Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Bricks-and-mortar learning
C-learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Classroom learning
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Conventional learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Instructor-led learning
Jealousy
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Onground learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Reflexive learning
State-dependent learning
Traditional classroom learning
Traditional learning
Unconscious learning

Vertaling van "states to learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


state-dependent learning

apprentissage dépendant de l'état physiologique [ apprentissage dépendant de l'état ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Orientation Seminar for Arab States on the Development of Learning Strategies for Post-Literacy and Continuing Education

Séminaire d'orientation destiné aux États arabes, portant sur la mise au point de stratégies d'apprentissage pour la postalphabétisation et l'éducation permanente


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Définition: Trouble transitoire, survenant chez un individu ne présentant aucun autre trouble mental manifeste, à la suite d'un facteur de stress physique et psychique exceptionnel et disparaissant habituellement en quelques heures ou en quelques jours. La survenue et la gravité d'une réaction aiguë à un facteur de stress sont influencées par des facteurs de vulnérabilité individuels et par la capacité du sujet à faire face à un traumatisme. La symptomatologie est typiquement mixte et variable et comporte initialement un état d'hébétude caractérisé par un certain rétrécissement du champ de la conscience et de l'attention, une impossibili ...[+++]


classroom learning [ c-learning | traditional classroom learning | conventional learning | traditional learning | instructor-led learning | bricks-and-mortar learning | onground learning ]

apprentissage classique [ apprentissage avec professeur | apprentissage traditionnel | apprentissage en présentiel | apprentissage en classe | apprentissage avec instructeur | apprentissage conventionnel ]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These building blocks are consistent with the criteria used in the Joint Employment Report 2001 for assessing the coherence and comprehensiveness of Member States' lifelong learning strategies.

Ces composantes sont consistantes avec les critères utilisés dans le rapport conjoint sur l'emploi 2001 pour l'évaluation des stratégies cohérentes et globales des Etats membres en matière d'éducation et de formation tout au long de la vie.


7. Encourage Member States to learn from good practice through mutual learning schemes for the mobility actions, financed from EU Cohesion Policy, in particular the schemes made possible by the European Social Fund.

7. Encourager les États membres à acquérir des bonnes pratiques au regard des actions en faveur de la mobilité grâce à des programmes d'apprentissage mutuel financés au titre de la politique de cohésion de l'UE, en particulier les programmes dont la réalisation est rendue possible par le Fonds social européen.


1. A learning and development plan shall state the learning outcomes that EU Aid Volunteers are expected to achieve and shall provide information about the EU Aid Volunteers' expected competences, learning needs and achievements over the different stages of their participation in the EU Aid Volunteers initiative.

1. Un plan d'apprentissage et de développement énonce les acquis de l'éducation et de la formation que les volontaires de l'aide de l'Union européenne doivent assimiler et apporte des informations sur les compétences, les besoins d'apprentissage et les résultats attendus de la part des volontaires de l'aide de l'Union européenne aux différents stades de leur participation à l'initiative.


in 2007, the Member States set up a European Lifelong Guidance Policy Network (ELGPN), comprising representatives of each Member State which chooses to participate, thus increasing the opportunities for Member States to learn from one another and to cooperate on developing policies, systems and practices in the field of lifelong guidance.

En 2007, les États membres ont constitué un Réseau européen pour le développement des politiques d'orientation tout au long de la vie (ELGPN), comprenant des représentants de chacun des États membres qui décide d'y participer et accroissant ainsi les possibilités d'apprentissage mutuel et de coopération entre les États membres pour le développement des politiques, systèmes et pratiques dans le domaine de l'orientation tout au long de la vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In fact, when we released our report on the state of learning in Canada last month, we had a chapter on aboriginal learning.

En fait, lorsque nous avons publié notre rapport sur l'état de l'apprentissage au Canada le mois dernier, nous avions un chapitre qui portait sur l'apprentissage des Autochtones.


Let me begin with a quote from the Canadian Council on Learning report entitled State of Learning in Canada — No Time for Complacency that was released on January 26.

Je veux commencer par citer le rapport du Conseil canadien sur l'apprentissage intitulé État de l'apprentissage au Canada : Pas le temps de s'illusionner. Ce rapport a été publié le 26 janvier.


The Joint Council/Commission Report on the Education and Training 2010 work programme, adopted in 2004, reinforced the need to ensure that all citizens are equipped with the competences they need as part of Member States' lifelong learning strategies.

Le rapport conjoint du Conseil et de la Commission sur le programme de travail Éducation et formation 2010, adopté en 2004, insiste sur la nécessité de veiller, dans le cadre des stratégies des États membres en matière d'éducation et de formation tout au long de la vie, à ce que tous les citoyens acquièrent les compétences dont ils ont besoin.


Should we encourage the Security Council of the United Nations to undertake another fact-finding mission in that state to learn what is going on and to recommend a course of corrective action, if using Mr. Barker's CARE plan strategy of positive engagement has had some substantial effect?

Devrions-nous encourager le Conseil de sécurité des Nations Unies à lancer une autre mission d'information dans ce pays pour savoir ce qui s'y passe et recommander des correctifs, si l'application de la stratégie d'engagement positif de CARE proposée par M. Barker a eu un effet substantiel?


Canada continues this week to share its own experiences with other United Nations members at the session, thereby helping to further promote sustainable development among all UN members and encouraging all member states to learn from each other.

Cette semaine, le Canada continue de partager ses expériences avec les autres membres des Nations Unies qui participent à cette session, ce qui favorise encore plus le développement durable et encourage tous les États membres à apprendre les uns des autres.


Mr. James Burns: That's a very good question, and it's also very tough, because to do business in the United States you learn it is so big and so vast that really what you do in the United States, if you're careful, is you pick a niche, and the niche you pick is bigger than all of Canada.

M. James Burns: C'est une excellente question mais il est également difficile d'y répondre, parce que les États-Unis sont un marché si énorme que pour y faire affaire, si on veut être prudent, on y choisit un créneau et ce créneau est à lui seul plus vaste que tout le marché canadien.


w