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Business level strategy
Business strategy
Business unit strategy
Business-level strategy
Business-unit strategy
Central Issues and Strategies Unit
Company-wide strategy
Companywide strategy
Competitive strategy
Corporate level strategy
Corporate strategy
Corporate-level strategy
EHealth strategy for Switzerland
FSUIT
Federal Strategy Unit for IT
Flood control strategy
Flood mitigation strategy
Flood protection strategy
Global Counter-Terrorism Strategy
Management and Strategy Unit
Operating strategy
Strategy Unit
Swiss eHealth strategy
Unit preference strategy
Unit-preference strategy
United Nations Global Counter-Terrorism Strategy

Vertaling van "strategy unit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Federal Strategy Unit for IT [ FSUIT ]

Unité de stratégie informatique de la Confédération [ USIC ]


Global Counter-Terrorism Strategy | United Nations Global Counter-Terrorism Strategy

stratégie antiterroriste mondiale


unit preference strategy | unit-preference strategy

stratégie de préférence d'unités | stratégie des unités | stratégie de préférence unitaire


Management and Strategy Unit

Administration et stratégie


Central Issues and Strategies Unit

Sous-section centrale des questions d'actualité et des stratégies


business strategy | business level strategy | business-level strategy | business unit strategy | business-unit strategy | competitive strategy | operating strategy

stratégie concurrentielle | stratégie d'activité


corporate strategy | business strategy | corporate level strategy | corporate-level strategy | companywide strategy | company-wide strategy

stratégie d'entreprise | stratégie globale de l'entreprise | stratégie globale | stratégie de l'entreprise | stratégie des affaires | stratégie d'affaires | stratégie de groupe | stratégie du groupe | stratégie corporative


flood protection strategy | flood control strategy | flood mitigation strategy

stratégie de protection contre les crues


Swiss eHealth strategy | eHealth strategy for Switzerland

Stratégie eHealth
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EU's enlargement policy must be part and parcel of the larger strategy to strengthen the Union by 2025 set out by President Juncker in his State of the Union speech of September 2017 and his Roadmap for a More United, Stronger and more Democratic Union. While the EU could become larger than 27 Members, the dynamics of moving forward on their respective EU paths for all Western Balkans is based on their own merits and at their own speed depending on the concrete results achieved. The Strategy explains the steps that need to be take ...[+++]

La politique de l'Union en matière d'élargissement doit être partie intégrante de la stratégie générale de renforcement de l'Union d'ici 2025 énoncée par le président Juncker dans son discours sur l'état de l'Union prononcé en septembre 2017 et dans sa feuille de route pour une Europe plus unie, plus forte et plus démocratique.S'il est vrai que l'Union pourrait compter plus de 27 membres, la dynamique de l'avancée de l'ensemble des pays des Balkans occidentaux sur leur trajectoire européenne respective repose sur leurs mérites propres ...[+++]


To meet this responsibility, the EU and other signatories of the 1992 United Nations' "Rio declaration" committed themselves, at the 19th Special Session of the United Nations' General Assembly in 1997, to draw up strategies for sustainable development in time for the 2002 World Summit on Sustainable Development. This strategy forms part of the EU preparations for that summit.

Pour accomplir cette tâche, l'Union européenne et d'autres signataires de la déclaration de Rio formulée par les Nations unies se sont engagés, à la 19ème session extraordinaire de l'Assemblée générale des Nations unies en 1997, à préparer des stratégies en ce sens pour le sommet mondial de 2002 sur le développement durable.


The strategy builds upon the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD), and it also complements Europe 2020 (the EU’s strategy for smart, sustainable and inclusive growth) and the European Charter of Fundamental Rights of the Lisbon Treaty.

Cette stratégie s’appuie sur la Convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées (CNUDPH) et complète également la stratégie Europe 2020 (la stratégie de l’Union européenne en faveur d’une croissance intelligente, durable et inclusive) et la charte européenne des droits fondamentaux du traité de Lisbonne


The strategy builds upon the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD), and it also complements Europe 2020 (the EU’s strategy for smart, sustainable and inclusive growth) and the European Charter of Fundamental Rights of the Lisbon Treaty.

Cette stratégie s’appuie sur la Convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées (CNUDPH) et complète également la stratégie Europe 2020 (la stratégie de l’Union européenne en faveur d’une croissance intelligente, durable et inclusive) et la charte européenne des droits fondamentaux du traité de Lisbonne


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The strategy builds upon the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD), and it also complements Europe 2020 (the EU’s strategy for smart, sustainable and inclusive growth) and the European Charter of Fundamental Rights of the Lisbon Treaty.

Cette stratégie s’appuie sur la Convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées (CNUDPH) et complète également la stratégie Europe 2020 (la stratégie de l’Union européenne en faveur d’une croissance intelligente, durable et inclusive) et la charte européenne des droits fondamentaux du traité de Lisbonne


8. Expresses its support for the International Support Mission (ISM) to Mali, the United Nations Multidimensional Integrated Stabilisation Mission in Mali, which took over from the ISM on 1 July 2013, and the EUCAP Sahel Mission; welcomes the proposal by the UN Secretary-General of 14 June 2013 to establish a ‘United Nations integrated strategy for the Sahel’ to tackle all aspects of the crisis: enhancing governance, combating crime (trafficking of drugs, people, weapons and cigarettes, money laundering) and terrorism, and delivering ...[+++]

8. soutient la Mission internationale de soutien au Mali et la Mission multidimensionnelle intégrée des Nations unies pour la stabilisation au Mali, qui a pris le relais de la première en juillet 2013, ainsi que la mission EUCAP Sahel; accueille avec satisfaction la proposition du Secrétaire général des Nations unies du 14 juin 2013 visant à établir une "stratégie intégrée des Nations unies pour le Sahel" qui devrait s'attaquer à tous les aspects de la crise: amélioration de la gouvernance, lutte contre la criminalité (trafics de dro ...[+++]


Today has been a very important marker. Only through coherent strategy, united positions and concerted action can we defend European interests and values.

La journée d’aujourd’hui a constitué un jalon très important car ce n’est que par le biais d’une stratégie cohérente, de positions unifiées et d’une action concertée que nous pourrons défendre les intérêts et valeurs de l’Europe.


The merits of fishing at low levels of fishing mortality and building up a more robust spawning stock were also considered in the Net Benefits Report by the UK Prime Minister’s strategy unit.

Les bénéfices d’une pêche en deçà des niveaux qui ne mettent pas en danger la capacité des stocks à se reproduire et l’objectif visant à régénérer une variété de stocks plus robustes furent également avancés par la cellule du cabinet du Premier ministre britannique dans son «Rapport des bénéfices nets» en matière de pêcherie.


For precisely these reasons we are against the EU’s open or hidden links to the US National Security Strategy, as we see them in one of the amendments put forward by the Group of the European People’s Party (Christian Democrats) and European Democrats to the report on security strategy, on which we shall be voting tomorrow, because it is perfectly clear that no President of the United States will ever accept that a third party, whether or not it is the EU, becomes a cosignatory to this National Security Strategy.

C’est précisément pour ces raisons que nous nous opposons à tout lien, apparent ou dissimulé, entre l’Union européenne et la stratégie américaine de sécurité, tel que nous en voyons dans l’un des amendements proposés par le Groupe du Parti populaire européen (démocrates-chrétiens) et des Démocrates européens en relation avec le rapport sur la stratégie de sécurité sur lequel nous voterons demain, parce qu’il est parfaitement clair qu’aucun président des États-Unis n’acceptera jamais qu’un tiers, qu’il s’agisse ou non de l’UE, devienne cosignataire de cette stratégie américaine de sécurité.


17. Calls for a strengthening of the international system of treaties and regimes against the proliferation of weapons of mass destruction; stresses the need for closer cooperation between the EU and the United States in combating terrorism and the proliferation of weapons of mass destruction, in compliance with international law, and for both sides to support the role that the UN must play in these areas; urges the Council to discuss with its US counterparts how to make a positive approach to future NPT Preparatory Committees (NPT PrepComs), as a first opportunity to strengthen the global non-nuclear proliferation regime in the run-up ...[+++]

17. demande un renforcement du système international de traités et de régimes contre la prolifération d'armes de destruction massive; souligne la nécessité d'un renforcement de la coopération entre l'Union européenne et les États-Unis dans la lutte contre le terrorisme et contre la prolifération des armes de destruction massive, ainsi que la nécessité, pour les deux parties, de soutenir le rôle que les Nations unies doivent jouer dans ces domaines; prie instamment le Conseil d'examiner avec ses homologues américains la possibilité d'adopter une approche positive à l'égard du comité préparatoire au prochain TNP, car il s'agit de la prem ...[+++]


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