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Acronym
Create food manufacturing standards
Create organisational policies
D2-MAC standard
Define organisational standards
Define standards for the organisation
Defining organisational standards
Develop organisational policies
Develop organisational policy
Developing organisational policies
Development-phase 2 multiple analog component standard
ELDO
ESA
ESRO
Establish food manufacturing standards
European Launcher Development Organisation
European Launcher Development Organization
European Space Agency
European Space Research Organisation
European Space Research Organization
Liaison Committee of Development NGOs to the EU
NGDO-EU Liaison Committee
NGDO-LC
NGO Liaison Committee
OECD
OEEC
Organisation for Economic Cooperation and Development
Organisation for European Economic Cooperation
Set organisational standards
UN Industrial Development Organisation
UN Industrial Development Organization
UNIDO
United Nations Industrial Development Organisation
United Nations Industrial Development Organization

Traduction de «standards developing organisations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
create food manufacturing standards | developping standard operating procedures in the food chain | develop standard operating procedures in the food chain | establish food manufacturing standards

élaborer des procédures opératoires standard dans la filière alimentaire | élaborer des modes opératoires normalisés dans la filière alimentaire | élaborer des procédures opérationnelles standardisées dans la filière alimentaire


European Space Agency [ ELDO | ESA [acronym] ESRO | European Launcher Development Organisation | European Launcher Development Organization | European Organization for the Development and Construction of Space Vehicle Launchers | European Space Research Organisation | European Space Research Organization | European Space Vehicle Launcher Development Organisation | European Space Vehicle Launcher Development Organization ]

Agence spatiale européenne [ CECLES | Centre européen de recherches spatiales | CERS | ESA | OERS | Organisation européenne de recherches spatiales | Organisation européenne pour la mise au point et la construction de lanceurs d'engins spatiaux ]


define standards for the organisation | defining organisational standards | define organisational standards | set organisational standards

définir des normes d’organisation


UN Industrial Development Organisation [ UNIDO | UN Industrial Development Organization | United Nations Industrial Development Organisation | United Nations Industrial Development Organization ]

Organisation des Nations unies pour le développement industriel [ ONUDI ]


create organisational policies | developing organisational policies | develop organisational policies | develop organisational policy

élaborer des politiques d’organisation


European Launcher Development Organisation | European Organisation for the Development and Construction of Space Vehicle Launchers | European Space Vehicle Launcher Development Organisation | ELDO [Abbr.]

Organisation européenne pour la mise au point et la construction de lanceurs d'engins spatiaux | CECLES [Abbr.] | ELDO [Abbr.]


OECD [ OEEC | Organisation for Economic Cooperation and Development | Organisation for European Economic Cooperation ]

OCDE [ OECE | Organisation de coopération et de développement économiques | Organisation européenne de coopération économique ]


Liaison Committee of Development NGOs to the EU | Liaison Committee of Development Non Governmental Organisations to the European Union | Liaison Committee of Non-Governmental Development Organisations | NGDO-EU Liaison Committee | NGO Liaison Committee | NGDO-LC [Abbr.]

comité de liaison des ONG | Comité de liaison des organisations non gouvernementales de développement auprès de l'Union européenne | Comité de liaison ONGD-UE | CLONG [Abbr.]


D2-MAC standard | Development-phase 2 multiple analog component standard

norme D2-MAC


Case Study: Coordinated and Standardized Development Processing Procedures [ Coordinated and Standardized Development Processing Procedures: Regional Municipality of Halton ]

Étude de cas : procédures coordonnées et standardisées du traitement des aménagements [ Procédures coordonnées et standardisées du traitement des aménagements : Municipalité régionale de Halton, Ontario ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission will increasingly use selected ICT standards developed by other standards development organisations than ESOs for European policies , provided that these standards comply with these quality criteria, in particular when the interoperability between devices, applications, data repositories, services and networks must be further enhanced.

La Commission utilisera de plus en plus, pour les politiques européennes, des normes TIC sélectionnées parmi les normes élaborées par d’autres organismes de normalisation que les OEN , pour autant que ces normes soient conformes avec ces critères de qualité, en particulier lorsque l’interopérabilité entre appareils, applications, répertoires de données, services et réseaux doit encore être améliorée.


Alongside the traditional standard setting organisations, specialised and mostly global ICT Fora and Consortia have become more active and several have emerged as leading ICT standards development organisations.

À côté des organismes de normalisation traditionnels, des forums et des consortiums spécialisés dans le domaine des TIC et intervenant, pour la plupart, au niveau mondial sont devenus plus actifs.


28. The ESOs are expected to continuously improve processes for bringing ICT standards developed by other standards development organisations into the European standardisation system , for example through fast-track procedures.

28. Il est attendu des OEN qu’ils améliorent constamment les processus d ’ intégration des normes TIC élaborées par d’autres organismes de normalisation dans le système européen de normalisation , par exemple au moyen de procédures accélérées.


However, the ESOs must now modernise their internal processes, e.g. by exploring and adopting best practices from other standards-developing organisations and by improving joint working with one another and with other organisations.

Cependant, les OEN doivent désormais moderniser leurs procédures internes, par exemple en explorant et en adoptant les meilleures pratiques d’autres organismes élaborant des normes, ainsi qu’en améliorant les coopérations entre eux et avec d’autres organismes.


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ICT technical specifications, however, are often developed by other standard developing organisations and do not fall in any of the categories of standards and approvals laid down in Directives 2004/17/EC, 2004/18/EC or 2009/81/EC or Regulation (EC, Euratom) No 2342/2002.

Les spécifications techniques des TIC sont toutefois souvent élaborées par d'autres organismes de normalisation et n'appartiennent à aucune des catégories de normes et agréments citées dans les directives 2004/17/CE, 2004/18/CE ou 2009/81/CE ou le règlement (CE, Euratom) no 2342/2002.


Standards in the field of information and communication technologies, however, are often developed by other standard developing organisations and do not fall in any of the categories of standards and approvals laid down in Directives 2004/17/EC and 2004/18/EC.

Les normes dans le domaine des technologies de l’information et de la communication sont toutefois souvent élaborées par d’autres organismes de normalisation et n’appartiennent à aucune des catégories de normes et agréments citées dans les directives 2004/17/CE et 2004/18/CE.


Technical specifications in the field of information and communication technologies, however, are often developed by other standard developing organisations and do not fall in any of the categories of standards and approvals laid down in Directives 2004/17/EC and 2004/18/EC.

Les spécifications techniques dans le domaine des technologies de l'information et de la communication sont toutefois souvent élaborées par d'autres organismes de normalisation et n'appartiennent à aucune des catégories de normes et agréments citées dans les directives 2004/17/CE et 2004/18/CE.


41. Calls for the European standardisation organisations and the Commission to investigate all systems potentially capable of speeding up the process of standards development, while ensuring the proper involvement of all relevant stakeholders, such as the introduction of a fast-track procedure or the possibility for the Commission of publishing references to existing European or ISO standards developed outside a Commission mandate, if such standards are deemed to provide a high level of consumer protection or to address a specific ris ...[+++]

41. invite les organismes de normalisation européens et la Commission à examiner tous les systèmes permettant potentiellement d'accélérer le processus d'élaboration de normes tout en garantissant la participation appropriée de toutes les parties prenantes concernées, tels que l'introduction d'une procédure accélérée ou la possibilité pour la Commission de publier les références des normes européennes ou ISO existantes ayant été élaborées hors du cadre d'un mandat de la Commission, si l'on considère que ces normes offrent un niveau de protection élevé ou, à titre provisoire, traitent un risque spécifique jusqu'à ce qu'une solution permane ...[+++]


41. Calls for the European standardisation organisations and the Commission to investigate all systems potentially capable of speeding up the process of standards development, while ensuring the proper involvement of all relevant stakeholders, such as the introduction of a fast-track procedure or the possibility for the Commission of publishing references to existing European or ISO standards developed outside a Commission mandate, if such standards are deemed to provide a high level of consumer protection or to address a specific ris ...[+++]

41. invite les organismes de normalisation européens et la Commission à examiner tous les systèmes permettant potentiellement d'accélérer le processus d'élaboration de normes tout en garantissant la participation appropriée de toutes les parties prenantes concernées, tels que l'introduction d'une procédure accélérée ou la possibilité pour la Commission de publier les références des normes européennes ou ISO existantes ayant été élaborées hors du cadre d'un mandat de la Commission, si l'on considère que ces normes offrent un niveau de protection élevé ou, à titre provisoire, traitent un risque spécifique jusqu'à ce qu'une solution permane ...[+++]


9. Welcomes efforts by the European standards organisations (ESOs) and NSBs to include all stakeholders and ensure balanced representation; encourages these organisations to make full use of information and communication technologies (ICT) to strengthen stakeholder participation through web-based meetings and online discussion; considers that thought should be given to setting an upper limit for participation by particular types of stakeholders on technical committees and working parties, so that, for example, SMEs are given fair re ...[+++]

9. salue les efforts déployés par les organismes européens de normalisation (OEN) et les organismes nationaux de normalisation (ONN) pour associer toutes les parties intéressées et garantir une représentation équilibrée; encourage ces organismes à exploiter pleinement les technologies de l'information et de la communication (TIC) afin de renforcer la participation des parties prenantes au travers de réunions et de débats en ligne; estime qu'il convient de réfléchir à la possibilité de fixer un plafond à la participation de certaines catégories de parties intéressées aux commissions techniques et aux groupes de travail afin, par exemple ...[+++]


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