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A Guide to Gender Equality Analysis
Acronym
Advocate promote gender equality in business contexts
EIGE
EIGE Gender Equality Index
EIGE Index
Encourage promote gender equality in business contexts
Equal rights of men and women
Equality
Equality between men and women
Equality between the sexes
Equality between women and men
Equality of men and women
Equality of women and men
European Institute for Gender Equality
GII
Gender Equality Index
Gender Equality in the Canadian Justice System
Gender differences
Gender disparities
Gender disparity
Gender equality
Gender equality index
Gender equality legislation
Gender equity
Gender inequality
Gender inequality index
Gender legislation
Gender-related legislation
Implement gender mainstreaming
Mainstream gender
Parity
Promote gender equality in business context
Promote gender equality in business contexts
Sexual equality
Support gender equality
Support gender mainstreaming

Vertaling van "strong gender equality " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gender equality [ equality between men and women | equal rights of men and women | gender disparity | gender equality index | gender equity | gender inequality | gender inequality index | GII | gender disparities | gender inequality | [http ...]

égalité homme-femme [ égalité des sexes | égalité entre les femmes et les hommes | IEG | IIG | indice d'égalité de genre | indice d'inégalité de genre | inégalité entre les genres | inégalité entre les hommes et les femmes | inégalité entre les sexes | inégalité hommes-femmes ]


encourage promote gender equality in business contexts | promote gender equality in business context | advocate promote gender equality in business contexts | promote gender equality in business contexts

promouvoir l’égalité hommes-femmes dans des entreprises


EIGE Gender Equality Index | EIGE Index | Gender Equality Index

Indice d’égalité de genre de l'Union européenne | Indice d'égalité de genre | IEG [Abbr.]


European Institute for Gender Equality [ EIGE [acronym] ]

Institut européen pour l’égalité entre les hommes et les femmes [ EIGE [acronym] ]


Diversity and Justice: Gender Perspectives: A Guide to Gender Equality Analysis [ A Guide to Gender Equality Analysis ]

La diversité et la justice : perspectives relatives à l'égalité des sexes : Guide sur l'analyse visant l'égalité des sexes [ Guide sur l'analyse visant l'égalité des sexes ]


implement gender mainstreaming | support gender mainstreaming | mainstream gender | support gender equality

favoriser la parité hommes-femmes | soutenir l'égalité des sexes


gender equality [ equality of men and women | equality of women and men | equality between men and women | equality between women and men | equality between the sexes | sexual equality ]

égalité des sexes [ égalité entre les sexes | égalité entre les femmes et les hommes | égalité entre les hommes et les femmes | égalité femmes-hommes | égalité hommes-femmes | égalité femme-homme | égalité homme-femme | égalité entre les genres | égalité des genres | égalité de genre ]


gender equality legislation | gender legislation | gender-related legislation

législation sur l'égalité des genres | législation sur l'égalité entre les femmes et les hommes


equality between men and women | equality between women and men | gender equality

égalité des sexes | égalité entre les femmes et les hommes


Federal-Provincial-Territorial Report on Gender Equality in the Canadian Justice System [ Gender Equality in the Canadian Justice System ]

Rapport fédéral-provincial-territorial sur l'égalité des sexes dans le système de justice au Canada [ Égalité des sexes dans le système de justice au Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Finally, the EU Plan of Action for Gender equality and Women’s Empowerment in Development 2012-2015[8] highlighted the strong links between MDG 1, 3 and 4 and the role of women and gender equality.

Enfin, le plan d’action de l’UE sur l’égalité entre les hommes et les femmes et l’émancipation des femmes dans le développement (2010-2015)[8] a souligné les liens étroits unissant les OMD 1, 3 et 4 et le rôle des femmes et de l’égalité entre les hommes et les femmes.


The European Commission strongly promotes gender equality also within its own ranks.

La Commission européenne promeut résolument l'égalité entre femmes et hommes dans ses propres services.


Gender equality has not, as a rule, featured strongly in the social partners' discussions on adaptability.

En règle générale, l'égalité entre les femmes et les hommes n'a guère été au centre des discussions des partenaires sociaux sur la capacité d'adaptation.


This includes a strong commitment to promoting gender equality, in line with the major role once again played by women in recent events in the South, fighting against all forms of discrimination, respecting freedom of religion and protecting the rights of refugees and beneficiaries of international protection.

Il s'agit aussi de s'engager fermement en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes, dans le droit fil du rôle majeur assumé à nouveau par les femmes lors des récents événements dans le Sud, de la lutte contre toute forme de discrimination, du respect de la liberté de religion et de la protection des droits des réfugiés et des bénéficiaires de la protection internationale.


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But we can also count on our strong values, democratic institutions, our consideration for economic, social and territorial cohesion and solidarity, our respect for the environment, our cultural diversity, respect for gender equality – just to name a few.

Nous pouvons également compter sur nos valeurs fortes, nos institutions démocratiques, l’attention que nous portons à la cohésion et à la solidarité économiques, sociales et territoriales, notre respect de l’environnement, notre diversité culturelle, notre respect pour l’égalité entre les femmes et les hommes, pour n’en citer que quelques-unes.


3. Recalls, however, that international humanitarian law (IHL) is the prime body of law in times of armed conflict and that its improved implementation should be the focus of the international community; emphasises that, although R2P is not a legal concept, it is grounded in international law and is narrowly focused on the four crimes of genocide, war crimes, ethnic cleansing and crimes against humanity, whether in armed conflicts or in peacetime; stresses the need to integrate a strong gender equality perspective into the R2P framework;

3. rappelle cependant que, dans le cadre d'un conflit armé, le droit international humanitaire est le corpus de règles qui prévaut et que la communauté internationale devrait concentrer son attention sur l'amélioration de sa mise en œuvre; souligne que, bien que la responsabilité de protéger ne soit pas un concept juridique, elle est fondée sur le droit international et est strictement axée sur quatre circonstances graves que sont les génocides, les crimes de guerre, les nettoyages ethniques et les crimes contre l'humanité, commis en temps de guerre ou en temps de paix; souligne qu'il est essentiel d'intégrer une forte dimension d'égal ...[+++]


14. Requests that in the revision of the Lisbon Strategy in 2010 a strong gender equality priority/chapter, accompanied by new targets, be included, the links with the Beijing Platform for Action be strengthened and the Beijing indicators developed for the follow-up of the Beijing Platform for Action be used to reinforce the gender perspective in the National Reform Programmes and the National Reports on strategies for social protection and social inclusion;

14. demande, dans le cadre de la révision de la stratégie de Lisbonne en 2010, qu'il soit inclus une forte priorité, ou un chapitre important accompagné d'objectifs nouveaux, à l'égalité des sexes, que les liens avec le programme d'action de Pékin soient renforcés et que les indicateurs de Pékin, développés en vue du suivi du programme d'action, servent à accroître la dimension de genre dans les programmes nationaux de réforme ainsi que dans les rapports nationaux sur les stratégies de protection et d'inclusion sociales;


12. Requests that in the revision of the Lisbon Strategy in 2010 a strong gender equality priority/chapter, accompanied by new targets, be included, the links with the Beijing Platform for Action be strengthened and the Beijing indicators developed for the follow‑up of the Beijing Platform for Action be used to reinforce the gender perspective in the National Reform Programmes and the National Reports on strategies for social protection and social inclusion;

12. demande, dans le cadre de la révision de la stratégie de Lisbonne en 2010, qu'il soit inclus une forte priorité, ou un chapitre important accompagné d'objectifs nouveaux, à l'égalité des sexes, que les liens avec le programme d’action de Pékin soient renforcés et que les indicateurs de Pékin, développés en vue du suivi du programme d'action, servent à accroître la dimension de genre dans les programmes nationaux de réforme ainsi que dans les rapports nationaux sur les stratégies de protection et d'inclusion sociales;


5. Stresses that, in order to address high and growing unemployment, the EU must implement an ambitious social agenda, and a strong gender equality strategy and integration policy;

5. souligne que, pour s'attaquer au chômage élevé et croissant, l'Union européenne doit mettre en œuvre un agenda social ambitieux, une stratégie résolue d'égalité entre hommes et femmes et une solide politique d'intégration;


14. Requests that in the revision of the Lisbon Strategy in 2010 a strong gender equality priority/chapter, accompanied by new targets, be included, the links with the Beijing Platform for Action be strengthened and the Beijing indicators developed for the follow-up of the Beijing Platform for Action be used to reinforce the gender perspective in the National Reform Programmes and the National Reports on strategies for social protection and social inclusion;

14. demande, dans le cadre de la révision de la stratégie de Lisbonne en 2010, qu'il soit inclus une forte priorité, ou un chapitre important accompagné d'objectifs nouveaux, à l'égalité des sexes, que les liens avec le programme d'action de Pékin soient renforcés et que les indicateurs de Pékin, développés en vue du suivi du programme d'action, servent à accroître la dimension de genre dans les programmes nationaux de réforme ainsi que dans les rapports nationaux sur les stratégies de protection et d'inclusion sociales;


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