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ADSL
ARPU
Asymmetric digital subscriber line
Asymmetric digital subscriber loop
Asymmetrical digital subscriber line
Asynchronous digital subscriber line
Average revenue per customer
Average revenue per subscriber
Average revenue per unit
Average revenue per user
Cellular subscriber
Customer-owned terminal equipment
Customer-provided terminal equipment
DDD
Direct distance dialing
Direct distance dialling
Direct-access dialing
Direct-access dialling
Local loop
Mobile customer
Mobile radio subscriber
Mobile subscriber
Mobile telephone subscriber
Mobile user
Official subscriber users
Remote client
Remote subscriber
Remote user
Roamer
Roaming subscriber
Roving user
STD
Subscriber access
Subscriber access line
Subscriber connection
Subscriber dialling
Subscriber pay basis
Subscriber trunk dialing
Subscriber trunk dialling
Subscriber's trunk dialing
Subscriber's trunk dialling
Subscriber-owned terminal equipment
Subscriber-provided terminal equipment
User pay basis
User-owned terminal equipment
User-provided terminal equipment

Traduction de «subscribers users » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
official subscriber users

utilisateurs officiellement abons


cellular subscriber | mobile customer | mobile radio subscriber | mobile subscriber | mobile telephone subscriber | mobile user

abonné mobile | mobile | utilisateur mobile


user-owned terminal equipment [ user-provided terminal equipment | subscriber-owned terminal equipment | subscriber-provided terminal equipment | customer-owned terminal equipment | customer-provided terminal equipment ]

équipement terminal fourni par l'abonné


remote user | remote subscriber | remote client

utilisateur distant | utilisatrice distante | utilisateur éloigné | utilisatrice éloignée | abonné distant | abonnée distante


average revenue per user | ARPU | average revenue per unit | average revenue per subscriber | average revenue per customer

revenu moyen par abonné | revenu moyen par client | revenu moyen par usager


subscriber pay basis [ user pay basis ]

formule du paiement par l'usager


roamer [ roaming subscriber | roving user ]

abonné itinérant [ usager itinérant | abonné visiteur ]


direct distance dialing | direct distance dialling | direct-access dialing | direct-access dialling | subscriber dialling | subscriber trunk dialing | subscriber trunk dialling | subscriber's trunk dialing | subscriber's trunk dialling | DDD [Abbr.] | STD [Abbr.]

automatique interurbain | exploitation automatique interurbaine | interurbain automatique | sélection à distance de l'abonné demandé | téléphonie automatique interurbaine


asymmetric digital subscriber line | ADSL | asymmetrical digital subscriber line | asymmetric digital subscriber loop | asynchronous digital subscriber line

ligne d'abonné numérique à débit asymétrique | ligne numérique à paire asymétrique | LNPA | ligne ADSL | liaison numérique à débit asymétrique | liaison numérique asymétrique | liaison ADSL


local loop | subscriber access line | subscriber access | subscriber connection

boucle locale | raccordement d'abonné | raccordement d'usager | raccordement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It would not violate the standard, in other words, to have a method of tracking the user, but the moment the user's information was collected and used without the user's consent, the code would be violated, if Intel were to subscribe to the code or operate in Canada when this legislation is passed and in the fullness of time applies to all commercial operations.

Autrement dit, le simple fait d'avoir une méthode servant à repérer l'utilisateur ne constitue pas en soi une infraction à la norme; par ailleurs, dès lors que l'on collige de l'information sur l'usager et qu'on l'utilise sans son consentement, le code se trouve se trouve enfreint. Il y aura donc infraction à partir du moment où Intel aura souscrit au code ou aura une base d'affaires au Canada, et à partir du moment où la loi aura été adoptée et qu'elle s'appliquera à toutes opérations commerciales.


The Court observes first of all that the data to be retained make it possible, in particular, (1) to know the identity of the person with whom a subscriber or registered user has communicated and by what means, (2) to identify the time of the communication as well as the place from which that communication took place and (3) to know the frequency of the communications of the subscriber or registered user with certain persons during a given period.

La Cour constate tout d’abord que les données à conserver permettent notamment de savoir avec quelle personne et par quel moyen un abonné ou un utilisateur inscrit a communiqué, de déterminer le temps de la communication ainsi que l’endroit à partir duquel celle-ci a eu lieu et de connaître la fréquence des communications de l’abonné ou de l’utilisateur inscrit avec certaines personnes pendant une période donnée.


The position would be different, however, in a situation where the hyperlink permits users of the site on which that link appears to circumvent restrictions put in place by the site on which the protected work appears in order to restrict public access to that work to the latter site’s subscribers only, since in that situation, the users would not have been taken into account as potential public by the copyright holders when they authorised the initial communication.

Il en irait toutefois autrement dans l’hypothèse où un hyperlien permettrait aux utilisateurs du site sur lequel ce lien se trouve de contourner des mesures de restriction prises par le site où se trouve l’œuvre protégée afin d’en restreindre l’accès par le public à ses seuls abonnés, puisque dans cette hypothèse lesdits utilisateurs n’auraient pas été pris en compte comme public potentiel par les titulaires du droit d’auteur lorsqu’ils ont autorisé la communication initiale.


3. Member States shall take appropriate measures to ensure that unsolicited communications for the purposes of direct marketing, in cases other than those referred to in paragraphs 1 and 2, are not allowed either without the consent of the subscribers or users concerned or in respect of subscribers or users who do not wish to receive these communications, the choice between these options to be determined by national legislation, taking into account that both options must be free of charge for the subscriber or user.

3. Les États membres prennent les mesures appropriées pour assurer que les communications non sollicitées effectuées à des fins de prospection directe, dans les cas autres que ceux visés aux paragraphes 1 et 2, ne soient pas autorisées, soit sans le consentement des abonnés ou des utilisateurs concernés, soit à l’égard des abonnés ou des utilisateurs qui ne souhaitent pas recevoir ces communications, le choix entre ces deux solutions étant régi par la législation nationale, sachant que les deux solutions doivent être gratuites pour l’abonné ou l’utilisateur.


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Member States shall ensure that the storing of information, or the gaining of access to information already stored, in the terminal equipment of a subscriber or user is only allowed on condition that the subscriber or user concerned has given his or her consent, having been provided with clear and comprehensive information, in accordance with Directive 95/46/EC, inter alia, about the purposes of the processing.

Les États membres garantissent que le stockage d'informations, ou l’obtention de l’accès à des informations déjà stockées, dans l’équipement terminal d’un abonné ou d’un utilisateur n’est permis qu’à condition que l’abonné ou l’utilisateur ait donné son accord, après avoir reçu, dans le respect de la directive 95/46/CE, une information claire et complète, entre autres sur les finalités du traitement.


3. Member States shall take appropriate measures to ensure that unsolicited communications for the purposes of direct marketing, in cases other than those referred to in paragraphs 1 and 2, are not allowed either without the consent of the subscribers or users concerned or in respect of subscribers or users who do not wish to receive these communications, the choice between these options to be determined by national legislation, taking into account that both options must be free of charge for the subscriber or user.

3. Les États membres prennent les mesures appropriées pour assurer que les communications non sollicitées effectuées à des fins de prospection directe, dans les cas autres que ceux visés aux paragraphes 1 et 2, ne soient pas autorisées, soit sans le consentement des abonnés ou des utilisateurs concernés, soit à l’égard des abonnés ou des utilisateurs qui ne souhaitent pas recevoir ces communications, le choix entre ces deux solutions étant régi par la législation nationale, sachant que les deux solutions doivent être gratuites pour l’abonné ou l’utilisateur.


2. Member States shall apply national provisions in order to reconcile the rights of subscribers receiving itemised bills with the right to privacy of calling users and called subscribers, for example by ensuring that sufficient alternative privacy enhancing methods of communications or payments are available to such users and subscribers.

2. Les États membres appliquent des dispositions nationales afin de concilier les droits des abonnés recevant des factures détaillées avec le droit à la vie privée des utilisateurs appelants et des abonnés appelés, par exemple en veillant à ce que lesdits utilisateurs et abonnés disposent de modalités complémentaires suffisantes renforçant le respect de la vie privée pour les communications ou les paiements.


2. Member States shall apply national provisions in order to reconcile the rights of subscribers receiving itemised bills with the right to privacy of calling users and called subscribers, for example by ensuring that sufficient alternative privacy enhancing methods of communications or payments are available to such users and subscribers.

2. Les États membres appliquent des dispositions nationales afin de concilier les droits des abonnés recevant des factures détaillées avec le droit à la vie privée des utilisateurs appelants et des abonnés appelés, par exemple en veillant à ce que lesdits utilisateurs et abonnés disposent de modalités complémentaires suffisantes renforçant le respect de la vie privée pour les communications ou les paiements.


Closed user group (definition As opposed to the general letter mail service that is protected by the postal monopoly, business mail services are not destined to the public at large but to other subscribers of the service. These subscribers form a so-called "closed user group".

Cercle fermé d'usagers (définition): contrairement au service général de poste aux lettres protégé par le monopole postal, les services de courrier professionnel ne sont pas destinés au grand public, mais aux abonnés du service. Ces abonnés constituent ce qu'il est convenu d'appeler un "cercle fermé d'usagers".


To draw a distinction, if you are a Bell Internet subscriber — a fibre Internet subscriber in the traditional sense, with wires coming into your house and you're sitting at a desk with a computer there and you're surfing the Internet — we're not delivering relevant ads at this stage to those users.

Pour faire une distinction, si vous êtes un abonné de Bell Internet — un abonné d'Internet par câble dans le sens traditionnel, le signal vous parvenant par câble dans votre maison, alors que vous êtes assis à votre bureau devant un ordinateur et que vous naviguez sur Internet — pour l'instant, nous n'acheminons pas de pubs pertinentes à ces abonnés.


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