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ESI Funds
ESIF
ESIF financial instruments
EU Structural Fund
European Structural and Investment Funds
Guidelines for determining financial corrections
Guidelines for financial corrections
Reform of the structural funds
Structural Funds
Structural expenditure
Structural funds
Structural funds expenditure

Vertaling van "structural funds emphasises " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Structural Funds [ reform of the structural funds ]

Fonds structurel [ réforme des Fonds structurels ]


structural expenditure [ structural funds expenditure ]

dépense structurelle [ dépense des fonds structurels ]


Guidelines on criteria and modalities of implementation of structural funds in support of electronic communications | Guidelines on the use of structural funds in electronic communications

lignes directrices relatives aux critères et modalités de mise en oeuvre des fonds structurels en faveur des communications électroniques


Directorate 2 - ECOFIN/Agriculture/Fisheries | Directorate 6 - Economic and Financial Affairs, Budget, Structural Funds | Directorate for Economic and Financial Affairs, Agriculture and Fisheries | Directorate for Economic and Financial Affairs, Budget and Structural Funds

Direction 2 - Ecofin/Agriculture/Pêche | Direction 6 - Affaires économiques et financières, budget, fonds structurels


Guidelines for determining financial corrections | Guidelines for determining financial corrections to be made to expenditure cofinanced by the Structural Funds or the Cohesion Fund for non-compliance with the rules on public procurement | Guidelines for financial corrections

orientations pour la détermination des corrections financières | Orientations pour la détermination des corrections financières à appliquer aux dépenses cofinancées par les Fonds structurels et le Fonds de cohesion lors du non respect des règles en matière de marchés publics | orientations relatives aux corrections financières








European Structural and Investment Funds [ ESIF | ESIF financial instruments | ESI Funds ]

Fonds structurels et d'investissement européens [ Fonds ESI | Fonds SIE | Instruments financiers des FSIE ]


Social Action Fund for the Improvement of Agricultural Structures

Fonds d'action sociale pour l'aménagement des structures agricoles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3 Acknowledges the fact that the Energy Efficiency Fund (EEEF) works by offering potential beneficiaries similar financing terms, that may be less favourable, to those offered by the ordinary market; regrets that the Fund, while in effect qualifying as a financial instrument, is considered by the Commission to be a type of subsidy, which means that EEEF beneficiaries are therefore not eligible for any aid from the structural funds; emphasises, therefore, the necessity to ensure in the future that new financial instruments are compatible with structural funds and with other subsidising instrumen ...[+++]

3. reconnaît que les conditions de financement proposées aux potentiels bénéficiaires par le Fonds européen pour l'efficacité énergétique (FEEE) sont semblables aux conditions offertes sur le marché ordinaire, voire moins avantageuses que celles-ci; regrette que ce Fonds, bien qu'étant dans les faits un instrument de financement, soit considéré par la Commission comme un type de subvention, ce qui signifie que ses bénéficiaires ne sont donc pas éligibles aux aides des fonds structurels; souligne, par conséquent, la nécessité de gara ...[+++]


17. Acknowledges the validity of both the centrally managed approach of FP7 and CIP and the decentralised approach of the Structural Funds; emphasises, however, the need to harmonise rules processes and methods insofar as possible, while ensuring the necessary flexibility, despite the differences in systems of governance; stresses that funding for research and innovation at national and EU levels needs to be more efficient and effective and that there should be a commitment to optimising it, with a view to developing a strategic European research and innovation agenda; considers excessive admi ...[+++]

17. reconnaît que tant l'approche de gestion centrale du 7 PC et du PCI que l'approche décentralisée des Fonds structurels se justifient; souligne toutefois la nécessité d'harmoniser, dans la mesure du possible, les règles, les procédures et les méthodes tout en garantissant la souplesse nécessaire, en dépit des disparités des systèmes de gouvernance; souligne que le financement de la recherche et de l'innovation aux niveaux national et européen doit être plus efficace et plus performant et qu'il convient de miser sur l'optimisation du financement en vue d'élaborer un agenda stratégique de recherche et d'innovation ...[+++]


16. Recommends that Member States and the Commission allocate sufficient resources from the SF for research and innovation, in particular sustainable innovations, and strengthen research capacities; stresses the need to promote and apply successful models in the knowledge triangle and to ensure the sustainable development of regional research and strategic frameworks for innovation in collaboration with enterprises, research centres, universities and public authorities; highlights the potential of knowledge-intensive regional innovative clusters in mobilising regional competitiveness and welcomes the inclusion of cluster development in both CIP and FP7 (Regions of Knowledge action in FP7); highlights the new Knowledge and Innovation Comm ...[+++]

16. recommande que la part des crédits provenant des Fonds structurels alloués par les États membres et la Commission à la recherche et à l'innovation, notamment aux innovations durables soit suffisante, et de renforcer les capacités de recherche; souligne la nécessité de promouvoir et de mettre en œuvre des modèles qui marchent bien dans le cadre du «triangle de la connaissance», et de garantir le développement durable de la recherche régionale et des cadres stratégiques pour l'innovation en collaboration avec les entreprises, les centres de recherche, les universités et les pouvoirs publics; fait valoir le potent ...[+++]


16. Recommends that Member States and the Commission allocate sufficient resources from the SF for research and innovation, in particular sustainable innovations, and strengthen research capacities; stresses the need to promote and apply successful models in the knowledge triangle and to ensure the sustainable development of regional research and strategic frameworks for innovation in collaboration with enterprises, research centres, universities and public authorities; highlights the potential of knowledge-intensive regional innovative clusters in mobilising regional competitiveness and welcomes the inclusion of cluster development in both CIP and FP7 (Regions of Knowledge action in FP7); highlights the new Knowledge and Innovation Comm ...[+++]

16. recommande que la part des crédits provenant des Fonds structurels alloués par les États membres et la Commission à la recherche et à l'innovation, notamment aux innovations durables soit suffisante, et de renforcer les capacités de recherche; souligne la nécessité de promouvoir et de mettre en œuvre des modèles qui marchent bien dans le cadre du "triangle de la connaissance", et de garantir le développement durable de la recherche régionale et des cadres stratégiques pour l'innovation en collaboration avec les entreprises, les centres de recherche, les universités et les pouvoirs publics; fait valoir le potent ...[+++]


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27. Welcomes the quality of the results achieved in virtually all projects and, in order not to adversely affect the monitoring and proper implementation of the Structural Funds, emphasises the need to draw a distinction between:

27. se félicite de la qualité des résultats obtenue dans la quasi totalité des projets, et, afin de ne pas porter préjudice au suivi et à une bonne mise en œuvre des Fonds structurels, souligne la nécessité de faire une distinction entre:


Emphasises that transparent and clear procedures are factors in good governance; therefore welcomes the ongoing simplification of the Financial Regulation and of the Structural Funds rules and calls on the Member States to fully comply with the requirements of the revised Financial Regulation and to disclose information on final beneficiaries of Structural Funds; urges the Commission to propose understandable rules, which will not require frequent modifications; calls for a simpler architecture for the Funds after 2013, not as a co ...[+++]

fait remarquer que l'application de procédures claires et transparentes est un facteur de bonne gouvernance et accueille donc favorablement la simplification en cours de la réglementation des Fonds structurels; demande aux États membres de respecter pleinement les règles du règlement financier révisé et de communiquer des informations sur les bénéficiaires finals des Fonds structurels; demande instamment à la Commission de proposer des règles compréhensibles ne nécessitant pas de modifications fréquentes; demande une architecture plus simple des Fonds après 2013, non pas c ...[+++]


acknowledges that the Commission has already emphasised the contribution of the Structural Funds to implementing most of the flagship initiatives and that it sees cohesion policy and the Structural Funds as key catalysts for smart, sustainable and inclusive growth in the EU's Member States and regions;

note que s'agissant de la mise en œuvre de la plupart des initiatives phares, la Commission a d'ores et déjà souligné la contribution des Fonds structurels et a qualifié la politique de cohésion et les Fonds structurels de mécanismes clefs pour instaurer une croissance intelligente, durable et inclusive dans les États membres et les régions de l'UE;


[1] See, for example, T. Padoa-Schioppa, Efficiency, stability and equity - A strategy for the evolution of the economic system of the European Community, Oxford University Press 1987, which emphasises that ''there are serious risks of aggravated regional imbalance in the course of market liberalisation (and) adequate accompanying measures are required to speed adjustment in structurally weak regions and countries .reforms and development of Community structural funds are neede ...[+++]

[1] Voir, par exemple, T. Padoa-Schioppa, Efficiency, stability and equity - A strategy for the evolution of the economic system of the European Community, Oxford University Press, 1987. Cet ouvrage insiste sur le fait « qu'il existe des risques sérieux d'aggravation des déséquilibres régionaux lors de la libéralisation des marchés (et que) des mesures adéquates d'accompagnement doivent être prises pour accélérer l'ajustement des régions et des pays structurellement faibles.A cette fin, des réformes et le développement des Fonds structurels communaut ...[+++]


[23] The Commission's guidelines for evaluation of STRUCTURAL FUNDS operations "Working Paper 8: The Mid-Term Evaluation of the Structural Funds Interventions" (December 2000) emphasise the need to assess the extent to which the gender dimension has been integrated into the forms of assistance.

[23] Les lignes directrices de la Commission pour l'évaluation des activités des FONDS STRUCTURELS "Document de travail n° 8: L'évaluation à mi-parcours des interventions au titre des Fonds structurels" (décembre 2000) soulignent la nécessité d'établir dans quelle mesure la dimension hommes-femmes a été intégrée dans les types d'intervention.


The new guidelines also emphasise the need to use the Phare Programme to help the candidate countries prepare to benefit from the Structural Funds after accession (economic and social cohesion).

Les nouvelles lignes directrices mettent l'accent sur la nécessité d'utiliser le programme Phare pour aider les pays candidats à se préparer à tirer parti des fonds structurels après leur adhésion (cohésion économique et sociale).




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Date index: 2021-07-17
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