Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bell Special Needs Services
Compensatory education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Give aid to guests with special needs
Help guests with special needs
Ottawa Task Force on Special Needs Housing
SNE
Sabbatical leave
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special Needs services
Special education
Special leave
Special needs education
Special teaching
Special-needs education
Task Force on Special Needs Housing
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students
Tend to guest with special needs
Tend to guests with special needs

Traduction de «special needs leave » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
give aid to guests with special needs | help guests with special needs | tend to guest with special needs | tend to guests with special needs

s’occuper de clients ayant des besoins spéciaux


provides specialised instruction for special needs students | supply specialised instruction for special needs students | offer specialised instruction for special needs students | provide specialised instruction for special needs students

dispenser un enseignement spécialisé à des élèves ayant des besoins spéciaux


teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

besoins éducatifs spéciaux


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

besoins éducatifs spéciaux | éducation répondant à des besoins spéciaux | enseignement spécialisé


European Agency for Development in Special Needs Education | European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Agence européenne pour l’éducation adaptée et inclusive | Agence européenne pour le développement de l'éducation pour les élèves ayant des besoins particuliers


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


Bell Special Needs Services [ Special Needs services ]

Services adaptés Bell


Task Force on Special Needs Housing [ Ottawa Task Force on Special Needs Housing ]

Groupe de travail sur le logement adapté à des besoins spéciaux


programme for the integration of children with special needs

programme d'intégration des enfants à besoins spéciaux


special leave [ sabbatical leave ]

congé spécial [ congé sabbatique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For many young people with special needs, leaving school brings with it the danger that the continuity in their support might be broken.

Pour de nombreux jeunes ayant des besoins spéciaux, le départ de l'école risque de rompre la continuité du soutien dont ils bénéficient.


Addressing this involves a combination of cash and in kind benefits, equal access to quality education, reducing early school leaving, eliminating school segregation and the misuse of special needs education.

Pour ce faire, il y a lieu de prendre en considération à la fois les prestations en espèces et en nature, l’égalité d’accès à une éducation de qualité, la réduction de l’abandon scolaire, la suppression de la ségrégation scolaire et du recours abusif à l’enseignement spécialisé.


Some groups in society are especially affected by early school leaving, particularly those from poorer socio-economic backgrounds and vulnerable groups, such as youth from a public care background and persons with physical and mental disabilities or other special educational needs (SEN)[10].

Certains groupes dans la société sont particulièrement touchés par l’abandon scolaire, notamment les personnes issues des milieux socioéconomiques les plus pauvres et des groupes vulnérables, comme les jeunes provenant de l’assistance publique, les personnes souffrant de handicaps physiques ou mentaux ou ayant d’autres besoins spécifiques en matière d’éducation (SEN)[10].


23. Calls on the Commission to introduce binding measures for airlines and airports to harmonise their policies, especially with regards to booking procedures, procedures to ask for assistance and security control policies, and to provide better information on these issues from the time of booking until Passengers with Reduced Mobility (hereinafter referred as ‘PRMs’), and eventually Passengers with Special Needs, leave the airport at their destination point in order to guarantee equal travel opportunities and non ...[+++]

23. appelle la Commission à introduire des mesures contraignantes imposant aux compagnies aériennes et aux aéroports d'harmoniser leurs pratiques, en particulier pour ce qui est des procédures de réservation, des procédures de demande d'assistance et des politiques de contrôle de sécurité, et de fournir des informations de meilleure qualité sur ces questions depuis le moment de la réservation jusqu'à ce que les PMR, et éventuellement les passagers ayant des besoins spécifiques, quittent l'aéroport de leur destination finale, dans le but de garantir des possibilités égales de voyage et la non-discrimination, ainsi que de permettre aux PMR ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. While stressing the need for much more ambitious goals, notes the common target to reduce early school leaving to less than 10% by 2020, and urges the Commission to consider the vast differences among and within the Member States, paying particular attention to those with special needs and those from disadvantaged backgrounds, including migrants and Roma, and therefore to ensure that any criteria for measuring achievements are comparable and that account is taken of the long-term perspectiv ...[+++]

8. relève, non sans souligner la nécessité d'objectifs beaucoup plus ambitieux, l'objectif commun consistant à faire tomber le décrochage scolaire à moins de 10 % d'ici à 2020 et demande instamment à la Commission de tenir compte des importantes disparités qui existent entre et au sein des États membres, en accordant une attention particulière à ceux qui ont des besoins spécifiques et proviennent de milieux défavorisés, notamment les migrantes et les Roms, et, par conséquent, de veiller à ce que les éléments permettant d'évaluer les performances soient comparables et tiennent compte d'une perspective à long terme;


Q. whereas women are increasingly bearing the burden of poverty, being at risk of poverty, in particular categories of women with special needs, such as disabled women, elderly women and parents bringing up a child without a partner (especially single mothers and widows with dependent children) and groups most vulnerable to exclusion, such as Roma women, under whose traditions domestic and care work are assigned exclusively to women, removing them prematurely from education and employment, and immigrant women; whereas there is a need for proper working conditions, including the protection of ri ...[+++]

Q. considérant que la pauvreté touche de plus en plus les femmes, qui y sont vulnérables, notamment les catégories de femmes qui ont des besoins spécifiques, telles que les femmes handicapées, les femmes âgées et les parents qui élèvent un enfant sans partenaire (en particulier les mères célibataires et veuves qui ont des enfants à charge), et les groupes plus fortement menacés d'exclusion, comme les femmes roms, qui, selon la tradition, assument exclusivement les charges domestiques et de soin, ce qui les exclut prématurément de la formation et de l'emploi, et les femmes immigrantes; considérant, par conséquent, la nécessité d'assurer ...[+++]


Ensure that those strategies include appropriate measures for groups at increased risk of early school leaving in the Member State, such as children with a socio-economically disadvantaged, migrant or Roma background, or with special educational needs.

veiller à ce que ces stratégies comportent des mesures adaptées aux groupes présentant un risque accru d'abandon scolaire dans l'État membre concerné, par exemple les enfants de milieux défavorisés sur le plan socioéconomique, issus de l'immigration ou d'origine rom, et aux groupes ayant des besoins spécifiques en matière d'éducation.


Failure to provide state aid for families bringing up children with disabilities or special needs, effectively leaving them to their own devices, is the subject of criticism by the organisations responsible in Greece, which stress the need for lifelong comprehensive public assistance and services for children with special needs and their families.

Des organismes grecs compétents dénoncent l'absence de préoccupation de l'État et l'abandon à leur sort pitoyable des familles dans lesquelles naît un enfant handicapé ou à besoins spécifiques et soulignent la nécessité d'un appui intégré, avec des services publics, aux enfants à besoins spécifiques et à leurs familles tout au long de leur existence.


Work towards the objective of facilitating access to and increasing participation in adult learning by all citizens, in particular those who leave initial education and training early and would like a ‘second chance’, those with special needs and those with insufficient basic skills or low educational achievements, with the aim of encouraging them to upgrade their qualifications.

Œuvrer à la réalisation de l'objectif visant à faciliter et accroître l'accès et la participation de tous les citoyens à l'éducation et à la formation des adultes, notamment des citoyens ayant quitté prématurément les structures d'éducation et de formation initiales et souhaitant bénéficier d'une «seconde chance», des citoyens ayant des besoins spécifiques et de ceux ayant des compétences de base insuffisantes ou un faible niveau d'étude, en se donnant pour but de les encourager à améliorer leur niveau de qualification.


Failure to provide state aid for families bringing up children with disabilities or special needs, effectively leaving them to their own devices, is the subject of criticism by the organisations responsible in Greece, which stress the need for lifelong comprehensive public assistance and services for children with special needs and their families.

Des organismes grecs compétents dénoncent l'absence de préoccupation de l'État et l'abandon à leur sort pitoyable des familles dans lesquelles naît un enfant handicapé ou à besoins spécifiques et soulignent la nécessité d'un appui intégré, avec des services publics, aux enfants à besoins spécifiques et à leurs familles tout au long de leur existence.


w