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ESI Funds
ESIF
ESIF financial instruments
EU Structural Fund
European Structural and Investment Funds
Guidelines for determining financial corrections
Guidelines for financial corrections
Reform of the structural funds
Spending of public funds
Spending of public monies
Structural Funds
Structural expenditure
Structural funds
Structural funds expenditure

Vertaling van "structural fund monies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Structural Funds [ reform of the structural funds ]

Fonds structurel [ réforme des Fonds structurels ]


structural expenditure [ structural funds expenditure ]

dépense structurelle [ dépense des fonds structurels ]


Directorate 2 - ECOFIN/Agriculture/Fisheries | Directorate 6 - Economic and Financial Affairs, Budget, Structural Funds | Directorate for Economic and Financial Affairs, Agriculture and Fisheries | Directorate for Economic and Financial Affairs, Budget and Structural Funds

Direction 2 - Ecofin/Agriculture/Pêche | Direction 6 - Affaires économiques et financières, budget, fonds structurels


Guidelines on criteria and modalities of implementation of structural funds in support of electronic communications | Guidelines on the use of structural funds in electronic communications

lignes directrices relatives aux critères et modalités de mise en oeuvre des fonds structurels en faveur des communications électroniques


Guidelines for determining financial corrections | Guidelines for determining financial corrections to be made to expenditure cofinanced by the Structural Funds or the Cohesion Fund for non-compliance with the rules on public procurement | Guidelines for financial corrections

orientations pour la détermination des corrections financières | Orientations pour la détermination des corrections financières à appliquer aux dépenses cofinancées par les Fonds structurels et le Fonds de cohesion lors du non respect des règles en matière de marchés publics | orientations relatives aux corrections financières








spending of public funds [ spending of public monies ]

dépense de fonds publics


European Structural and Investment Funds [ ESIF | ESIF financial instruments | ESI Funds ]

Fonds structurels et d'investissement européens [ Fonds ESI | Fonds SIE | Instruments financiers des FSIE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Points out that the cofinancing rates for the EU Structural Funds were topped up to 95 % for some of the Member States which have been most affected by the crisis and which have received financial assistance under an adjustment programme; stresses that local and national administrations need to be strengthened in order to cope with the implementation of EU legislation and programmes, thus speeding up the absorption of Structural Fund monies;

28. relève que les taux de cofinancement des Fonds structurels de l'Union ont été portés à 95 % pour certains États membres particulièrement touchés par la crise et qui ont perçu une aide financière au titre d'un programme d'ajustement; souligne la nécessité de renforcer la capacité des administrations locales et nationales à mettre en œuvre la législation et les programmes de l'Union européenne, afin d'accélérer l'absorption des dotations des Fonds structurels;


(w) Calls for a tougher suspension policy for the European Regional Development Fund (ERDF) and Cohesion Fund (CF), like that already successfully applied to European Social Fund payments, thus enabling early action to prevent any improper use of Structural Fund monies and underpinning, from the outset, the zero-tolerance approach by the Commission;

(w) demande que soit appliquée pour le Fonds européen de développement régional (FEDER) et le Fonds de cohésion une plus stricte politique de suspension, à l'instar de celle qui est déjà mise en œuvre avec succès pour les paiements au titre du Fonds social européen, permettant ainsi de prendre à un stade précoce des mesures destinées à empêcher une utilisation illicite des ressources des Fonds structurels et à soutenir la Commission dans sa démarche de "tolérance zéro";


Calls for a tougher suspension policy for the European Regional Development Fund (ERDF) and Cohesion Fund (CF), like that already successfully applied to European Social Fund payments, thus enabling early action to prevent any improper use of Structural Fund monies and underpinning, from the outset, the zero-tolerance approach by the Commission;

demande que soit appliquée pour le Fonds européen de développement régional (FEDER) et le Fonds de cohésion une plus stricte politique de suspension, à l'instar de celle qui est déjà mise en œuvre avec succès pour les paiements au titre du Fonds social européen, permettant ainsi de prendre à un stade précoce des mesures destinées à empêcher une utilisation illicite des ressources des Fonds structurels et à soutenir la Commission dans sa démarche de «tolérance zéro»;


66. Welcomes the proposal for greater use to be made of the European Social Fund for youth employment measures in the programming period 2014-2020; calls for the use of ESF funds for youth-related measures to be focused especially on apprenticeships/traineeships and entrepreneurship; welcomes the redeployment of unspent Structural Fund monies from the EU’s 2007-13 financial period for the purpose of tackling the high youth unemployment rate and promoting small and medium-sized enterprises;

66. accueille favorablement la proposition de recourir davantage au Fonds social européen pour les mesures relatives à l'emploi des jeunes au cours de la période de programmation 2014-2020; demande que le recours au FSE pour les mesures relatives à la jeunesse soit axé en particulier sur l'apprentissage, les stages et la création d'entreprises; se réjouit de la réaffectation des dotations non utilisées des Fonds structurels de la période financière 2007-2013 de l'Union à la lutte contre le taux de chômage élevé des jeunes et à la promotion des petites et moyennes entrepris ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CEAA on (i) regulatory decision-making, (ii) risk of project-specific and cumulative environmental impac ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


Finally, we ask that the Commission ensures that Structural Fund monies are spent in a way which is transparent.

Enfin, nous demandons à la Commissions de faire en sorte que les fonds structurels soient dépensés de manière transparente.


(7) It is appropriate, where possible, to use existing structures in applicant countries for certain financial operations in each of these countries there is already a national fund through which PHARE monies are transferred and paragraph 2(v) of the Annex to Regulation (EC) No 1266/1999 provides that the national authorising officer shall bear the full financial responsibility and liability for the funds.

(7) Il convient, le cas échéant, d'utiliser les structures existantes dans les pays candidats pour certaines opérations financières. Dans chacun de ces pays existe déjà un Fonds national par l'intermédiaire duquel les fonds de PHARE sont transférés et le point 2 v) de l'annexe du règlement (CE) n° 1266/1999 prévoit que l'ordonnateur national assumera la pleine responsabilité financière de la gestion des fonds.


(7) It is appropriate, where possible, to use existing structures in applicant countries for certain financial operations in each of these countries there is already a national fund through which PHARE monies are transferred and paragraph 2(v) of the Annex to Regulation (EC) No 1266/1999 provides that the national authorising officer shall bear the full financial responsibility and liability for the funds.

(7) Il convient, le cas échéant, d'utiliser les structures existantes dans les pays candidats pour certaines opérations financières. Dans chacun de ces pays existe déjà un Fonds national par l'intermédiaire duquel les fonds de PHARE sont transférés et le point 2 v) de l'annexe du règlement (CE) n° 1266/1999 prévoit que l'ordonnateur national assumera la pleine responsabilité financière de la gestion des fonds.


These monies are additional to existing structural funds resources and therefore not at the expense of other eligible regions.

Ces crédits viennent s'ajouter aux ressources des Fonds structurels existants et ne sont par conséquent pas versés aux dépens d'autres régions éligibles.




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'structural fund monies' ->

Date index: 2023-11-06
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