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CSR EMS Forum
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Distance learning
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EU Multi-Stakeholder Forum on CSR
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Engage with rail stakeholders
Engage with railroad stakeholders
European Multi-Stakeholder Forum
Learning by correspondence course
Liaise with rail stakeholders
Liaise with railway stakeholders
Moderate mental subnormality
Programmed instruction
Programmed learning
Schools broadcast
Stakeholder group
Stakeholder group of the REFIT Platform
Teaching by computer
Television teaching

Vertaling van "stakeholders can learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

promouvoir les destinations en coordonnant les efforts des parties prenantes | travailler en partenariat pour promouvoir les destinations | collaborer pour promouvoir les destinations | coordonner les efforts des parties prenantes en ce qui concerne la promotion des destinations


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


engage with railroad stakeholders | liaise with rail stakeholders | engage with rail stakeholders | liaise with railway stakeholders

s'engager avec les intervenants ferroviaires


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]


CSR EMS Forum | EU Multi-Stakeholder Forum on CSR | European Multi-Stakeholder Forum | European Multi-Stakeholder Forum on Corporate Social Responsibility

Forum européen multipartite sur la RSE | Forum plurilatéral européen sur la responsabilité sociale des entreprises | Forum plurilatéral sur la RSE


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


stakeholder group | Stakeholder group of the REFIT Platform

groupe de réflexion des parties intéressées


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It also provides the platform for developing and exchanging best practices and knowledge, improving, catalysing, and accelerating changes in the implementation of the acquis , and building capacity, supporting private actors, in particular SMEs, in testing small-scale technologies and solutions, and allowing Member States and stakeholders to learn from each other.

Le programme LIFE sert en outre de plateforme pour mettre au point et échanger les meilleures pratiques, partager les connaissances, contribuer à une meilleure mise en œuvre de l'acquis et catalyser et accélérer les changements à cet égard, renforcer les capacités, encourager le secteur privé, notamment les PME, à expérimenter à petite échelle des technologies et des solutions et permettre aux États membres et aux parties intéressées de tirer les enseignements de leurs expériences respectives.


An overwhelming number of ECI campaigners and stakeholders from various institutions and organisations met at the European Economic and Social Committee (EESC) to discuss the lessons learned so far and to draw up a list of recommendations to make this instrument for direct democracy more effective and user-friendly.

Un nombre impressionnant de meneurs de campagnes dans le cadre des ICE et d'acteurs concernés issus de diverses institutions et organisations se sont rencontrés au Comité économique et social européen (CESE) afin d'examiner les expériences acquises jusqu'à présent et de dresser une liste de recommandations pour améliorer l'efficacité et la convivialité de cet instrument de démocratie directe.


7. Stresses the need to set out clear industrial competitiveness policy strategies at EU level as well as within the National Reform Programmes, through a more focused territorial and strategic approach, which includes the setting of priorities in relation to: facilitating access to finance and micro-credit facilities, support for RD, education, vocational training and life-long learning, administrative simplification and capacity-building to allow businesses to operate at lowest cost possible, clear environmental regulations, the reduction of labour taxation, greater flexibility on the labour market, improvement of environmentally-frien ...[+++]

7. souligne qu'il importe d'élaborer, au niveau de l'Union européenne ainsi que dans les programmes nationaux de réformes, des stratégies claires en matière de politique de compétitivité industrielle au moyen d'une démarche territoriale et stratégique plus ciblée qui comprenne la fixation de priorités dans les domaines suivants: la facilitation de l'accès aux sources de financement et aux mécanismes de microcrédit, le soutien à la recherche et au développement, ainsi qu'à l'éducation, à la formation professionnelle et à l'apprentissage tout au long de la vie, la simplification administrative et le renforcement des capacités pour permettre aux entreprises ...[+++]


33. Welcomes the Commission’s intention to launch a ‘Community of Practice’ on CSR and social action on the part of business; believes this must be complementary to a code of good practice for co-regulation and self-regulation, allowing all stakeholders to engage in a common learning process in order to improve and strengthen the efficiency and accountability of multi-stakeholder actions;

33. se félicite de l'intention de la Commission de lancer une «communauté de pratiques» sur la RSE et les actions sociales des entreprises; estime que cette communauté de pratiques doit être un complément au code de bonnes pratiques relatif à la corégulation et à l'autorégulation, permettant ainsi à toutes les parties concernées de s'engager dans un processus commun d'apprentissage, afin d'améliorer l'efficacité et la responsabilité des initiatives pluripartites;


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Learning alliances aims to link up stakeholders at city and global level to interact productively and to create win-win solutions along the water chain, foster a new form of “demand-driven” research through close collaboration with local stakeholders, improve the communication between water sector institutions in the demonstration cities, increase the transparency and scientific basis for decision making processes, help to break down the political barriers to solving global urban and water issues, allow better rep ...[+++]

Les alliances de formation visent à relier les parties prenantes de la ville au niveau mondial afin d'interagir de manière productive et de créer des solutions gagnant-gagnant le long de la chaîne de l'eau, de promouvoir une nouvelle forme de recherche axée sur la demande grâce à une collaboration étroite avec les parties prenantes locales, d'améliorer la communication entre les institutions du secteur de l'eau dans les «villes-pilotes», d’accroître la transparence et la base scientifique des processus décisionnels, d’aider à briser les barrières politiques globales pour résoudre les questions concernant les villes et l'eau, de permettre ...[+++]


The hearings were an excellent example of what instructors and professors can only describe from past memory, recollection or history, but for Glenn they presented a real-life opportunity for learning — testimony from legislators, stakeholders and concerned organizations.

Les audiences donnaient une excellente illustration de ce que les instructeurs et les professeurs ne peuvent décrire que d'après leurs souvenirs ou des documents historiques puisqu'elles fournissaient des occasions concrètes d'apprentissage à partir de témoignages de législateurs, d'intervenants et d'organisations intéressés.


Therefore it is of particular interest to this exercise to learn about the stakeholders’ views on the interaction between different policies, and how to bring them forward in a way that maximizes the benefits for both economic operators and the European society as a whole.

Il est donc essentiel à cet exercice de connaître l’opinion des parties prenantes concernant l’interaction entre différentes politiques et la manière de les faire avancer de façon à maximiser les bénéfices tant pour les opérateurs économiques que pour la société européenne dans son ensemble.


the putting in place of coherent and comprehensive lifelong learning strategies in the Member States by 2006 encompassing all levels and dimensions of education and training to develop the skills and competences needed, with the involvement of all stakeholders concerned; the promotion of excellence at all levels of Education and Training systems in support of jobs and growth, as well as social cohesion; the implementation in the Member States of the "Education and Training 2010" Work Programme, including the necessary increase in an ...[+++]

la mise en place, d'ici 2006, de stratégies cohérentes et complètes en matière d'apprentissage tout au long de la vie dans les États membres, englobant tous les niveaux et toutes les dimensions de l'éducation et de la formation pour développer les aptitudes et les compétences requises, avec la participation de tous les acteurs concernés; la promotion de l'excellence à tous les niveaux des systèmes d'éducation et de formation, en vue de soutenir l'emploi et la croissance, ainsi que la cohésion sociale; la mise en œuvre dans les États membres du programme de travail "Éducation et formation 2010", y compris en ce qui concerne l'augmentati ...[+++]


29. Calls on the Member States to draw up National Lifelong Learning Pacts (NLLPs) to be signed by the main stakeholders, with overall investment targets and clear agreements on the relative distribution of costs between public authorities, enterprises and individual learners;

29. invite les États membres à élaborer leurs Pactes nationaux d'éducation et de formation tout au long de la vie qui seront signés par les principaux acteurs, avec des objectifs d'investissements globaux et des accords clairs sur la répartition relative des coûts entre les pouvoirs publics, les entreprises et les apprenants;


To rationalise and streamline, in accordance with the Joint Interim Report, the education and training processes at European level by bringing the priorities of the above conclusions and the Copenhagen process groups within the framework of the Education and Training 2010 work programme. To prepare and examine proposals for a European Qualifications Framework and a European Credit Transfer System for VET. To develop a coherent approach and closer cooperation, both at national and European level, with: Higher Education, including developments under the Bologna process European Economic, Employment, sustainable development and Social Inclusion Policies (for example in relation to National Action Plans) and between research, practice and polic ...[+++]

à rationaliser et à simplifier, conformément aux recommandations du rapport intermédiaire conjoint, les processus d'enseignement et de formation au niveau européen en intégrant les priorités énoncées dans les conclusions ci-dessus et les groupes concernés par le processus de Copenhague dans le cadre du programme de travail "Éducation et formation 2010"; à élaborer et à examiner des propositions visant à établir un cadre européen des qualifications et un système européen de transfert d'unités capitalisables pour l'EFP; à développer une approche cohérente et une coopération plus étroite, aux niveaux tant national qu'européen: avec l'ense ...[+++]


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