens et l'effritement de l'identité culturelle; des problèmes liés au rôle parental, à l'éducation des enfants et à la mobilité; des problèmes de nature financière, comme le revenu, le coût de la vie et l'emploi; et des problèmes liés à la santé, à l'éducation et au logement.


(Return tabled) Question No. 4 Hon. Irwin Cotler: With regard to international treaties and conventions dealing in whole or in part with human rights and with Canada’s international obligations in this regard: (a) does the government have any formal or informal procedures for regular review of those international human rights treaties that Canada has not yet signed, ratified, or otherwise accepted; (b) does the government have any formal or informal guidelines according to which it determines whether the specific obligations contained in a treaty or other international undertaking conflicts with the Constitution Act, 1867, and if so where can these guidelines be accessed; (c) do the guidelines referred to in (b) specify the standard accor ...[+++]

: a) quand cette directive a-t-elle été publiée, (i) a-t-elle été publiée par écrit, (ii) si oui, est-elle accessible au public et comment peut-on y accéder, (iii) à quelle date a-t-elle été affichée sur le site web de Citoyenneté et Immigration Canada, (iv) pourquoi n’est-elle plus accessible sur le site web depuis le 4 juin 2013, (v) quels sont les détails de la directive, (vi) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de l’Agence des services frontaliers du Canada (ASFC), (vii) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de Citoyenneté et Immigration Canada en poste au Canada, (viii) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel des ambassades et des consulats, (ix) en ce qui concerne (vii) et ...[+++]


The 2003 Communication therefore called for a holistic integration policy, including issues such as language skills and the social and cultural environment.

C'est pourquoi la communication de 2003 appelait à une politique d'intégration holistique englobant des questions telles que les compétences linguistiques et le milieu social et culturel.


The negotiators are faced with many difficult corollary issues which speak to the matter of state sovereignty, the economic, social and cultural rights of the peoples in different countries, and to what has often been referred to as the " new" generation of human rights: issues of solidarity, issues of the environment and issues of development.

Les négociateurs sont aux prises avec de nombreux enjeux connexes et difficiles, qui portent sur la souveraineté des États, les droits économiques, sociaux et culturels des peuples des divers pays, et également sur ce qu'on a appelé fréquemment la «nouvelle» génération des droits de la personne, les questions de solidarité, d'environnement et de développement.


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