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Bearing area
Bearing face
Bearing support
Bearing surface
Flat-surface grinder
Flat-surface grinding machine
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
SMC
SMD
Set up vehicle breakdown support
Support base on the surface
Support surface
Support without displacement at surface
Supporting surface
Supporting surfaces
Surface grinder
Surface grinding machine
Surface mount component
Surface mount device
Surface mounted component
Surface mounted device
Surface-mount component
Vehicle breakdown support organisation

Vertaling van "supporting surface " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








support base on the surface

base de soutien logistique en surface


bearing surface [ bearing face | bearing area | bearing support ]

surface portante [ surface d'appui ]


support without displacement at surface

portance sans déplacement à la surface


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

organiser l'assistance dépannage d'un véhicule


surface grinder | surface grinding machine | flat-surface grinder | flat-surface grinding machine

rectifieuse plane | machine à rectifier les surfaces planes


surface mount component | SMC | surface-mount component | surface mounted component | surface mount device | surface mounted device | SMD

composant pour montage en surface | CMS | composant monté en surface | CMS | composant pour montage à plat | composant CMS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
b) on a supporting structure of four corner posts 16 mm in diameter, four straight rods 16 mm in diameter, forming a square frame with outside dimensions of 80 cm centred on the vertical centreline through the support surface described in paragraph (a) and parallel to and with the upper edges of the rods 80 cm above the support surface;

b) sur une structure de support composée d’un poteau de 16 mm de diamètre aux quatre coins, quatre tiges droites de 16 mm de diamètre, formant un cadre carré dont les dimensions extérieures sont de 80 cm, axé sur la ligne verticale centrale qui traverse la surface d’appui décrite à l’alinéa a) et parallèles aux bords supérieurs des tiges et placées à 80 cm au-dessus de la surface d’appui;


(b) not allow the angle between the vertical and the back and head support surface, measured 240 mm above the seating surface, to be more than 70° at any time during the test.

b) ne doit présenter, à aucun moment au cours de l’essai, un angle entre la verticale et la surface d’appui du dos et de la tête, mesuré à 240 mm au-dessus de la surface assise, qui soit supérieur à 70°.


(d) in the case of a restraint system other than a car bed, not allow the angle between the vertical and the back and head support surface, measured 240 mm above the seating surface, to be more than 70° at any time during the test;

d) dans le cas d’un ensemble de retenue autre qu’un lit d’auto, ne doit présenter, à aucun moment au cours de l’essai, un angle entre la verticale et la surface d’appui du dos et de la tête, mesuré à 240 mm au-dessus de la surface assise, qui soit supérieur à 70°;


(f) not allow the angle between the vertical and the back and head support surface, measured 240 mm above the seating surface, to be more than 70° at any time during the test;

f) ne doit présenter, à aucun moment au cours de l’essai, un angle entre la verticale et la surface d’appui du dos et de la tête, mesuré à 240 mm au-dessus de la surface assise, qui soit supérieur à 70°;


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(c) allow the angle between the restraint system’s back support surface and seating surface to be less than 45° at the completion of the test.

c) ne doit pas présenter un angle entre la surface de l’ensemble de retenue destinée à soutenir le dos et la surface assise de cet ensemble qui soit inférieur à 45° à la fin de l’essai.


‘transverse tilt’ means the sideways gradient, expressed as a percentage, of the actual supporting surface where the line formed by the intersection of the longitudinal median plane of the vehicle and the supporting surface is perpendicular to the line of maximum gradient;

64) «inclinaison transversale»: la pente latérale, exprimée en pourcentage, de la surface d’appui réelle, où la ligne formée par l’intersection du plan longitudinal médian du véhicule et la surface d’appui est perpendiculaire à la ligne de plus grande pente;


A centre stand shall be able to support the vehicle, whether or not one or both wheels are in contact with the ground surface, so as to provide its lateral stability whether the vehicle is on a horizontal supporting surface or on a slope.

Une béquille centrale doit pouvoir soutenir le véhicule avec une roue, avec les deux roues ou sans aucune roue en contact avec le sol de façon à en assurer la stabilité latérale, que le véhicule soit sur une surface d’appui horizontale ou sur une pente.


be able to support the vehicle with either one or both wheels in contact with the supporting surface or without any of the wheels being in contact with that surface in such a way as to confer stability on that vehicle:

pouvoir soutenir le véhicule soit avec une roue ou les deux roues en contact avec la surface d’appui, soit sans que les roues soient en contact avec cette surface de manière à assurer la stabilité du véhicule:


‘transverse tilt (tt)’ means the gradient, expressed as a percentage, of the actual supporting surface, the intersection of the median longitudinal plane of the vehicle and the supporting surface being perpendicular to the line of maximum gradient (figure 1);

1.4. «inclinaison transversale (it)»: la pente, exprimée en pourcentage, de la surface d’appui réelle, l’intersection du plan longitudinal médian du véhicule et la surface d’appui étant perpendiculaires à la ligne de plus grande pente (figure 1);


1.4'. transverse tilt (tt)' means the gradient, expressed as a percentage, of the actual supporting surface, the intersection of the median longitudinal plane of the vehicle and the supporting surface being perpendicular to the line of maximum gradient (figure 1);

1.4. «inclinaison transversale (it)»: la pente, exprimée en pourcentage, de la surface d'appui réelle, l'intersection du plan longitudinal médian du véhicule et la surface d'appui étant perpendiculaires à la ligne de plus grande pente (figure 1);


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