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Balance sheet
Balance-sheet analysis
Closing day of the balance sheet
Closing of the balance sheet
Complete balance sheet operations
Date of closing the balance sheet
Date of the balance sheet
Distribution of balance sheet profit
Interim balance sheet
Interim statement
Perform a balance sheet operation
Perform balance sheet operations
Performing balance sheet operations
Supply balance
Supply balance sheet
Supply balance sheet for raw wood
The member for South Surrey—White Rock—Cloverdale

Vertaling van "supply balance sheet " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




supply balance sheet for raw wood

bilan d'approvisionnement du bois brut | bilan d'approvisionnement en bois brut


supply balance | supply balance sheet

bilan d'approvisionnement


complete balance sheet operations | performing balance sheet operations | perform a balance sheet operation | perform balance sheet operations

réaliser des opérations de dressage de bilan


closing of the balance sheet (1) | date of the balance sheet (2) | closing day of the balance sheet (3) | date of closing the balance sheet (4)

date de clôture des comptes (1) | date du bilan (2) | date de clôture de l'exercice (3) | jour du bilan (4)


balance sheet

bilan [ bilan comptable | bilan consolidé ]




distribution of balance sheet profit (1) | distribution of profits resulting from the balance sheet (2)

répartition du bénéfice résultant du bilan


interim balance sheet (1) | interim statement (2)

bilan intermédiaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Krishna Sahay, Assistant Director, Industrial Organization and Finance Division, Statistics Canada: Under the CALURA legislation, unions are required to supply fairly detailed information on their membership structure and on their financial balance sheets.

M. Krishna Sahay, directeur adjoint, Division de l'organisation et des finances de l'industrie, Statistique Canada: En vertu de la LDPMS, les syndicats sont tenus de fournir des renseignements détaillés sur leurs états financiers et la structure de leur organisation.


Senator Hays: On that count, it is an extraordinarily complex problem for us because the practice of supply management is a closed system that includes a levy to reduce surplus from the market, which includes quota values that comprise a substantial part of the farm balance sheet, which I think those who are responsible for the negotiation must have in mind when they are carrying out the negotiation, because if that is not the case, then justice cannot be done to the complex problem that we wo ...[+++]

Le sénateur Hays: C'est justement un problème extraordinairement complexe pour nous, puisque la gestion de l'offre est un système fermé qui comprend un prélèvement visant à réduire les excédents sur le marché, qui inclut des contingents qui s'appliquent à une part importante de la balance agricole, et je pense que les responsables doivent en prendre conscience au moment des négociations car sinon, il sera impossible de trouver une solution adéquate à ce problème complexe.


They often entail substantial amounts of third-country supply, which is not a terribly good use of EDC's balance sheet, as you might well imagine, but, at the same time, without the full financing package being put together on the table, the deal is not likely to come to fruition.

Ils comportent souvent des apports considérables à des pays tiers, ce qui n'est pas une utilisation très intéressante du bilan de la SEE, comme vous vous l'imaginez, mais en même temps, si l'on ne parvient pas à proposer un montage financier complet, l'affaire a peu de chance de se conclure.


At present, domestic investment and consumption are still being held back by balance-sheet adjustment and credit supply constraints in some countries, low expectations about future profits and income, as well as high uncertainty about the economic outlook.

Pour le moment, l’investissement et la consommation intérieurs restent freinés par l’ajustement des bilans en cours et les contraintes pesant sur l’offre de crédit dans certains pays, la faiblesse des bénéfices et revenus futurs attendus et l’incertitude élevée qui pèse sur les perspectives économiques.


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He agrees with public disclosure generally, saying, “We're not opposed to transparency. We're more than happy to supply [the member for South Surrey—White Rock—Cloverdale] or anyone else with our financial statements and our balance sheets as corporations file”.

Soit, il se dit en faveur de la divulgation publique et de la transparence, et déclare qu'il fournira volontiers ses états financiers et ses bilans au député de South-Surrey—White Rock —Cloverdale ainsi qu'à tous ceux qui le demanderont.


26. Points out and welcomes the fact that the ECB's balance-sheet expansion has not led to inflation; highlights its increasing role as a central counterparty between euro area banks, which reflects a temporary shift in intermediation from the interbank market to the Eurosystem and an increase in euro area assets held by the Eurosystem which will mature over time; points out, further, that providing liquidity to solvent banks does not necessarily entail an increase in monetary supply ...[+++]

26. prend acte et se réjouit du fait que l'expansion du bilan de la BCE n'a pas entraîné d'inflation; met en lumière le fait qu'elle joue de plus en plus un rôle de contrepartie centrale auprès des banques de la zone euro, ce qui reflète un passage temporaire de l'intermédiation du marché interbancaire à l'Eurosystème ainsi qu'une augmentation des actifs de la zone euro détenus par l'Eurosystème qui arriveront à maturité avec le temps; rappelle encore que l'aide en matière de liquidité aux banques solvables n'entraîne pas nécessairement une augmentation de l'offre monétaire et constate que les mesures non standard ont un caractère temp ...[+++]


26. Points out and welcomes the fact that the ECB's balance-sheet expansion has not led to inflation; highlights its increasing role as a central counterparty between euro area banks, which reflects a temporary shift in intermediation from the interbank market to the Eurosystem and an increase in euro area assets held by the Eurosystem which will mature over time; points out, further, that providing liquidity to solvent banks does not necessarily entail an increase in monetary supply ...[+++]

26. prend acte et se réjouit du fait que l'expansion du bilan de la BCE n'a pas entraîné d'inflation; met en lumière le fait qu'elle joue de plus en plus un rôle de contrepartie centrale auprès des banques de la zone euro, ce qui reflète un passage temporaire de l'intermédiation du marché interbancaire à l'Eurosystème ainsi qu'une augmentation des actifs de la zone euro détenus par l'Eurosystème qui arriveront à maturité avec le temps; rappelle encore que l'aide en matière de liquidité aux banques solvables n'entraîne pas nécessairement une augmentation de l'offre monétaire et constate que les mesures non standard ont un caractère temp ...[+++]


3. Member States shall ensure that all household customers, and, where Member States deem it appropriate, small enterprises (namely enterprises with fewer than 50 occupied persons and an annual turnover or balance sheet not exceeding EUR 10 million), enjoy universal service, that is the right to be supplied with electricity of a specified quality within their territory at reasonable, easily and clearly comparable, transparent and non-discriminatory prices.

3. Les États membres veillent à ce que tous les clients résidentiels et, lorsqu'ils le jugent approprié, les petites entreprises (à savoir les entreprises employant moins de 50 personnes et dont le chiffre d'affaires ou le bilan annuel n'excède pas 10 000 000 EUR) aient le droit de bénéficier du service universel, c'est-à-dire du droit d'être approvisionnés, sur leur territoire, en électricité d'une qualité bien définie, et ce à des prix raisonnables, aisément et clairement comparables, transparents et non discriminatoires.


3. Member States shall ensure that all household customers and small enterprises as defined in Commission Recommendation 2003/361/EC of 6 May 2003 concerning the definition of micro, small and medium-sized enterprises* (enterprises which employ fewer than 50 persons and whose annual turnover and/or balance sheet does not exceed EUR 10 million), enjoy universal service, that is, the right to be supplied with electricity of a specified quality within their territory at cost-based and easily and ...[+++]

3. Les États membres veillent à ce que tous les clients résidentiels et [...] les petites entreprises comme prévu dans la recommandation 2003/361/CE du 6 mai 2003 concernant la définition des micro, petites et moyennes entreprises* (à savoir les petites entreprises employant moins de 50 personnes et ayant un chiffre d'affaire annuel et/ou un bilan qui n'excède pas 10 000 000 EUR) bénéficient du service universel, c'est-à-dire du droit d'être approvisionnés, sur leur territoire, en électricité d'une qualité bien définie, et ce à des prix en rapport avec les coûts, aisément et clairement comparables, transparents et non discriminatoires.


3. Member States shall ensure that all household customers, and, where Member States deem it appropriate, small enterprises, (namely enterprises with fewer than 50 occupied persons and an annual turnover or balance sheet not exceeding EUR 10 million), enjoy universal service, that is the right to be supplied with electricity of a specified quality within their territory at reasonable, easily and clearly comparable and transparent prices.

3. Les États membres veillent à ce que au moins tous les clients résidentiels et, lorsqu'ils le jugent approprié, les petites entreprises, (à savoir les petites entreprises sont définies comme des entreprises employant moins de 50 personnes et dont le chiffre d'affaire annuel n'excède pas 10 millions d'EUR) aient le droit bénéficient du service universel, c'est-à-dire du droit d'être approvisionnés, sur leur territoire, en électricité d'une qualité bien définie, et ce à des prix raisonnables, aisément et clairement comparables et transparents.




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'supply balance sheet' ->

Date index: 2022-05-02
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