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Communications officer
External & Media Relations
KOM
MRPIU
Media Relations Unit
Media Relations and Public Inquiries Unit
Media relations director
Media relations manager
Media relations officer
Press Officers and Relations with Media
Public affairs officer
Public relations officer
SG.D.1
Spectrum of related pathogens

Traduction de «spectrum media-related » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
spectrum of related pathogens

spectre d'agents pathogènes apparentés


A group of tyrosine related oculocutaneous albinism (OCA1) that includes OCA1A, OCA1B, type 1 minimal pigment oculocutaneous albinism (OCA1-MP) and type 1 temperature sensitive oculocutaneous albinism (OCA1-TS). The phenotypic spectrum seen in OCA1 i

albinisme oculo-cutané type 1


Framework Relating to Transfers, Divisions and Subordinate Licensing of Spectrum Licences for Commercial Mobile Spectrum

Cadre portant sur le transfert, la division et la subordination des licences de spectre mobile commercial


media relations director [ media relations manager ]

directeur des relations avec les médias [ directrice des relations avec les médias ]


Media Relations and Public Inquiries Unit [ MRPIU | Media Relations Unit ]

Unité des relations avec les médias et des demandes de renseignements du public [ URMDRP | Unité des relations avec les médias ]


communications officer | public affairs officer | media relations officer | public relations officer

chargé des relations publiques | responsable des relations externes | chargé de communication/chargée de communication | chargé des relations publiques/chargée des relations publiques


External & Media Relations

Relations extérieures et relations avec les médias


Press Officers and Relations with Media | SG.D.1 [Abbr.]

Attachés de presse et relations avec les médias | SG.D.1 [Abbr.]


Communication / Media Relations [ KOM ]

Communication / Médias [ KOM ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To address these issues, building on the Speak Up! conferences, the Commission will launch a new concept of 'media days' in the region, broadening the spectrum of media-related issues addressed beyond the freedom of expression as such, also to cover the functioning of media markets, competition distortions and related issues such as financing and advertising markets.

En vue de remédier à ces problèmes, la Commission va s’appuyer sur les conférences «Speak Up!» pour lancer le nouveau concept de «journées des médias» dans la région, afin d’élargir l’éventail des questions abordées en lien avec les médias de sorte qu’elles comprennent, outre la liberté d’expression en tant que telle, le fonctionnement des marchés des médias, les distorsions de concurrence et des questions connexes comme le financement et les marchés publicitaires.


in the 700 MHz band: a common schedule for making it effectively available for wireless broadband use under harmonised technical conditions, and related coordination measures in support of this transition; in the sub-700 MHz band: long-term priority for the distribution of audiovisual media services to the general public, along with a flexible approach for spectrum use to cater for different levels of digital terrestrial television (DTT) uptake in Member States.

concernant la bande 700 MHz: un calendrier commun pour la mise à la disposition effective de la bande pour le haut débit sans fil dans des conditions techniques harmonisées, et les mesures de coordination connexes accompagnant cette transition; concernant la bande de fréquences inférieures à 700 MHz: la priorité à long terme pour la diffusion des services de médias audiovisuels au grand public, ainsi qu’une approche flexible de l’utilisation du spectre afin de tenir compte de la diversité des situations quant à l’importance du marché de la télévision numérique terrestre (TNT) dans les États membres.


(Return tabled) Question No. 162 Mr. Glenn Thibeault: With regard to Industry Canada’s “More Choices” campaign, relating to the government’s upcoming auction of the 700MHz spectrum, what is the total spending by the government for online or web advertising through (i) Facebook, (ii) Twitter, (iii) Google, (iv) Yahoo, (v) Bing, (vi) Bell-Globe Media, (vii) Rogers Communications, (viii) PostMedia, (ix) Toronto Star, (x) Sun Media, (xi) Shaw Communications, (xii) Huffington Post Canada, (xiii) other websites, broken down by distinct URL?

(Le document est déposé) Question n 162 M. Glenn Thibeault: En ce qui concerne la campagne « Plus de choix » d’Industrie Canada, dans le cadre des enchères à venir du spectre de 700 MHz annoncées par le gouvernement, quel est le total des dépenses du gouvernement en publicité en ligne ou sur le Web sur (i) Facebook, (ii) Twitter, (iii) Google, (iv) Yahoo, (v) Bing, (vi) Bell-Globe Media, (vii) Rogers Communications, (viii) PostMedia, (ix) Toronto Star, (x) Sun Media, (xi) Shaw Communications, (xii) Huffington Post Canada, (xiii) d’autres sites Web, ventilé par URL?


15. Stresses that attention must be paid to the level of concentration of media ownership in the Member States, while underlining that the concept of media pluralism covers a wider spectrum of issues, such as prohibition of censorship, protection of sources and whistleblowers, issues related to pressure from political actors and market forces, transparency, working conditions of journalists, media control authorities, cultural diversity, the development of new technologies, unrestricted access to information and communication, uncenso ...[+++]

15. souligne qu'une attention suffisante doit être accordée au niveau de concentration de la propriété des médias dans les États membres, tout en soulignant que la notion de pluralisme des médias couvre une gamme plus large de questions, telles que l'interdiction de la censure, la protection des sources et des "dénonciateurs", ainsi que les questions liées aux pressions exercées par les acteurs politiques et les forces du marché, à la transparence, aux conditions de travail des journalistes, aux autorités de contrôle des médias, à la diversité culturelle, au développement des nouvelles technologies, à un accès illimité à l'information et ...[+++]


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When the Member States stated in the Amsterdam Protocol (62) that ‘the system of public broadcasting in the Member States is directly related to the democratic, social and cultural needs of each society and to the need to preserve media pluralism’, they were making a direct reference to the public service broadcasting systems they had introduced and the organisations entrusted with broadcasting full-spectrum television programmes for the benefit of the entire population of those States.

Dans la décision ajoutée au traité d’Amsterdam (62), stipulant que «la radiodiffusion de service public dans les États membres est directement liée aux besoins démocratiques, sociaux et culturels de chaque société et à la nécessité de préserver le pluralisme dans les médias», les États membres font directement référence aux dispositions qu’ils ont prises en matière de radiodiffusion publique, ainsi qu’aux entreprises chargées de mettre en place une programmation destinée à l’intégralité de la population des États membres.


17. Takes note that the responsibility for the review of complaints related to the broadcasting media was shifted from the Central Election Commission to the Coordinating Council on Audiovisual of Moldova (CCA) and regrets that representatives from across the political spectrum remain doubtful about its effectiveness and the neutrality; calls on the CCA to act impartially and effective to address any complains brought forward in line with the Broadcasting Code;

17. note que la commission électorale centrale a transféré la responsabilité de l'examen des plaintes liées aux médias au conseil de coordination de l'audiovisuel en Moldavie (CCA) et déplore que des représentants de tout l'échiquier politique émettent des doutes quant à son efficacité et sa neutralité; demande au CCA d'agir de manière impartiale et de traiter efficacement toutes les plaintes déposées, conformément au code de radio- et télédiffusion;


19. Recognises spectrum efficiency as a common duty of Member States, national regulators and industry; insists on the necessity of securing the stability and continuity of the media services provided by broadcasters, but emphasises the importance of a level playing field for new entrants and for new technologies; believes that room for innovation must be guaranteed, in the interest of consumers, enterprises and employment generally; calls on the Commission to clarify the specific risks relating to interferences and conditions of applications of new rules in the new Member States and to propose adapted solutions;

19. reconnaît dans l'efficacité du spectre une responsabilité commune des États membres, des régulateurs nationaux et de l'industrie; insiste sur la nécessité d'assurer la stabilité et la continuité des services de médias fournis par les radiodiffuseurs mais souligne l'importance de conditions égales pour les nouveaux entrants et pour les nouvelles technologies; estime qu'il y a lieu de garantir un espace pour l'innovation, dans l'intérêt des consommateurs, des entreprises et de l'emploi en général; invite la Commission à clarifier les risques spécifiques liés aux interférences et aux conditions d'application des nouvelles règles dans ...[+++]


19. Recognises spectrum efficiency as a common duty of Member States, national regulators and industry; insists on the necessity of securing the stability and continuity of the media services provided by broadcasters, but emphasises the importance of a level playing field for new entrants and for new technologies; believes that room for innovation must be guaranteed, in the interest of consumers, enterprises and employment generally; calls on the Commission to clarify the specific risks relating to interferences and conditions of applications of new rules in the new Member States and to propose adapted solutions;

19. reconnaît dans l'efficacité du spectre une responsabilité commune des États membres, des régulateurs nationaux et de l'industrie; insiste sur la nécessité d'assurer la stabilité et la continuité des services de médias fournis par les radiodiffuseurs mais souligne l'importance de conditions égales pour les nouveaux entrants et pour les nouvelles technologies; estime qu'il y a lieu de garantir un espace pour l'innovation, dans l'intérêt des consommateurs, des entreprises et de l'emploi en général; invite la Commission à clarifier les risques spécifiques liés aux interférences et aux conditions d'application des nouvelles règles dans ...[+++]


At the same time, the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport has contributed actively to the legislative stage of the ‘telecoms package’, including aspects relating to the use of the radio spectrum and the universal service (the ‘must carry’ principle).

En parallèle, la commission de la culture a contribué activement à la phase législative concernant le "paquet telecom", y compris les aspects liés à l'utilisation du radiospectrum et au service universel (principe du "must carry").




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'spectrum media-related' ->

Date index: 2024-09-20
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