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Check compliance with noise standards
Ensure compliance with noise standards
Ensuring compliance with noise standards
Maintain compliance with noise standards
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Pacific Area Standards Congress
S.M.A.
Standard Metropolitan Area
Standard census area
Standard geographic area
Standard metropolitan area
Standard number area

Traduction de «standards in areas » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
metropolitan area | standard metropolitan area

arrondissement urbain


Standard Metropolitan Area | S.M.A. [Abbr.]

zone de peuplement urbain | zone de rénovation privée | Z.P.U. [Abbr.] | Z.R.P. [Abbr.]




standard geographic area

unité géographique normalisée


standard census area

région normalisée du recensement


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

exigences mécaniques applicables aux véhicules dans les zones urbaines


Malnutrition of mild degree (Gomez: 75% to less than 90% of standard weight)

dénutrition légère (entre 75 et 90% du poids idéal)


Pacific Area Standards Congress

Pacific Area Standards Congress


ensuring compliance with noise standards | maintain compliance with noise standards | check compliance with noise standards | ensure compliance with noise standards

assurer la conformité à des normes en matière de nuisances sonores


manage aftersales processes to comply with a business standard | supervise aftersales processes to comply with business standards | manage aftersales processes to comply with business standards | management of aftersales processes to comply with business standards

gérer des processus de service après-vente pour se conformer à des normes commerciales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Given this reality, and in addition to closer cooperation between formal and non-formal standard-developing bodies, the direct referencing of fora and consortia standards in areas where there is clearly no risk of duplicating the scope of work of the ESOs or the formal international standardisation organisations would be the most effective way for the EU to fill specific standardisation gaps.

Sur la base de ce qui précède et compte tenu de l’étroite coopération entre les organismes officiels et non officiels de normalisation, les références directes aux normes des forums et des consortiums dans des domaines où il n’existe aucun risque de duplication des travaux des OEN ou des organismes internationaux de normalisation officiels seraient le moyen le plus efficace pour l’UE de combler des lacunes spécifiques dans la normalisation.


While reaffirming the appropriateness of harmonised standards in areas covered at present by the new approach, public authorities should have the possibility, provided the right conditions are fulfilled, to depart from the general rule of referencing formal ESO standards.

Tout en réaffirmant l’utilité de normes harmonisées dans des domaines actuellement couverts par la nouvelle approche, les autorités publiques devraient avoir la possibilité, dès lors que les conditions appropriées sont remplies, de s’écarter de la règle générale des références aux normes formelles des OEN.


The EU should continue to pursue dialogues with China on standards, regulation and conformity assessment procedures in key sectors in order to reduce costs and entry barriers, and to promote the primacy of international standards in areas such as health and safety, pharmaceuticals, environmental protection, food and consumer product safety, climate action and data protection.

L'UE devrait continuer de dialoguer avec la Chine sur les normes, la réglementation et les procédures d'évaluation de la conformité dans des secteurs clés afin de réduire les coûts et les obstacles à l'entrée, et de promouvoir la primauté des normes internationales dans des domaines tels que la santé et la sécurité, les médicaments, la protection de l'environnement, la sécurité des aliments et des produits de consommation, l'action pour le climat et la protection des données.


The Commission will launch an integrated standardisation plan to identify and define key priorities for standardisation with a focus on the technologies and domains that are deemed to be critical to the Digital Single Market, including essential sectoral interoperability and standards in areas such as health (telemedicine, m-health), transport (travel planning, e-freight), environment, and energy.

La Commission lancera un plan intégré de normalisation afin d’identifier et de définir les grandes priorités de normalisation en mettant l’accent sur les technologies et les domaines jugés d’une importance cruciale pour le marché unique numérique, notamment l'interopérabilité sectorielle essentielle et les normes dans des domaines tels que la santé (télémédecine, santé mobile), les transports (planification d'itinéraires, fret en ligne), l'environnement et l’énergie.


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Europe is also impacted by the fact that other countries do not all share the same standards in areas such as employment, environmental or safety standards, meaning that European companies are less able to compete on price alone with their foreign counterparts; this can lead to factory closures, job losses or downward pressure on workers' pay and conditions.

L'Europe pâtit également du fait que les autres pays ne partagent pas tous les mêmes normes dans des domaines tels que l'emploi, l'environnement ou la sécurité, ce qui signifie que les entreprises européennes sont moins à même de rivaliser sur les seuls prix avec leurs homologues étrangers; cette situation peut conduire à des fermetures d'usines, à des pertes d'emplois ou à une pression à la baisse sur les salaires et les conditions de travail.


3. Underlines that the SAA is aimed at promoting European standards in areas such as competition, procurement, intellectual property and consumer protection, and at establishing a free trade area as a tangible step towards the economic integration of Kosovo into the EU;

3. souligne que l'ASA vise à promouvoir l'application des normes européennes dans les domaines de la concurrence, des marchés publics, de la propriété intellectuelle et de la protection des consommateurs, notamment, et à instaurer une zone de libre-échange, étape concrète vers l'intégration économique du Kosovo dans l'Union européenne;


7. Reminds that the acquis in the social field includes minimum standards in areas such as labour law, equal treatment of women and men, health and safety at work and anti-discrimination, and that the EU Treaties confirm commitment to the European Social Charter of 1961 and the Community Charter of the Fundamental Social Rights of Workers of 1989, while the EU Charter of Fundamental Rights also contains a number of fundamental social rights; stresses that failure to comply with the EU’s common basic social standards constitutes a form of social dumping, which is detrimental to European enterprises and workers and would effectively preve ...[+++]

7. rappelle que l'acquis social comporte des normes minimales dans des domaines comme le droit du travail, l'égalité de traitement entre hommes et femmes, la santé et la sécurité au travail et la non-discrimination, et que les traités de l’UE confirment les engagements pris dans le cadre de la Charte sociale européenne de 1961 et de la Charte communautaire des droits sociaux fondamentaux des travailleurs de 1989, et que la Charte des droits fondamentaux garantit elle aussi un certain nombre de droits sociaux fondamentaux; souligne que le non-respect des normes sociales de base communes à l’UE constitue une forme de dumping social qui nu ...[+++]


32. Welcomes the Commission's proposal for Member States to require companies headquartered in the EU to apply EU standards in all their operations worldwide; supports the Commission's will to intensify dialogue and cooperation with neighbouring countries on offshore safety aimed at setting new joint enforcement measures such as inspections of installations and to ensure equally robust safety standards in areas bordering EU waters; supports the Commission's idea to stimulate the creation of regional fora/initiatives and the development of networks of competent national authorities in the Mediterranean, Black and Baltic Seas and by buil ...[+++]

32. se félicite de la suggestion de la Commission de demander aux États membres de contraindre les compagnies établies dans l'Union d'appliquer les normes de l'Union européenne à toutes leurs activités dans le monde; soutient la volonté de la Commission d'intensifier le dialogue avec les voisins de l'Union sur la sécurité en mer en vue de mettre en place de nouvelles mesures conjointes de mise à exécution, telles que l'inspection des installations, et de garantir des normes de sécurité tout aussi strictes dans les régions bordant les eaux de l'Union; soutient l'idée de la Commission consistant à encourager la création de fora/initiativ ...[+++]


35. Notes recent developments in the International Organisation for Standardisation (ISO), in particular the model used to develop the ISO 26000 standard on social responsibility, in which NSBs were entitled to nominate to the respective working group only one representative from each of six stakeholder categories (industry, consumers, government, labour, NGO, SSRO (service, support, research and others)) that were identified; maintains that the use of a similar model should be thoroughly assessed by the ESOs and the Commission, in cooperation with all interested parties, as an alternative for the drafting of standards in areas of exceptional publ ...[+++]

35. prend acte des évolutions récemment intervenues au sein de l'Organisation internationale de normalisation (ISO), notamment le modèle utilisé pour élaborer la norme ISO 26000 sur la responsabilité sociétale, qui a permis aux ONN de nommer, dans le groupe de travail correspondant, un seul représentant de chacune des six catégories de parties prenantes identifiées (industrie, consommateurs, gouvernement, monde du travail, ONG, secteur SSRO (services, études, recherches et autres)); soutient que l'utilisation d'un modèle similaire devrait faire l'objet d'une évaluation en profondeur par les OEN et la Commission, en coopération avec tout ...[+++]


35. Notes recent developments in the International Organisation for Standardisation (ISO), in particular the model used to develop the ISO 26000 standard on social responsibility, in which NSBs were entitled to nominate to the respective working group only one representative from each of six stakeholder categories (industry, consumers, government, labour, NGO, SSRO (service, support, research and others)) that were identified; maintains that the use of a similar model should be thoroughly assessed by the ESOs and the Commission, in cooperation with all interested parties, as an alternative for the drafting of standards in areas of exceptional publ ...[+++]

35. prend acte des évolutions récemment intervenues au sein de l'Organisation internationale de normalisation (ISO), notamment le modèle utilisé pour élaborer la norme ISO 26000 sur la responsabilité sociétale, qui a permis aux ONN de nommer, dans le groupe de travail correspondant, un seul représentant de chacune des six catégories de parties prenantes identifiées (industrie, consommateurs, gouvernement, monde du travail, ONG, secteur SSRO (services, études, recherches et autres)); soutient que l'utilisation d'un modèle similaire devrait faire l'objet d'une évaluation en profondeur par les OEN et la Commission, en coopération avec tout ...[+++]


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