Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Deprived persons
Disadvantaged categories
Fourth World
Marginalised position
Marginalized group
Social background
Social disadvantage
Social environment
Socially disadvantaged
Socially disadvantaged child
Socially disadvantaged class
Socially-disadvantaged group
Underclass

Vertaling van "socially disadvantaged backgrounds " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socially disadvantaged class [ deprived persons | disadvantaged categories | Fourth World | underclass | marginalised position | Marginalized group(STW) ]

catégorie sociale défavorisée [ classe sociale défavorisée | quart monde ]


socially-disadvantaged group

groupe socialement désavanta




socially disadvantaged

démuni sur le plan social [ défavorisé sur le plan social ]


socially disadvantaged child

enfant socialement défavorisé


The Opportunity and Challenge of Diversity: A Role for Social Capital? Background Documents

Les possibilités et défis de la diversité : Un rôle pour le capital social? Documents d'information


Programme to foster the social and labour market (re)integration of (multiply) disadvantaged youth

programme visant à favoriser l'insertion ou la réinsertion des jeunes (très) défavorisés dans le tissu social et sur le marché du travail


social background | social environment

contexte social | environnement social


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Children of parents with low levels of education and from socially disadvantaged backgrounds are more likely to leave education and training before completing upper secondary education levels than other young people.

Les enfants de parents à bas niveau d’éducation et issus de milieux socialement défavorisés sont plus susceptibles que les autres jeunes de quitter l’éducation ou la formation avant la fin du deuxième cycle de l’enseignement secondaire.


Desegregation policies aim to change the social composition of 'disadvantaged' schools and to improve the educational attainment of children from socially disadvantaged and low-education backgrounds.

Les politiques de déségrégation visent à modifier la composition sociale des écoles «défavorisées» et à améliorer le niveau d’instruction des enfants issus de milieux socialement défavorisés et à bas niveaux d’éducation.


However, the successful completion of initial and basic education is critical to providing people from a disadvantaged background with a way out and breaking the hereditary and intergenerational dimension of social exclusion.

Toutefois, il est essentiel de s'assurer de la bonne réalisation des cycles d'enseignement initial et général car cela permet d'offrir une voie de sortie aux personnes issues d'un milieu défavorisé et de rompre le caractère héréditaire et intergénérationnel de l'exclusion sociale.


7. Notes that access to affordable finance is crucial for funding business investment, so as to ensure that businesses reach their growth potential, and to facilitate new business start-ups, especially very small enterprises and social economy enterprises, thereby contributing to future growth, preserving current jobs and promoting job creation; stresses that access to finance is especially important for young people setting up a business and for entrepreneurs coming from or employing people from a socially disadvantaged background;

7. note que l'accès à un financement abordable est essentiel pour financer les investissements des entreprises, pour s'assurer que ces dernières réalisent leur potentiel de croissance et pour faciliter la création de nouvelles entreprises, notamment de très petites entreprises et d'entreprises d'économie sociale, ce qui permet de contribuer à la croissance future, de protéger les emplois actuels et d'encourager la création d'emplois; souligne que l'accès aux financements est extrêmement important pour les jeunes entrepreneurs qui lancent leur activité et pour les entrepreneurs issus d'un milieu socialement ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Asks for further support for national and European measures to guarantee equitable inclusion, fair access to study, successful progression and a sustainable support system (e.g. housing, transport expenses, etc.) for all students, as well as targeted support in particular for those who belong to under-represented groups, socially disadvantaged backgrounds and those experiencing financial difficulties, in order to reduce the drop-out rate and ensure that education and training are independent of socio-economic factors which cause disadvantages and that teaching meets individual learning needs; recommends that the process of creating ...[+++]

22. demande un soutien renforcé en faveur des mesures adoptées dans les États membres et au niveau européen pour garantir des conditions équitables d'insertion et d'accès aux études, la progression et l'achèvement des études ainsi qu'un système d'accompagnement durable (par exemple, frais de logement, de transport, etc.) pour tous les étudiants, et en particulier pour ceux qui appartiennent à des catégories sous-représentées, qui sont issus de milieux socialement défavorisés ou qui ont des difficultés financières, afin de réduire le taux d'abandon et de garantir que l'enseignement et la formation ne dépendent pas de facteurs socio-économiques, qui sont ...[+++]


22. Asks for further support for national and European measures to guarantee equitable inclusion, fair access to study, successful progression and a sustainable support system (e.g. housing, transport expenses, etc.) for all students, as well as targeted support in particular for those who belong to under-represented groups, socially disadvantaged backgrounds and those experiencing financial difficulties, in order to reduce the drop-out rate and ensure that education and training are independent of socio-economic factors which cause disadvantages and that teaching meets individual learning needs; recommends that the process of creating ...[+++]

22. demande un soutien renforcé en faveur des mesures adoptées dans les États membres et au niveau européen pour garantir des conditions équitables d'insertion et d'accès aux études, la progression et l’achèvement des études ainsi qu'un système d'accompagnement durable (par exemple, frais de logement, de transport, etc.) pour tous les étudiants, et en particulier pour ceux qui appartiennent à des catégories sous-représentées, qui sont issus de milieux socialement défavorisés ou qui ont des difficultés financières, afin de réduire le taux d’abandon et de garantir que l'enseignement et la formation ne dépendent pas de facteurs socio-économiques, qui sont ...[+++]


12. Draws attention, in this regard, to the OECD’s PISA studies, which show that students in educational systems with a lesser degree of vertical and horizontal differentiation are less likely to repeat a year or to be expelled; highlights the OECD’s finding that students from socially disadvantaged backgrounds suffer most from having to repeat a school year or from being expelled;

12. renvoie, à cet égard, aux études PISA de l'OCDE qui montrent que, dans les systèmes scolaires avec un faible niveau de différenciation verticale et horizontale, les élèves redoublent moins souvent ou sont moins souvent renvoyés de l'école; met l'accent sur la constatation de l'OCDE selon laquelle les redoublements et les renvois pénalisent le plus les élèves issus de milieux sociaux défavorisés;


27. Draws attention, in this regard, to the OECD’s PISA studies which establish that students in educational systems with a lesser degree of vertical and horizontal differentiation are less likely to repeat a year or to be expelled; highlights the OECD’s finding that students from socially disadvantaged backgrounds suffer most from having to repeat a school year or from being expelled; highlights the OECD’s finding that early selection of students for different educational pathways increases socio-economic inequality in terms of educational opportunities without effecting any improvement in average performance in the educational system ...[+++]

27. renvoie, à cet égard, aux études PISA de l'OCDE qui constatent que, dans les systèmes scolaires avec un faible niveau de différenciation verticale et horizontale, les élèves redoublent moins souvent ou sont moins souvent renvoyés de l'école; met l'accent sur la constatation de l'OCDE selon laquelle les redoublements et les renvois pénalisent le plus les élèves issus de milieux sociaux défavorisés; insiste sur la constatation de l'OCDE selon laquelle la division précoce en différents parcours éducatifs renforce les inégalités socio-économiques face à l'éducation sans qu'il s'ensuive une amélioration des performances moyennes des sys ...[+++]


Generally, children from low education and socially disadvantaged backgrounds are more likely than others to leave the school system early.

De façon générale, on remarque que les enfants issus de milieux peu instruits et socialement défavorisés sont plus susceptibles que les autres de quitter prématurément le système scolaire.


Promoting active anti-segregation policies and providing additional support for schools in disadvantaged areas or with high numbers of pupils from socio-economically disadvantaged backgrounds help them to diversify their social composition and enhance their educational offer.

La promotion de politiques actives de lutte contre la ségrégation et la fourniture d'un soutien supplémentaire aux écoles situées dans des zones défavorisées ou accueillant un nombre élevé d'élèves issus de milieux socioéconomiques défavorisés aident ces écoles à diversifier leur composition sociale et à améliorer leur offre pédagogique.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'socially disadvantaged backgrounds' ->

Date index: 2025-02-05
w