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Ask to produce single malt beverages
Bioavailability study
Bioequivalence study
Case comparison study
Case compeer study
Case reference study
Case referent study
Case-control study
Comparative bioavailability study
Consult produce single malt beverages
Consult to produce single malt beverages
Consult with producer
Consult with producers
Consulting with producer
Directed private study
Directed self study
Discuss to produce single malt beverages
Discuss with producer
EFMA
European Committee for the Study of Salt
European Fertilizer Manufacturers' Association
European Nitrogen Producers' Association
European Salt Producers Association
Guided private study
Guided self-study
Marketable produce
Merchantable produce
Nitrogen Study Centre
Produce a meat-based jelly preparation
Produce meat-based jelly preparations
Produce of meat-based jelly preparations
Relative bioavailability study
Sellable produce
TIC
Tantalum Producers International Study Centre
Tantalum-Niobium International Study Center
Tutorial

Traduction de «study produced » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Tantalum-Niobium International Study Center [ TIC | Tantalum Producers International Study Centre ]

Centre international d'étude de tantale et niobium [ Centre international d'étude des producteurs de tantale ]


European Salt Producers Association [ EuSalt,ESPA | European Committee for the Study of Salt ]

Association des producteurs de Sel Européens [ Comité européen d'étude du sel ]


European Fertilizer Manufacturers' Association [ EFMA | Common Market Committee of the Nitrogenous and Phosphatic Fertilizers Industry | European Nitrogen Producers' Association | Nitrogen Study Centre ]

European Fertilizer Manufacturers' Association [ EFMA | Comité Marché commun de l'industrie des engrais azotés et phosphatés | Association des producteurs européens d'azote | Centre d'étude de l'azote ]


case comparison study | case compeer study | case reference study | case referent study | case-control study

étude cas-témoins


ask to produce single malt beverages | consult produce single malt beverages | consult to produce single malt beverages | discuss to produce single malt beverages

mener des consultations pour la production de boissons pur malt


consult with producers | consulting with producer | consult with producer | discuss with producer

consulter un producteur


produce a meat-based jelly preparation | produce of meat-based jelly preparations | produce meat-based jelly preparations | produce meat-based jelly preparations

réaliser des préparations de viande en gelée


directed private study | directed self study | guided private study | guided self-study | tutorial

autoinformation assistée


bioavailability study | bioequivalence study | comparative bioavailability study | relative bioavailability study

essai de biodisponibilité | étude de biodisponibilité


marketable produce | merchantable produce | sellable produce

denrées marchandes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This included the previous evaluation reports, the Tempus Impact Studies produced at the national level within the EC and the eligible countries, and the report produced by the European Training Foundation Tempus Department on the Tempus contribution to Accession (a report limited to Hungary, Poland, Bulgaria and Romania).

Ceux-ci comprenaient les rapports d'évaluation précédents, les études d'incidence de Tempus réalisées au niveau national dans les États membres et les pays éligibles ainsi que le rapport établi par l'unité Tempus de la Fondation européenne pour la formation sur la contribution de Tempus à l'adhésion (rapport limité à la Hongrie, la Pologne, la Bulgarie et la Roumanie).


The same is true, in the terrorism field, for studies produced on radicalisation topics.

Il en va de même, dans le domaine du terrorisme, pour les études réalisées sur des sujets en rapport avec la radicalisation.


- direct employment for up to 250-300 000 people, mostly in rural areas. Different studies produce widely different figures[14].

- des emplois directs pour un maximum de 250 000 à 300 000 personnes, essentiellement en zones rurales; à cet égard, les différentes études proposent des chiffres très divers[14].


– having regard to the October 2010 study produced for the Commission on governance gaps between international corporate social responsibility instruments and standards and existing European legislation (known as the ‘Edinburgh Study’) , the findings of which were reported in Parliament’s 2011 Annual Human Rights Report and which has been fully endorsed by the European Council;

– vu l'étude d'octobre 2010 réalisée pour la Commission sur les écarts de gouvernance entre les normes et instruments internationaux concernant la responsabilité sociale des entreprises et la législation européenne en vigueur (l'«étude d'Édimbourg») , dont les conclusions ont été reprises dans le rapport annuel 2011 du Parlement européen sur les droits de l'homme , et qui a été approuvée sans réserves par le Conseil européen;


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– having regard to the October 2010 study produced for the Commission on governance gaps between international corporate social responsibility instruments and standards and existing European legislation (known as the ‘Edinburgh Study’), the findings of which were reported in Parliament’s 2011 Annual Human Rights Report and which has been fully endorsed by the European Council;

– vu l'étude d'octobre 2010 réalisée pour la Commission sur les écarts de gouvernance entre les normes et instruments internationaux concernant la responsabilité sociale des entreprises et la législation européenne en vigueur (l'"étude d'Édimbourg"), dont les conclusions ont été reprises dans le rapport annuel 2011 du Parlement européen sur les droits de l'homme, et qui a été approuvée sans réserves par le Conseil européen;


The most recent study produced by the European Institute of Public Administration (EIPA), ‘The Institutional Impacts of EU Legislation on Local and Regional Governments, A Case Study of the 1999/31/EC Landfill Waste and 2004/18/EC Public Procurement Directives’, criticises the extensive use of soft law: ‘using soft law to regulate very important aspects of the Directive is another important shortcoming: it is not possible to foresee the institutional impact of soft law’.

La dernière étude de l'Institut européen d'administration publique (IEAP) "The Institutional Impacts of EU Legislation on Local and Regional Governments, A Case Study of the 199/31/EC Landfill Waste and 2004/18/EC Public Procurement Directives", dénonce notamment le fort recours au droit indicatif: "using soft law to regulate very important aspects of the Directive is another important shortcoming: it is not possible to foresee the institutional impact of soft law” (recourir au droit indicatif pour réglementer des aspects très importants de la directive, voilà qui constitue une autre faille importante: il n'est pas possible de prévoir le ...[+++]


26. Notes the significant increase in Article 320 ("Acquisition of expertise" ) from EUR 5 644 200 to EUR 7 500 000; is of the opinion that this service does not deliver the expected results, as the studies often become available too late; instructs the Secretary-General to present an evaluation of the use made of the studies produced in the policy units since 1 January 2004; puts an amount of EUR 2 000 000 in the reserve until the results of this evaluation become available;

26. note l'augmentation importante de l'article 320 ("Acquisition d'expertise" ), qui passe de 5 644 200 EUR à 7 500 000 EUR; estime que ce service ne donne pas les résultats escomptés, les études étant souvent disponibles à une date trop tardive, de sorte que l'expertise soit fournie plus rapidement; charge le Secrétaire général de présenter une évaluation de l'utilisation faite des études produites dans les unités politiques depuis le 1 janvier 2004; place un montant de 2 000 000 EUR dans la réserve, dans l'attente des résultats de cette évaluation;


26. Notes the significant increase in Article 320 ("Acquisition of expertise" ) from EUR 5 644 200 to EUR 7 500 000; is of the opinion that this service does not deliver the expected results, as the studies often become available too late; instructs the Secretary-General to present an evaluation of the use made of the studies produced in the policy units since 1 January 2004; puts an amount of EUR 2 000 000 in the reserve until the results of this evaluation become available;

26. note l'augmentation importante de l'article 320 ("Acquisition d'expertise" ), qui passe de 5 644 200 EUR à 7 500 000 EUR; estime que ce service ne donne pas les résultats escomptés, les études étant souvent disponibles à une date trop tardive, de sorte que l'expertise soit fournie plus rapidement; charge le Secrétaire général de présenter une évaluation de l'utilisation faite des études produites dans les unités politiques depuis le 1 janvier 2004; place un montant de 2 000 000 EUR dans la réserve, dans l'attente des résultats de cette évaluation;


3. If an applicant makes use of scientific literature to obtain authorisation for a food-producing species, and submits, in respect of the same medicinal product and with a view to obtaining authorisation for another food-producing species, new residue studies in accordance with Regulation (EEC) No 2377/90, together with further clinical trials, it shall not be permissible for a third party to use such studies or such trials pursuant to Article 13, for a period of three years from the grant of the authorisation for which they were car ...[+++]

3. Si un demandeur a recours à une documentation bibliographique scientifique afin d'obtenir une autorisation pour une espèce productrice de denrées alimentaires et présente, pour le même médicament, en vue d'obtenir une autorisation pour une autre espèce productrice de denrées alimentaires, de nouvelles études de résidus conformément au règlement (CEE) n° 2377/90 ainsi que de nouveaux essais cliniques, un tiers ne peut recourir à ces études ou essais dans le cadre de l'article 13 pendant une période de trois ans après l'octroi de l'autorisation pour laquelle ils ont été réalisés.


3. If an applicant makes use of scientific literature to obtain authorisation for a food-producing species, and submits, in respect of the same medicinal product and with a view to obtaining authorisation for another food-producing species, new residue studies in accordance with Regulation (EEC) No 2377/90, together with further clinical trials, it shall not be permissible for a third party to use such studies or such trials pursuant to Article 13, for a period of three years from the grant of the authorisation for which they were car ...[+++]

3. Si un demandeur a recours à une documentation bibliographique scientifique afin d'obtenir une autorisation pour une espèce productrice de denrées alimentaires et présente, pour le même médicament, en vue d'obtenir une autorisation pour une autre espèce productrice de denrées alimentaires, de nouvelles études de résidus conformément au règlement (CEE) no 2377/90 ainsi que de nouveaux essais cliniques, un tiers ne peut recourir à ces études ou essais dans le cadre de l'article 13 pendant une période de trois ans après l'octroi de l'autorisation pour laquelle ils ont été réalisés.


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