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Tape
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Tape deck
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Tape unit
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Vertaling van "tape and costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
magnetic tape deck | magnetic tape drive | magnetic tape transport mechanism | tape deck | tape drive | tape transport | tape transport mechanism

dérouleur de bandes magnétiques | entraînement de bandes magnétiques | mécanisme d'entraînement de bandes magnétiques


magnetic tape unit | tape deck | tape drive | tape station | tape transport | tape unit

dérouleur de bande magnétique | unité de bande magnétique


paper tape | perforated tape | punch tape | punched paper tape | punched tape | tape

bande à perforer | bande de papier perforée | bande perforée | ruban perforé


key-to-tape device [ key-to-tape system | key-tape system | key to tape | key-to-tape inscriber | key-to-tape machine | key edit-machine | keyboard-to-tape-device | keyboard-to-tape inscriber | magnetic tape inscriber | magnetic tape encoder ]

système d'entrée sur bande [ enregistreur sur bande | système d'entrée clavier-bande | clavier-bande | appareil d'enregistrement sur bande ]


paper-tape code [ punch-tape code | punched-tape code | paper tape code | punched tape code | perforated tape code | tape code | punch tape code ]

code de bande [ code de bande de papier | code de perforation de bande | code de bande perforée ]


assemble footage on video tape | assemble raw footage on video tape | assemble video tape footage | mount footage on tape

assembler des séquences vio


rental sales assistant in video tapes and disks | rental service desk agent in video tapes and disks | rental service desk supervisor in video tapes and disks | rental service representative in video tapes and disks

agent de comptoir en location de DVD | agente de comptoir en location de vidéos | agente de comptoir en location de DVD | responsable de comptoir en location de vidéos


administer tape | use tape | apply tape | employ tape

appliquer du ruban adhésif


magnetic tape drive [ magnetic tape transport | tape drive | tape transport | tape transport unit | tape transport mechanism ]

dérouleur de bande magnétique [ dérouleur de bande | dispositif d'entraînement de bande | système d'entraînement de bande ]


lifter | fingerprint lifter | fingerprint lifting tape | fingerprint lift tape | fingerprint tape | fingerprint lifting device | lifting tape | latent lifting tape | lift tape | tire patch

transfert | transfert dactyloscopique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Progress on simplification is monitored through an Administrative Simplification Scoreboard, regularly published by the Commission.The complexity of the administrative rules for the implementation of the EU budget, both at Union and Member States’ level, increases red-tape, delays, cost of controls and errors.Simplification is a building block of the new EU 'Budget focused on results' effort and the Commission will continue this work, for instance in the area of:

Le tableau de bord de la simplification administrative publié périodiquement par la Commission permet de suivre les progrès réalisés dans ce domaine. La complexité des règles administratives concernant l'exécution du budget de l'UE, au niveau de l'Union et des États membres, augmente la charge administrative, les retards et le coût des contrôles et des erreurs. La simplification est une composante essentielle de la nouvelle initiative de l'UE en faveur d'un «budget axé sur les résultats» et la Commission continuera à œuvrer dans ce sens, par exemple dans les domaines suivants:


It aims to reduce red tape and costs for citizens when they present to the authorities of one European Union country a public document issued by the authorities of another EU country.

Il vise à réduire les charges administratives et les coûts pour les citoyens lorsqu’ils présentent aux autorités d’un pays de l’Union européenne (UE) un document délivré par les autorités d’un autre pays de l’UE.


Citizens often complain about the red tape and costs that they need to bear in order to have a public document issued in one Union country considered as authentic in another Union country.

Les citoyens se plaignent souvent des lourdeurs administratives et des coûts qu'ils doivent supporter pour faire authentifier, dans un pays de l'Union, un document public délivré dans un autre pays de l'Union.


The approval of grant decisions without committee scrutiny would accelerate the procedure reducing the time-to-grant for project promoters and avoiding unnecessary red tape and costs.

L’approbation des décisions d’octroi de subvention sans examen du comité permettrait d’accélérer la procédure en réduisant le délai d’octroi aux promoteurs de projets et en évitant les formalités administratives et les coûts inutiles.


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The approval of grant decisions without committee scrutiny would accelerate the procedure reducing the time-to-grant for project promoters and avoiding unnecessary red tape and costs.

L’approbation des décisions d’octroi de subvention sans examen du comité permettrait d’accélérer la procédure en réduisant le délai d’octroi aux promoteurs de projets et en évitant les formalités administratives et les coûts inutiles.


7. Endorses the Commission’s intention to bring forward a proposal on ‘non-financial disclosure’ by businesses which will enable the EU to encourage European businesses to apply the UN Guiding Principles on Business and Human Rights and the UN Global Compact; welcomes the fact that this proposal is based on a wide-ranging public consultation as well as on a series of workshops with relevant stakeholders; stresses that use of the term ‘non-financial’ should not disguise the real financial consequences for businesses in terms of social, environmental and human rights impacts; points out that the impact of business action and social involvement can also be measured in financial terms; calls for a proposal which places the EU at the heart o ...[+++]

7. soutient l’initiative de la Commission de présenter une proposition sur la publication des informations non financières par les entreprises, laquelle amènerait l’Union à orienter les entreprises européennes vers une application des principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l’homme et du pacte mondial des Nations unies; se félicite de ce que cette proposition repose sur une large consultation publique ainsi que sur une série d’ateliers organisés avec les parties concernées; précise que le recours à l’expression "non financier" ne devrait pas masquer les conséquences financières réelles pour les entreprises de leur impact sur le plan social, environnemental et des droits de l’homme; souhaite attire ...[+++]


14. Invites the Member States to put in place growth-oriented policies and reforms in line with the EU 2020 Strategy, having regard to social protection, social inclusion and public investment; recalls its demands on the need for making the labour market more flexible, in particular by: reducing labour taxation; optimising training schemes to stimulate older workers to stay in employment longer; reducing youth unemployment by better matching the qualifications of young people to labour demand; ensuring that wages keep in line with productivity; and shifting taxation away from labour, in particular regarding low income categories of ...[+++]

14. invite les États membres à appliquer des politiques et des réformes favorisant la croissance conformément à la stratégie Europe 2020, en se préoccupant d'assurer la protection sociale, l'insertion sociale et l'investissement public; rappelle ses demandes quant à une plus grande flexibilité du marché du travail, notamment par une réduction de la fiscalité sur le travail, une optimisation des programmes de formation afin d'encourager les travailleurs âgés à rester actifs plus longtemps, une réduction du chômage des jeunes en faisant mieux coïncider leurs qualifications avec les besoins en main-d'œuvre, en veillant à ce que les salaire ...[+++]


This requirement to present an export certificate should not, however, result in additional red tape, higher costs or other de facto trade restrictions affecting the exporter.

Cette obligation de présenter un certificat d'exportation ne devrait cependant pas entraîner, pour l'exportateur, un surcroît de contraintes administratives, des coûts plus élevés ou d'autres restrictions de fait des échanges commerciaux.


76. Draws attention to the fact that those participating in the innovation process have to deal with different procedures and eligibility criteria both in the various European programmes and between the latter and national programmes; this results in red tape, high costs and a waste of time and opportunities; calls for a joint commitment on the part of the Commission and the Member States to implement a simplification and convergence process in respect of the selection procedures and eligibility criteria used in the European Research and Innovation area;

76. souligne le fait que les participants au processus d'innovation sont confrontés à des procédures et des critères d'éligibilité qui diffèrent autant dans le cadre des programmes européens que dans le cadre des programmes nationaux, ce qui signifie bureaucratie, coûts élevés, perte de temps et d'opportunités; demande à la Commission et aux États membres de partager un engagement commun pour la simplification et la convergence des procédures de sélection et des critères d'éligibilité utilisés dans l'Espace européen de la recherche e ...[+++]


13. Notes that Belarus remains the only eastern partner country with limited participation in the ENP and EaP bilateral track and that its further engagement in these programmes will depend on its readiness to adhere to commonly shared values and basic principles; considers that the recent developments in Belarus were an affront to the EU's vision of respect for human rights, democracy and the rule of law; welcomes the Foreign Affairs Council conclusions on Belarus of 31 January 2011; calls on the EU to take all necessary steps to fully implement these conclusions, including by attempting to engage ordinary Belarusians in the idea of reform by cutting the red tape and ...[+++]involved in obtaining Schengen visas and by facilitating people-to-people contacts; calls in this respect on Member States to make use of all of the flexibility available within the EU visa code when issuing Schengen visas; urges the Commission and other donors to support the development of democratically oriented political parties in Belarus and the creation of larger NGOs and civil-society organisations, as well as to support community and civic initiatives in the Belarusian regions;

13. constate que la Biélorussie est le seul pays partenaire de l'Est dont la participation à la PEV et au volet bilatéral du partenariat oriental reste limitée et que le renforcement de sa participation à ces programmes dépendra de la volonté qu'elle mettra à adhérer aux valeurs communes et aux principes fondamentaux; estime que l'évolution récente de la situation en Biélorussie offense la doctrine européenne de respect des droits de l'homme, de la démocratie et de l'état de droit; se félicite des conclusions du Conseil «Affaires étrangères» du 31 janvier 2011 sur la Biélorussie; demande à l'Union européenne de prendre toutes les mesures qui s'imposent po ...[+++]




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'tape and costs' ->

Date index: 2024-12-25
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