Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carry out a naming strategy
Carry out naming strategies
Carrying out a naming strategy
Climate action mainstreaming
Climate change mainstreaming
Climate mainstreaming
HLG on Gender Mainstreaming
High Level Group on Gender Mainstreaming
Implement gender mainstreaming
Into the mainstream
Mainstream
Mainstream gender
Mainstream laptop
Mainstream notebook
Mainstream of regular education
Mainstreaming
Mainstreaming of climate change
Make naming strategies
Mid-range laptop
Mid-range notebook
Support gender equality
Support gender mainstreaming
Translate strategy in operations
Translate strategy into actions
Translate strategy into objectives
Translate strategy into operation
Water is a mainstream issue

Vertaling van "strategy to mainstream " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Into the mainstream: strategies for a secure environment [ Into the mainstream ]

L'affaire de tous : stratégies pour un environnement sûr [ L'affaire de tous ]


climate action mainstreaming | climate change mainstreaming | climate mainstreaming | mainstreaming of climate change

intégration de la question du changement climatique


implement gender mainstreaming | support gender mainstreaming | mainstream gender | support gender equality

favoriser la parité hommes-femmes | soutenir l'égalité des sexes


integration of children and young people with disabilities into mainstream education | integration of children and young people with disabilities into ordinary systems of education | mainstreaming

intégration des enfants et des jeunes affectés d'un handicap dans les systèmes d'enseignement ordinaires


High Level Group on Gender Mainstreaming | HLG on Gender Mainstreaming

Groupe à haut niveau sur l'intégration des politiques d'égalité des chances | Groupe à haut niveau sur l'intégration des politiques d'égalité entre les hommes et les femmes


mainstream [ mainstream of regular education ]

enseignement ordinaire [ cours régulier ]


Water is a mainstream issue: inquiry on Federal Water Policy [ Water is a mainstream issue ]

L'eau, question courante : enquête sur la politique fédérale relative aux eaux [ L'eau, question courante ]


mainstream notebook | mainstream laptop | mid-range laptop | mid-range notebook

portatif grand public | portatif milieu de gamme | portable grand public | portable milieu de gamme


carry out a naming strategy | carrying out a naming strategy | carry out naming strategies | make naming strategies

effectuer des stratégies de nomination


translate strategy in operations | translate strategy into objectives | translate strategy into actions | translate strategy into operation

traduire la stratégie en actions et objectifs concrets | élaborer des actions et des objectifs à partir de la stratégie | transposer la stratégie en actions et objectifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I. whereas these changes create new contexts which call for the adapted application of existing laws, on the basis of a strategy to mainstream the internet and ICTs in all EU external action;

I. considérant que ces changements créent de nouvelles conditions qui requièrent une application adaptée des lois existantes, sur la base d'une stratégie d'intégration de l'internet et des TIC dans toutes les actions extérieures de l'Union;


30. Notes the growing number and frequency of natural disasters and their devastating impact; recognises as well the increasing difficulty of distinguishing natural from man-made disasters; acknowledges that risks are determined just as much by human activity and lack of planning as by natural hazards; calls for a time-bound strategy to mainstream Disaster Risk Reduction (DRR) into all EU development and humanitarian aid, guided by the HFA; recognises that without DRR mainstreaming, development interventions bear the risk of inadvertently increasing vulnerability to disasters;

30. constate le nombre et la fréquence croissants des catastrophes naturelles et leur impact dévastateur; reconnaît aussi qu'il est de plus en plus difficile de faire la distinction entre catastrophes naturelles et catastrophes causées par l'homme; que les risques tiennent tout autant à l'activité humaine et au manque d'organisation qu'aux dangers naturels; demande l'élaboration d'une stratégie, assortie d'un calendrier, afin d'intégrer la réduction des risques de catastrophes (RRC) à tous les secteurs de l'aide humanitaire et au d ...[+++]


30. Notes the growing number and frequency of natural disasters and their devastating impact; recognises as well the increasing difficulty of distinguishing natural from man-made disasters; acknowledges that risks are determined just as much by human activity and lack of planning as by natural hazards; calls for a time-bound strategy to mainstream Disaster Risk Reduction (DRR) into all EU development and humanitarian aid, guided by the HFA; recognises that without DRR mainstreaming, development interventions bear the risk of inadvertently increasing vulnerability to disasters;

30. constate le nombre et la fréquence croissants des catastrophes naturelles et leur impact dévastateur; reconnaît aussi qu'il est de plus en plus difficile de faire la distinction entre catastrophes naturelles et catastrophes causées par l'homme; que les risques tiennent tout autant à l'activité humaine et au manque d'organisation qu'aux dangers naturels; demande l'élaboration d'une stratégie, assortie d'un calendrier, afin d'intégrer la réduction des risques de catastrophes (RRC) à tous les secteurs de l'aide humanitaire et au d ...[+++]


30. Notes the growing number and frequency of natural disasters and their devastating impact; recognises as well the increasing difficulty of distinguishing natural from man-made disasters; acknowledges that risks are determined just as much by human activity and lack of planning as by natural hazards; calls for a time-bound strategy to mainstream DRR (Disaster Risk Reduction) into all EU development and humanitarian aid, guided by the Hyogo Framework of Action (HFA); recognises that without DRR mainstreaming, development interventions bear the risk of inadvertently increasing vulnerability to disasters;

30. constate le nombre et la fréquence croissants des catastrophes naturelles et leur impact dévastateur; reconnaît aussi qu'il est de plus en plus difficile de faire la distinction entre catastrophes naturelles et catastrophes causées par l'homme; que les risques tiennent tout autant à l'activité humaine et au manque d'organisation qu'aux dangers naturels; demande l'élaboration d'une stratégie, assortie d'un calendrier, afin d'intégrer la réduction des risques de catastrophes (RRC) à tous les secteurs de l'aide humanitaire et au d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
113. Emphasises that the EU and the Member States must use their diplomatic, aid and trade relations with energy supplying countries to promote fiscal transparency; urges the Commission to formally endorse and promote the Extractive Industry Transparency Initiative (EITI) and develop a strategy to mainstream the principles of the EITI and the Corporate Social Responsibility Scheme into all agreements with third countries; considers that specific provisions in these agreements should support the role of civil society as an independent watchdog of energy revenue management;

113. souligne que l'Union européenne et les États membres doivent utiliser leurs relations en matière diplomatique, d'aide et de commerce avec les pays fournisseurs d'énergie pour promouvoir la transparence fiscale; invite instamment la Commission à approuver officiellement et promouvoir l'initiative sur la transparence des industries extractives et élaborer une stratégie permettant d'intégrer les principes de cette initiative et ceux de la responsabilité sociale des entreprises dans tous les accords conclus avec les pays tiers; con ...[+++]


There are significant variances between the national mainstreaming strategies, the mainstreaming role of Development Partnerships as part of their work programme, and the mechanisms for allocation additional funding for mainstreaming activities under Action 3 to Development Partnerships.

Il y a des variations significatives parmi les stratégies nationales d'intégration dans les politiques, le rôle des Partenariats de développement dans ce domaine en tant que partie intégrante de leur programme de travail, et les mécanismes d'octroi de financement additionnel destiné aux Partenariats de développement dans le cadre de l'Action 3.


Within the areas of employment and social policy, the gender dimension has been assessed in the European Employment Strategy, gender mainstreaming has been strengthened in the objectives for the preparation of the next round of the National Action Plans on social inclusion, and the gender dimension has been introduced in the common objectives on pensions.

En ce qui concerne la politique de l'emploi et la politique sociale, la dimension d'égalité entre hommes et femmes a été évaluée dans le cadre de la stratégie européenne pour l'emploi et l'intégration de la dimension d'égalité entre les femmes et les hommes a été renforcée dans les objectifs fixés en vue du prochain exercice d'établissement de plans d'actions nationaux sur l'insertion sociale. En outre, la dimension d'égalité entre hommes et femmes a été introduite dans les objectifs communs en matière de pensions.


3.2.1. Visibility of the dual strategy: gender mainstreaming and specific action

3.2.1. Visibilité de la double stratégie: intégration de la dimension hommes-femmes et action spécifique


(16) Member States shall establish a mainstreaming strategy, outlining objectives, mechanisms and resources, including networks which will facilitate mainstreaming at local, regional, national and European level.

(16) Les États membres établissent une stratégie pour l'intégration dans les politiques en esquissant les objectifs, les mécanismes et les ressources, y compris les réseaux facilitant l'intégration dans les politiques aux niveaux local, régional, national et européen.


Each proposal aiming to develop and implement either a single territorial strategy at regional or provincial level (Type 1) or a series of local strategies (Type 2) should contain a number of common elements to make sure there is a level of consistency in approach across all of the strategies that will help to identify and compare good practices and lessons for the mainstream ESF and the European Employment Strategy.

Toute proposition visant à définir et à mettre en oeuvre une stratégie territoriale unique au niveau régional ou provincial (type 1) ou une série de stratégies locales (type 2) doit contenir un certain nombre d'éléments communs de manière à garantir un niveau de cohérence d'approche entre les stratégies et à faciliter ainsi l'identification et la comparaison des bonnes pratiques et les enseignements à tirer pour l'ensemble du FSE et pour la stratégie européenne pour l'emploi.


w