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Dominion-Provincial Financial Agreement Act 1947
Harmful tax competition
Tax competition

Vertaling van "tax competition between " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ad Hoc Group of Experts on International Co-operation in Tax Matters [ Ad Hoc Group of Experts on Tax Treaties between Developed and Developing Countries ]

Groupe spécial d'experts de la coopération internationale en matière fiscale [ Groupe spécial d'experts des conventions fiscales entre pays développés et pays en voie de développement ]


Group of Experts on Tax Treaties between Developing and Developed Countries

Groupe d'experts des conventions fiscales entre pays développés et pays en développement


Dominion-Provincial Financial Agreement Act 1947 [ An Act to Authorize the Execution on Behalf of the Province of Nova Scotia of a Tax Agreement Between the Government of Canada and the Government of Nova Scotia ]

Dominion-Provincial Financial Agreement Act 1947 [ An Act to Authorize the Execution on Behalf of the Province of Nova Scotia of a Tax Agreement Between the Government of Canada and the Government of Nova Scotia ]


Agreement concerning the sharing of amounts available as a result of collection action on tax claims between the Ministre du Revenu of Quebec and the Minister of National Revenue

Entente concernant la répartition des montants disponibles pour la perception des impôts entre Sa Majesté la Reine au droit du Canada et le Ministre du revenu du Québec


harmful tax competition

concurrence fiscale dommageable






harmful tax competition

concurrence fiscale déloyale | concurrence fiscale dommageable


Convention of 9 September 1966 between the Swiss Confederation and the Republic of France for the Avoidance of Double Taxation with Respect to Taxes on Income and on Capital and for the Prevention of Tax Fraud and Tax Evasion | Convention of 9 September 1966 between the Swiss Confederation and the Republic of France for the Avoidance of Double Taxation with Respect to Taxes on Income and on Capital

Convention du 9 septembre 1966 entre la Suisse et la France en vue d'éliminer les doubles impositions en matière d'impôts sur le revenu et sur la fortune et de prévenir la fraude et l'évasion fiscales | Convention du 9 septembre 1966 entre la Confédération suisse et la République française en vue d'éviter les doubles impositions en matière d'impôts sur le revenu et sur la fortune


Convention of 26 April 1966 between the Swiss Confederation and Spain for the Avoidance of Double Taxation with Respect to Taxes on Income and on Capital

Convention du 26 avril 1966 entre la Confédération suisse et l'Espagne en vue d'éviter les doubles impositions en matière d'impôts sur le revenu et sur la fortune
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
J. whereas, in a completed internal market, no artificial distortion should affect investment decisions and business location; whereas, however, globalisation, digitalisation and free movement of capital create the conditions for more intense tax competition between Member States, and with third countries, in order to attract investment and businesses; whereas it is important to keep and attract companies in Europe, but this should not take the form of potentially harmful tax schemes which are aimed at fostering investment and attracting additional economic activity in the first place, reacting to similar measures launched in neighbou ...[+++]

J. considérant que, dans un marché intérieur achevé, aucune distorsion artificielle ne devrait influencer les décisions d'investissement ni influer sur le choix du lieu d'implantation des entreprises; que, toutefois, la mondialisation, la numérisation et la libre circulation des capitaux créent les conditions d'une concurrence fiscale plus farouche entre les États membres, ainsi qu'avec les pays tiers, afin d'attirer les investissements et les entreprises; qu'il importe d'attirer les entreprises en Europe et de les inciter à y rester, mais que de telles initiatives ne devraient pas prendre la forme de régimes fiscaux potentiellement dommageables qui visent en priorité à encourager les investissements et à attirer de nouvelles activités é ...[+++]


J. whereas, in a completed internal market, no artificial distortion should affect investment decisions and business location; whereas, however, globalisation, digitalisation and free movement of capital create the conditions for more intense tax competition between Member States, and with third countries, in order to attract investment and businesses; whereas it is important to keep and attract companies in Europe, but this should not take the form of potentially harmful tax schemes which are aimed at fostering investment and attracting additional economic activity in the first place, reacting to similar measures launched in neighbour ...[+++]

J. considérant que, dans un marché intérieur achevé, aucune distorsion artificielle ne devrait influencer les décisions d'investissement ni influer sur le choix du lieu d'implantation des entreprises; que, toutefois, la mondialisation, la numérisation et la libre circulation des capitaux créent les conditions d'une concurrence fiscale plus farouche entre les États membres, ainsi qu'avec les pays tiers, afin d'attirer les investissements et les entreprises; qu'il importe d'attirer les entreprises en Europe et de les inciter à y rester, mais que de telles initiatives ne devraient pas prendre la forme de régimes fiscaux potentiellement dommageables qui visent en priorité à encourager les investissements et à attirer de nouvelles activités éc ...[+++]


11. Believes that SMEs are often disadvantaged by tax regimes in comparison to larger companies, thus stifling their potential growth and investment; is in favour of the better coordination of corporate tax systems in the EU through the introduction of a harmonised tax base, accompanied by action to combat tax evasion and aggressive tax planning; believes that ending unfair tax competition between Member States and between small and large companies is an essential element of an integrated European industrial policy;

11. estime que les PME sont souvent lésées dans les régimes fiscaux par rapport aux grandes entreprises, ce qui étouffe leur potentiel de croissance et les empêche d’investir; est favorable à une meilleure coordination des régimes d'imposition des sociétés dans l'Union par l'instauration d'une base d'imposition harmonisée complétée par des mesures de lutte contre la fraude fiscale et une planification fiscale agressive; estime que le fait de mettre fin à la concurrence fiscale déloyale entre les États membres, ainsi qu’entre les petites et les grandes entreprises est un élément essentiel d’une politique industrielle européenne intégrée ...[+++]


H. whereas round-tripping, tax incentives and tax competition between developing countries often lead to detrimental results which are evident when countries are ‘selling’ their tax systems, and companies are ‘buying’ into them, in a marketplace where competition, analogous to that between companies, prevails,

H. considérant que les allers et retours de capitaux, les incitations fiscales et la concurrence fiscale entre les pays en développement ont souvent des effets préjudiciables manifestes dans les pays qui "vendent" leurs régimes fiscaux à des entreprises qui en tirent profit, sur un marché où règne une concurrence semblable à celle entre entreprises,


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As a result of that, there's much more tax competition between provincial governments than what the federal government faces, and provincial governments aren't raising enough tax revenue to finance public services appropriately.

Il y a donc davantage de concurrence fiscale entre gouvernements provinciaux, par rapport à celle que vit le gouvernement fédéral.


To attempt to eliminate tax competition between Canada and the U.S. by harmonizing the tax system would involve negotiations on several complex issues.

Tenter d'éliminer les pratiques concurrentielles en matière d'imposition entre le Canada et les États-Unis en harmonisant les systèmes d'imposition nécessiterait des négociations dans plusieurs dossiers complexes.


If we want to pursue the objectives that the Union has set itself, that of reducing taxation on employment and taxing pollution, and that of preventing damaging tax competition, which are two of the Union’s common goals, we must make it understood that the only solution is joint sovereignty between the Member States and not tax competition between these States.

Si nous voulons poursuivre les objectifs que l'Union s'est elle-même fixés, détaxer le travail pour taxer la pollution ou éviter la concurrence fiscale dommageable, deux objectifs partagés par l'Union, il faut faire comprendre que la seule réponse est la souveraineté partagée entre les États membres et non pas la concurrence fiscale entre ces mêmes États.


As a result of unfair tax competition between Member States and the development of the underground economy, tax revenues have been cut as tax bases have been eroded.

A cause de la concurrence fiscale entre les Etats membres et le développement de l'économie souterraine, les recettes fiscales ont été réduites à cause de l'érosion des bases imposables.


To reduce tax competition between Member States the ESC calls for a minimum withholding tax on savings, though the interests of small savers would be preserved.

Pour réduire la concurrence fiscale entre Etats membres, le CES plaide en faveur d'une fiscalité sur l'épargne qui prenne la forme d'une retenue minimale à la source. Il prône aussi la préservation des intérêts des petits épargnants.


The Commission's programme of work The Commission takes the view that improved coordination of tax policies within the Union should be based on the following priorities and guidelines: (a) Limiting fiscal erosion National tax policies are threatened by excessive tax competition between Member States over mobile activities.

Le programme de travail de la Commission La Commission est d'avis que les priorités et les orientations à retenir pour une meilleure coordination des politiques fiscales au sein de l'Union sont les suivantes: a) limiter l'érosion fiscale Les politiques fiscales nationales sont menacées par un excès de concurrence fiscale entre Etats membres qui a pour objet les activités mobiles: ainsi on introduit un biais dans l'affectation des ressources qui se traduit par une érosion injustifiée des recettes.




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Date index: 2024-04-23
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