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Advocate education in psycho-social issues
Director Economic and Social Policy
European social policy
Higher education social work teacher
Labour Market and Social Policy Analyses
Macroeconomic and Social Policy Analysis Division
Policy paper on universality and social policy
Promote psycho-social education
Provide psycho-social education
Social Policy Agreement
Social Policy Agreement
Social Protocol
Social plan
Social planning
Social policy
Social policy analyst
Social policy researcher
Social policy specialist
Social services policy officer
Social work lector
Social work lecturer
University social work and social policy lecturer

Vertaling van "social policy raised " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Policy paper on universality and social policy: a response to the federal government's Child and Elderly Benefits consultation paper [ Policy paper on universality and social policy ]

Policy paper on universality and social policy: a response to the federal government's Child and Elderly Benefits consultation paper [ Policy paper on universality and social policy ]


Macroeconomic and Social Policy Analysis Division

Division de l'analyse des politiques macro-économiques et sociales


Director Economic and Social Policy

Directeur - Politiques économiques et sociales


Social Policy Agreement (EU) [ Social Policy Agreement | Social Protocol ]

accord social (UE) [ accord social (CE) | Protocole social ]




social policy researcher | social policy specialist | social policy analyst | social services policy officer

chargé de mission en action sociale | chargé de mission en action sociale/chargée de mission en action sociale | chargée de mission en action sociale


social policy [ social plan | social planning | social planning(UNBIS) ]

politique sociale [ planification sociale | plan social ]


Labour Market and Social Policy Analyses

Analyse du marché du travail et politique sociale


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

enseignant-chercheur en travail social | enseignant-chercheur en travail social/enseignante-chercheuse en travail social | enseignante-chercheuse en travail social


perform awareness raising activities for psychosocial issues | provide psycho-social education | advocate education in psycho-social issues | promote psycho-social education

promouvoir l’éducation psychosociale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ageing, rising dependency ratios and a smaller productive population threaten the affordability and sustainability of public budgets for social policies.[11] The economic crisis has raised unemployment, decreased tax revenues and increased the number of people who need benefits, further threatening the sustainability of our social protection systems.

Le vieillissement de la population, l’augmentation des taux de dépendance et la diminution de la population active menacent les budgets des politiques sociales et leur viabilité[11]. La crise économique a fait augmenter le chômage, diminué les recettes fiscales et accru le nombre de personnes qui ont besoin de prestations, ce qui met davantage en péril la viabilité de nos systèmes de protection sociale.


Securing the sustainability and adequacy of social policies requires that Member States find ways to raise efficiency and effectiveness, whilst addressing key demographic and societal changes.[12] In some cases, the multiplicity of benefits, agencies, and conditions for entitlement leads to extra administrative costs and low take-up by those most in need.

Pour garantir la viabilité et la qualité des politiques sociales, les États membres doivent trouver les moyens d’en accroître l’efficience et l’efficacité tout en remédiant aux principaux changements démographiques et sociétaux[12]. Dans certains cas, du fait de la multiplicité des prestations, des agences et des conditions d’octroi, les coûts administratifs augmentent et les personnes qui sont le plus dans le besoin ne sont pas suffisamment en mesure de faire valoir leurs droits.


27. Expresses support for the database on violence against women currently being compiled by the Ministry for Family and Social Policies; asks that existing legislation on the creation of shelters for women who are victims of domestic violence be complemented with adequate follow-up mechanisms where municipalities fail to establish such shelters; supports the efforts of the Ministry for Family and Social Policies to raise penalties for forced early marriages, which must be eradicated, and encourages it to continue on this path; cal ...[+++]

27. soutient la constitution, par le ministère de la famille et des politiques sociales, d'une base de données sur les violences faites aux femmes; demande que la législation actuelle sur la création de refuges pour les femmes victimes de violences domestiques soit complétée par des mécanismes appropriés de suivi si des municipalités refusent de créer ce type de refuges; soutient les mesures prises par le ministère de la famille et des politiques sociales pour alourdir les sanctions en cas de mariage précoce forcé, pratique devant être éradiquée, et l'encourage à poursuivre dans cette voie; demande que de nouvelles initiatives soient ...[+++]


25. Expresses support for the database on violence against women currently being compiled by the Ministry for Family and Social Policies; asks that existing legislation on the creation of shelters for women who are victims of domestic violence be complemented with adequate follow-up mechanisms where municipalities fail to establish such shelters; supports the efforts of the Ministry for Family and Social Policies to raise penalties for forced early marriages, which must be eradicated, and encourages it to continue on this path; cal ...[+++]

25. soutient la constitution, par le ministère de la famille et des politiques sociales, d'une base de données sur les violences faites aux femmes; demande que la législation actuelle sur la création de refuges pour les femmes victimes de violences domestiques soit complétée par des mécanismes appropriés de suivi si des municipalités refusent de créer ce type de refuges; soutient les mesures prises par le ministère de la famille et des politiques sociales pour alourdir les sanctions en cas de mariage précoce forcé, pratique devant être éradiquée, et l'encourage à poursuivre dans cette voie; demande que de nouvelles initiatives soient ...[+++]


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The questionnaire referred to under point 8 also raised the issue whether on the basis of the experience gained since the Directive became fully applicable in December 2011, it had achieved its social policy goals as set out in Article 2.

Dans le questionnaire visé au point 8, il était aussi demandé si, au vu de l’expérience acquise depuis l’entrée en vigueur de l’intégralité de la directive en décembre 2011, les objectifs de politique sociale énoncés à son article 2 avaient été atteints.


S. whereas the Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs Council has raised the issue of the homeless and of housing-related exclusion to the level of a priority in the EU strategy for social inclusion and social protection,

S. considérant que le Conseil "Emploi, politique sociale, santé et consommateurs" a élevé la question des sans-abri et de l'exclusion liée au logement au rang de priorité dans le cadre de la stratégie d'inclusion sociale et de protection sociale de l'Union européenne,


S. whereas the Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs Council has raised the issue of the homeless and of housing-related exclusion to the level of a priority in the EU strategy for social inclusion and social protection,

S. considérant que le Conseil "Emploi, politique sociale, santé et consommateurs" a élevé la question des sans-abri et de l'exclusion liée au logement au rang de priorité dans le cadre de la stratégie d'inclusion sociale et de protection sociale de l'Union européenne,


60. Taking into account Articles 262 and 265 TEC, asks respectively the Committee of the Regions and the European Economic and Social Committee to deliver their opinion on the issues of minority protection and anti-discrimination policies raised by this resolution; encourages the two Committees to deliver such an opinion by mid 2006, and to focus on the specific role that could be played by the regional or local authorities and the various economic and social components of organised civil society;

60. demande au Comité des régions et au Comité économique et social européen, eu égard aux articles 262 et 265 du traité CE, d'émettre leur avis sur les questions relevant des politiques de protection des minorités et de lutte contre les discriminations qui sont soulevées dans la présente résolution; invite les deux comités à rendre un avis avant le milieu de l'année 2006 en concentrant leur attention sur la fonction particulière que pourraient exercer les autorités régionales ou locales ainsi que les diverses composantes économiques et sociales de la société civile organisée;


An absolute top priority of the Social Policy Agenda is to work towards the goal of full employment, defined in the Lisbon strategy as raising the employment rate to as close as possible to 70% by 2010 and increasing the number of women in work to more than 60% in 2010 and refined with complementary targets added at subsequent European Council meetings.

L'agenda pour la politique sociale accorde une priorité absolue à la réalisation de l'objectif de plein emploi qui se définit, selon la stratégie adoptée à Lisbonne, comme le relèvement du taux d'emploi à un niveau aussi proche que possible de 70% d'ici 2010 et l'augmentation du nombre de femmes ayant un emploi à un taux supérieur à 60% en 2010, et que les Conseils européens ultérieurs ont affiné au moyen d'objectifs complémentaires.


An absolute top priority of the Social Policy Agenda is to work towards the goal of full employment, defined in the Lisbon strategy as raising the employment rate to as close as possible to 70% by 2010 and increasing the number of women in work to more than 60% in 2010.

L'agenda pour la politique sociale accorde une priorité absolue à la réalisation du plein emploi qui se définit, selon la stratégie adoptée à Lisbonne, comme le relèvement du taux d'emploi à un niveau aussi proche que possible des 70% d'ici 2010 et l'augmentation du nombre de femmes ayant un emploi à un taux de plus de 60% en 2010.


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