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Business succession
Business takeover
Bust-up takeover
Bustup takeover
Commission for public takeover offers
Company takeover
Contested takeover bid
Contested tender offer
Corporate takeover entrepreneur
Hostile take-over bid
Hostile takeover
Hostile takeover bid
Hostile tender offer
SwissTakeover Board
Takeover Board
Takeover entrepreneur
Takeovers Ordinance
ToB Takeovers Ordinance
ToO
ToO-ToB
Unfriendly takeover
Unfriendly takeover bid
Unfriendly tender offer
Unsolicited takeover bid
Unsolicited tender offer

Vertaling van "takeover activities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
hostile takeover bid [ hostile take-over bid | unfriendly takeover bid | unsolicited takeover bid | hostile tender offer | unfriendly tender offer | unsolicited tender offer | contested takeover bid | contested tender offer ]

OPA hostile [ OPA inamicale | OPA sauvage | offre publique d'achat hostile | offre publique d'achat inamicale | offre publique d'achat sauvage | OPA agressive | offre publique d'achat contestée | OPA contestée ]


hostile takeover | hostile takeover bid | unfriendly takeover | unfriendly takeover bid

OPA hostile | OPA inamicale | offre publique d'achat inamicale | offre publique d'achat hostile


Ordinance of the Swiss Takeover Board of 21 August 2008 on Public Takeover Bids | Takeovers Ordinance [ ToO ]

Ordonnance de la Commission des OPA du 21 août 2008 sur les offres publiques d'acquisition | Ordonnance sur les OPA [ OOPA ]


Ordinance of the Swiss Takeover Board of 21 July 1997 on Public Takeover Bids | ToB Takeovers Ordinance [ ToO-ToB ]

Ordonnance de la Commission des OPA du 21 juillet 1997 sur les offres publiques d'acquisition | Ordonnance sur les OPA [ OOPA ]


hostile takeover bid | unfriendly takeover bid

offre publique d'achat hostile | offre publique d'achat sauvage | OPA hostile | OPA sauvage


bust-up takeover [ bustup takeover ]

prise de contrôle aux fins de cession d'actifs


Guide for Employee Takeovers, volume 2: Assessment of ETO Takeovers

Guide pour la prise en charge de services de l'État par des fonctionnaires, volume 2: Évaluation des propositions de PCSEF


takeover entrepreneur | corporate takeover entrepreneur

repreneur d'entreprise | repreneuse d'entreprise | repreneur d'entreprises | repreneuse d'entreprises | repreneur | repreneuse


business takeover | company takeover | business succession

repreneuriat | reprise d'entreprise | reprise d'entreprises | reprenariat


SwissTakeover Board | Takeover Board | commission for public takeover offers

commission des offres publiques d'acquisition
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Underlines that, according to the External Study, takeover activities have dramatically declined after the transposition date of the Directive as a result of the crisis, including in the UK, where activities in the market for corporate control are traditionally more concentrated than in the rest of the Union;

22. insiste sur le fait que, selon l'étude externe, les activités d'acquisition ont connu un très fort ralentissement après la date de transposition de la directive en raison de la crise, y compris au Royaume-Uni, où les activités sur le marché de contrôle des sociétés sont traditionnellement plus concentrées que dans le reste de l'Union;


21. Emphasises that the period of transposition of the Directive coincides with the beginning of the financial crisis, which eventually developed into an economic and debt crisis, and that takeover activities are closely linked to financial and economic developments both within and outside of Europe;

21. souligne que la période de transposition de la directive coïncide avec le début de la crise financière, qui s'est ensuite transformée en crise économique et de la dette, et que les activités d'acquisition sont étroitement liées aux évolutions financières et économiques tant en Europe que dans le reste du monde;


24. Asks, therefore, the Commission to continue to close-monitor the developments in the market for corporate control and prepare a new assessment on the application of the Directive when takeover activities return to a more regular volume;

24. demande par conséquent à la Commission de continuer à surveiller étroitement les évolutions sur le marché du contrôle des sociétés et de préparer une nouvelle évaluation de l'application de la directive lorsque les activités d'acquisition auront retrouvé un volume plus régulier;


Also the highly active UK market was not spared, where the UK Takeover panel reported 127 successful proposals involving control for 2006-2007 this figure went down by almost 50% between 2010-2011.

Le très actif marché britannique n'a pas non plus été épargné: le régulateur britannique des fusions-acquisitions ("Takeover Panel") a fait état de 127 offres ayant abouti à une prise de contrôle pour 2006-2007, ce chiffre ayant chuté de près de 50% en 2010-2011.


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3. Slots allocated to a new entrant as defined in point (2) of Article 2 may shall not be transferred as provided for in point (b) of paragraph 1 of this Article for a period of two equivalent scheduling periods, except in the case of a legally authorised takeover of the activities of a bankrupt undertaking.

3. Les créneaux horaires attribués à un nouvel arrivant, tel que défini à l'article 2, point 2), ne peuvent sont pas, pendant deux périodes de planification horaire équivalentes, être transférés comme le prévoit le paragraphe 1, point b), du présent article, sauf en cas de rachat légalement autorisé des activités d'une entreprise en faillite.


The Commission also recalls that, if Sernam is sold in its entirety (assets and liabilities) as intended by the French authorities, the conditions of the decision (takeover of Sernam’s road activities by other companies and diversification of its activities towards rail freight) should in any case apply.

La Commission rappelle aussi que, dans le cas de la vente de l’intégralité de Sernam (actifs et passifs) envisagée par les autorités françaises, les conditions de la décision (reprise des activités routières de Sernam par d’autres entreprises et diversification des activités de Sernam vers le fret ferroviaire) doivent en tout état de cause s’appliquer.


(a) Slots allocated to a new entrant as defined in Article 2(b) may not be transferred as provided for in paragraph 1(b) of this Article for a period of two equivalent scheduling periods, except in the case of a legally authorised takeover of the activities of a bankrupt undertaking.

a) Les créneaux horaires attribués à un nouvel arrivant, tel que défini à l'article 2, point b), ne peuvent pas, pendant deux périodes de planification horaire équivalentes, être transférés comme le prévoit le paragraphe 1, point b), du présent article, sauf en cas de rachat légalement autorisé des activités d'une entreprise en faillite.


(a) Slots allocated to a new entrant as defined in Article 2(b) may not be transferred as provided for in paragraph 1(b) of this Article for a period of two equivalent scheduling periods, except in the case of a legally authorised takeover of the activities of a bankrupt undertaking.

a) Les créneaux horaires attribués à un nouvel arrivant, tel que défini à l'article 2, point b), ne peuvent pas, pendant deux périodes de planification horaire équivalentes, être transférés comme le prévoit le paragraphe 1, point b), du présent article, sauf en cas de rachat légalement autorisé des activités d'une entreprise en faillite.


Belgium considers that since IFB was founded in 1923 and has, by means of a merger by takeover, acquired a company, along with a branch of activity in 1998 (see description in part 2 of this decision), there can be no doubt that IFB has had legal personality for more than 80 years and cannot therefore be considered a ‘newly created business’.

La Belgique considère que puisqu'IFB a été constituée en 1923 et a acquis, par voie de fusion par absorption, une société ainsi qu'une branche d'activités en 1998 (cf. description dans la partie 2 de la présente décision), il serait incontestable qu'IFB jouit de la personnalité juridique depuis plus de 80 ans et ne peut donc pas être considérée comme une «entreprise nouvellement créée».


Member States may choose not to require such reimbursement if, in the case of a definitive cessation of agricultural activities by a beneficiary who has already honoured a significant part of his commitment, a takeover of the commitment by a successor proves not to be feasible.

Les États membres peuvent ne pas demander ce remboursement si, dans un cas de cessation définitive des activités agricoles d'un bénéficiaire qui a déjà accompli une partie importante de son engagement, une reprise de cet engagement par un successeur ne s'avère pas réalisable.




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'takeover activities' ->

Date index: 2021-02-16
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