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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economic reality and transparency
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "socio-economic reality " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]


economic reality and transparency

réalité économique et transparence


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. The extent to which the Tempus programme has brought about curriculum development and reforms leading to the acquisition by staff and students, of skills and qualifications necessary for the transition process and for the new socio-economic reality.

3. Degré auquel le programme Tempus a entraîné un développement et un remaniement des programmes d'enseignement débouchant sur l'acquisition, par le personnel et les étudiants, des compétences et qualifications requises dans le cadre du processus de transition et des nouvelles réalités socioéconomiques.


2. Contribution to legislative changes leading to better adaptation of education systems to the changing socio-economic reality of market economies and multi-party political systems (curriculum development, mobility and ECTS)

2. Contribution aux réformes législatives débouchant sur une meilleure adaptation des systèmes d'enseignement à la réalité socioéconomique changeante des économies de marché et au multipartisme (développement des programmes d'enseignement, mobilité et ECTS).


- education systems better adapted to the changing socio-economic reality, in particular market economies and multiparty political systems,

- une meilleure adaptation de ces systèmes d'éducation à une situation socioéconomique en pleine mutation, en particulier à l'économie de marché et au multipartisme.


The problem, of course, is known both at European Union and Member State level. However, the solution is primarily in the hands of the latter, as only they can reorganise and reform the national education systems and adjust them to the new socio-economic realities.

Le problème est bien entendu connu tant de l’Union européenne que des États membres, mais ce sont surtout ces derniers qui détiennent la solution, car ils sont les seuls à pouvoir réorganiser et réformer les systèmes éducatifs nationaux et les adapter aux nouvelles réalités socioéconomiques.


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11. Stresses that these discussions must take place in a context of mutual trust and respect between partners in order to ensure the right of the SEMCs to control the speed with which they open up their trade and to control their national strategies for economic and social development; recalls that negotiations on the FTA should be planned on a concerted, gradual basis in the context of a rational, predictable partnership reflecting the socio-economic realities of the SEMCs;

11. fait observer que ces discussions doivent s'inscrire dans un cadre de confiance et de respect mutuels entre partenaires, garantissant aux PSEM le droit de maîtriser le rythme de leur ouverture commerciale et leurs stratégies nationales de développement économique et social; rappelle que les négociations sur la ZLE doivent s'envisager de manière concertée et graduelle dans le cadre d'un partenariat rationnel et prévisible reflétant les réalités socioéconomiques des PSEM;


9. Believes that the FTA will be able to offer a genuine opportunity for growth for the SEMCs only if it is planned on a concerted, gradual basis in the context of a rational, predictable partnership which reflects the socio-economic realities of the SEMCs and promotes economic development and deeper regional integration; emphasises the importance of greater participation by the partner countries and the incentive which partnership provides; recalls that ownership of the objectives of the partnership applies to both shores of the Mediterranean; stresses the need to give the SEMCs the right to control the speed wit ...[+++]

9. est d'avis que la zone de libre-échange ne pourra représenter une réelle opportunité de croissance pour les PSEM que si elle est conçue de manière concertée et graduelle dans un cadre de partenariat rationnel et prévisible adapté aux réalités socio-économiques des PSEM, favorisant le développement économique et une intégration régionale plus profonde; souligne avec insistance l'importance d'une plus grande participation des pays partenaires et le caractère incitatif du partenariat; rappelle que l'appropriation des objectifs du partenariat vaut pour les deux rives de la Méditerranée; insiste sur la nécessité de reconnaître aux PSEM ...[+++]


3. Each State Party shall promote or strengthen, as appropriate, development programmes and cooperation at the national, regional and international levels, taking into account the socio-economic realities of migration and paying special attention to economically and socially depressed areas, in order to combat the root socio-economic causes of the smuggling of migrants, such as poverty and underdevelopment.

3. Chaque État partie promeut ou renforce, selon qu'il convient, des programmes de développement et une coopération aux niveaux national, régional et international, en tenant compte des réalités socio-économiques des migrations, et en accordant une attention particulière aux zones économiquement et socialement défavorisées, afin de s'attaquer aux causes socio-économiques profondes du trafic illicite de migrants, telles que la pauvreté et le sous-développement.


Town twinning, for example, allows hundreds of thousands of citizens every year from different countries to meet and learn about each other's culture, history and socio-economic reality.

Le jumelage de villes, par exemple, permet chaque année à des centaines de milliers de citoyens de pays différents de se rencontrer et d'apprendre à connaître leurs cultures, histoires et réalités socioculturelles respectives.


4. Insists on the necessity of carefully adapting Community assistance within the cohesion policy framework to the specific needs and socio-economic realities (which have resulted from their unique history and economic and political transition) of future Member States so that it has a maximum impact on economic competitiveness, the living standards of the population and sustainable economic development;

4. insiste sur la nécessité, dans le cadre de la politique de cohésion, d'adapter avec discernement l'aide communautaire aux besoins spécifiques et aux réalités socio-économiques (résultat d'une transition politique et économique sans précédent) des futurs États membres, de manière à assurer un effet maximal sur la compétitivité économique, le niveau de vie de la population et le développement économique durable;


7. insists on the necessity of carefully adapting Community assistance within the cohesion policy framework to the specific needs and socio-economic realities (which have resulted from their unique history and economic and political transition) of future Member States so that it has a maximum impact on economic competitiveness, the living standards of the population and sustainable economic development;

7. insiste sur la nécessité, dans le cadre de la politique de cohésion, d'adapter avec discernement l'aide communautaire aux besoins spécifiques et aux réalités socio-économiques (résultat d'une transition politique et économique sans précédent) des futurs États membres, de manière à assurer un effet maximal sur la compétitivité économique, le niveau de vie de la population et le développement économique durable;


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