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Assist families in crisis situations
Bereavement counsellor
Bereavement social counsellor
Bereavement support worker
Counsel family in crisis situation
Early help family worker
Family bereavement counsellor
Family engagement worker
Family support program
Family support programme
Family support worker
Intensive family support worker
Minister for Families and Social Support
Support a family
Support a family in a crisis situation
Support families in crisis situations
Support of a family
Union of a family of sets
Union of a family of subsets

Vertaling van "support a family " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


support a family in a crisis situation | support families in crisis situations | assist families in crisis situations | counsel family in crisis situation

aider des familles en situation de crise


Working Group on Advocacy and Support for Families Affected by AIDS

groupe de travail sur les activités de plaidoyer et le soutien aux familles victimes du SIDA


bereavement support worker | family bereavement counsellor | bereavement counsellor | bereavement social counsellor

accompagnatrice des familles en deuil | conseiller en deuil | accompagnateur du deuil/accompagnatrice du deuil | conseiller en deuil/conseillère en deuil




family support program [ family support programme ]

programme de soutien des familles


union of a family of sets | union of a family of subsets

réunion d'une famille d'ensembles | réunion d'une famille de parties


early help family worker | family engagement worker | family support worker | intensive family support worker

assistante familiale | assistant familial | assistant familial/assistante familiale


Convention on the international recovery of child support and other forms of family maintenance

Convention sur le recouvrement international des aliments destinés aux enfants et à d'autres membres de la famille


Minister for Families and Social Support

ministre de la famille et de la solidarité sociale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Various approaches can be identified, namely the extension of child care facilities, the provision of financial support for families with young children, the creation of a family-friendly working environment, the increase in flexible or part-time working patterns, reviewing the parental leave and maternity schemes and, finally, raising awareness of employers about the importance of creating a family-friendly working environment.

Diverses démarches peuvent être précisées, comme le développement des installations de garde d'enfant, la fourniture d'aide financière aux familles ayant de jeunes enfants, la création d'environnements de travail favorables à la famille, l'extension d'une organisation de travail souple ou à temps partiel, la révision du congé parental et des congés de maternité et enfin la sensibilisation des employeurs à l'importance d'un environnement de travail favorable à la famille.


Urges the EU Member States to strive to transform NAFSN into a genuine tool for sustainable development and into an instrument of support for family farming and local economies in sub-Saharan Africa, recalling that family farmers and smallholders produce about 80 % of the world’s food and provide over 60 % of employment in the region.

presse les États membres de l'Union de faire de la NASAN un véritable instrument du développement durable ainsi qu'un dispositif d'appui aux exploitations agricoles familiales et aux économies locales en Afrique subsaharienne, eu égard au fait que 80 % environ de la production alimentaire mondiale et plus de 60 % des emplois dans cette région sont imputables aux exploitations familiales et aux petites exploitations.


This Directive should not cover those social services in the areas of housing, childcare and support to families and persons in need which are provided by the State at national, regional or local level by providers m andated by the State or by charities recognised as such by the State with the objective of ensuring support for those who are permanently or temporarily in a particular state of need because of their insufficient family income or total or partial lack of independence and for those who risk being marginalised.

La présente directive ne devrait pas couvrir les services sociaux dans les domaines du logement, de l'aide à l'enfance et de l'aide aux familles et aux personnes dans le besoin qui sont assurés par l'État au niveau national, régional ou local, par des prestataires mandatés par l'État ou par des associations caritatives reconnues comme telles par l'État avec pour objectif d'assister les personnes qui se trouvent de manière permanente ou temporaire dans une situation de besoin particulière en raison de l'insuffisance de leurs revenus familiaux, ou d'un manque total ou partiel d'indépendance et qui risquent d'être marginalisées.


This Directive should not cover those social services in the areas of housing, childcare and support to families and persons in need which are provided by the State at national, regional or local level by providers m andated by the State or by charities recognised as such by the State with the objective of ensuring support for those who are permanently or temporarily in a particular state of need because of their insufficient family income or total or partial lack of independence and for those who risk being marginalised.

La présente directive ne devrait pas couvrir les services sociaux dans les domaines du logement, de l'aide à l'enfance et de l'aide aux familles et aux personnes dans le besoin qui sont assurés par l'État au niveau national, régional ou local, par des prestataires mandatés par l'État ou par des associations caritatives reconnues comme telles par l'État avec pour objectif d'assister les personnes qui se trouvent de manière permanente ou temporaire dans une situation de besoin particulière en raison de l'insuffisance de leurs revenus familiaux, ou d'un manque total ou partiel d'indépendance et qui risquent d'être marginalisées.


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When discussing these different labour market transitions, the following types of benefit schemes are considered: (i) unemployment insurance and unemployment assistance; (ii) minimum income guarantee and other forms of social assistance (including housing benefits); (iii) employment-conditional benefits and other similar provisions; (iv) support for families and parents (family benefits, maternity, paternity and parental leave schemes, child-care benefits and provision, elderly care and care for disabled people); (v) early retirement; and (vi) support for sickness, inval ...[+++]

L'étude des différentes transitions prend en considération les types de régimes de prestations suivants: i) assurance chômage et assistance chômage; ii) revenu minimum garanti et autres formes d'assistance sociale (y compris aide au logement); iii) prestations liées à l'emploi et autres dispositions similaires; iv) aide pour la famille et les parents (allocations familiales, congés de maternité, paternité et parental, garde d'enfants et prestations connexes, prise en charge des personnes âgées et des personnes handicapées); v) retraite anticipée; vi) assistance en cas de maladie, d'invalidité et d'accidents de travail.


When discussing these different labour market transitions, the following types of benefit schemes are considered: (i) unemployment insurance and unemployment assistance; (ii) minimum income guarantee and other forms of social assistance (including housing benefits); (iii) employment-conditional benefits and other similar provisions; (iv) support for families and parents (family benefits, maternity, paternity and parental leave schemes, child-care benefits and provision, elderly care and care for disabled people); (v) early retirement; and (vi) support for sickness, inval ...[+++]

L'étude des différentes transitions prend en considération les types de régimes de prestations suivants: i) assurance chômage et assistance chômage; ii) revenu minimum garanti et autres formes d'assistance sociale (y compris aide au logement); iii) prestations liées à l'emploi et autres dispositions similaires; iv) aide pour la famille et les parents (allocations familiales, congés de maternité, paternité et parental, garde d'enfants et prestations connexes, prise en charge des personnes âgées et des personnes handicapées); v) retraite anticipée; vi) assistance en cas de maladie, d'invalidité et d'accidents de travail.


Various approaches can be identified, namely the extension of child care facilities, the provision of financial support for families with young children, the creation of a family-friendly working environment, the increase in flexible or part-time working patterns, reviewing the parental leave and maternity schemes and, finally, raising awareness of employers about the importance of creating a family-friendly working environment.

Diverses démarches peuvent être précisées, comme le développement des installations de garde d'enfant, la fourniture d'aide financière aux familles ayant de jeunes enfants, la création d'environnements de travail favorables à la famille, l'extension d'une organisation de travail souple ou à temps partiel, la révision du congé parental et des congés de maternité et enfin la sensibilisation des employeurs à l'importance d'un environnement de travail favorable à la famille.


It will be particularly important to deal with the increased need for skilled manpower, as smaller and more unstable family structures make it increasingly difficult to rely on the support of family networks.

Il faudra en particulier pallier le besoin accru de main d'œuvre qualifiée car les structures familiales plus réduites et plus instables permettent de moins en moins de s'appuyer sur les réseaux familiaux de solidarité.


The main measures are a proposal for social support for families in serious debt, prevention of eviction, creation of education support units to prevent children dropping out of school, prevention of family break-ups by providing increased parenting help, and easier access to new technologies for young people and jobseekers.

La proposition d'un accompagnement social des familles en situation de surendettement, la prévention des expulsions du logement, la création de cellule de veille éducative visant à éviter les processus de déscolarisation ainsi que la prévention des ruptures familiales par une aide accrue à la parentalité constituent les principales mesures avec l'extension des lieux d'accès aux nouvelles technologies pour les jeunes et les demandeurs d'emploi.


Policy responses cover both general measures to support all families and specific measures to prevent families facing particular difficulties or crises (such as family break down or domestic violence) falling into poverty and social isolation.

Les stratégies comprennent à la fois des mesures générales de soutien à toutes les familles et des mesures spécifiques destinées aux familles en situation de crise ou confrontées à des difficultés particulières (ruptures familiales ou violence domestique) qui visent à leur épargner une situation de pauvreté ou d'isolement social.


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