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Buoyancy of a tax system
Buoyancy of tax revenue
Employment of tax revenue
Government tax revenue
Inland revenue
Internal revenue
Non-tax revenue
Non-taxation revenue
Other than tax revenue
People's Tax Form Act
Refund of tax revenue
Tax authorities
Tax buoyancy
Tax collection
Tax inspector
Tax receipt
Tax receipts
Tax revenue
Tax revenue refund
Tax revenues
Utilisation of tax revenue

Vertaling van "tax revenue might " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tax collection [ tax revenue | tax revenues(UNBIS) ]

collecte de l'impôt [ perception de l'impôt | recette fiscale | recouvrement de l'impôt ]


government tax revenue | tax revenue

recettes fiscales de l'Etat


internal revenue | tax receipt | tax revenue

recette fiscale | ressource fiscale


employment of tax revenue | utilisation of tax revenue

emploi des rentrées fiscales


tax revenue | internal revenue | inland revenue | tax receipts

recette fiscale


non-tax revenue [ non-taxation revenue | other than tax revenue ]

recettes non fiscales [ produits divers ]


refund of tax revenue [ tax revenue refund ]

remboursement de recettes fiscales


tax buoyancy | buoyancy of a tax system | buoyancy of tax revenue

élasticité globale d'un système fiscal | réponse de la fiscalité à une augmentation de la base


People's Tax Form Act [ An Act to allow taxpayers to inform government of their views on levels and priorities for the expenditure of tax revenues and to provide for parliamentary review of the results ]

Loi sur la déclaration du contribuable sur l'utilisation des recettes fiscales [ Loi autorisant les contribuables à faire connaître au gouvernement leur avis sur les niveaux et la priorité des dépenses auxquelles les revenus tirés des taxes devraient être affectés et pourvoyant à l'examen par les chambres des résultats de cette consul ]


tax authorities [ inland revenue | tax inspector ]

administration fiscale [ contrôleur des contributions | fisc | inspecteur des impôts ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
118. Stresses that, to restore the link between taxation and economic substance and to ensure that taxes are paid in the countries where actual economic activity and value creation take place, as well as to correct existing mismatches, ‘formula apportionment’ should differentiate between sectors, to take into account their specific features, in particular with regard to digital businesses since the digital economy makes it more difficult for tax authorities to determine where value is created; calls on the Commission to consider carefully Parliament’s position on CCCBT and to adopt a formula apportionment which reflects the real economic activities of companies; calls on the Commission to continue its work on concrete options for the desi ...[+++]

118. souligne que, pour renouer le lien entre fiscalité et substance économique et pour veiller à ce que les impôts soient payés dans les pays où l'activité économique a réellement lieu et où la valeur est réellement créée, et pour remédier aux incohérences existantes, il est envisageable de varier la formule de répartition en fonction du secteur, pour prendre en compte les particularités de chacun, notamment en ce qui concerne les entreprises du numérique, étant donné que, dans une économie numérique, il est plus difficile pour les autorités fiscales de déterminer où la valeur est créée; invite la Commission à bien réfléchir à la posit ...[+++]


116. Stresses that, to restore the link between taxation and economic substance and to ensure that taxes are paid in the countries where actual economic activity and value creation take place, as well as to correct existing mismatches, ‘formula apportionment’ should differentiate between sectors, to take into account their specific features, in particular with regard to digital businesses since the digital economy makes it more difficult for tax authorities to determine where value is created; calls on the Commission to consider carefully Parliament’s position on CCCBT and to adopt a formula apportionment which reflects the real economic activities of companies; calls on the Commission to continue its work on concrete options for the desi ...[+++]

116. souligne que, pour renouer le lien entre fiscalité et substance économique et pour veiller à ce que les impôts soient payés dans les pays où l'activité économique a réellement lieu et où la valeur est réellement créée, et pour remédier aux incohérences existantes, il est envisageable de varier la formule de répartition en fonction du secteur, pour prendre en compte les particularités de chacun, notamment en ce qui concerne les entreprises du numérique, étant donné que, dans une économie numérique, il est plus difficile pour les autorités fiscales de déterminer où la valeur est créée; invite la Commission à bien réfléchir à la posit ...[+++]


Reducing employment of this kind might contribute to reducing intolerable forms of exploitation, increasing tax revenues and diminishing xenophobic attitudes.

Une réduction des emplois de ce type pourrait contribuer à diminuer les formes intolérables d’exploitation, à augmenter les recettes fiscales et à diminuer les attitudes xénophobes.


Canada's share of the Tobin tax revenue might be in the neighbourhood of $7.5 billion per year.

La part qui reviendrait au Canada serait de l'ordre de 7,5 millions de dollars par an.


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We obviously have to work through those issues and, to some degree of certainty, project what the tax revenues might be and at the same time have sufficient rigor in the process to satisfy the Auditor General, who will be asked to report on the financial statements.

Nous devons évidemment régler certains de ces problèmes et prévoir quelles seront les recettes fiscales avec suffisamment de certitude pour répondre aux normes du vérificateur général qui devra faire rapport sur les états financiers.


28. Underlines that the administrative costs, especially for a multiple-rate VAT system, might be to too high for developing countries whose tax authorities are not equipped with the necessary financial and human resources, and should therefore be carefully scrutinised; believes that in such cases excise duties should be highly selective, narrowly targeting a few goods mainly on the grounds that their consumption entails negative externalities on society, demand for which is usually inelastic (tobacco, alcohol etc.); calls in case o ...[+++]

28. souligne que les frais administratifs, en particulier ceux qu'impliquent un régime de TVA à taux multiples, risquent d'être trop élevés pour les pays en développement dont les autorités fiscales ne possèdent pas les moyens financiers et humains nécessaires, et estime qu'il faut donc étudier soigneusement cet aspect; considère que, dans pareilles situations, les droits d'accise devraient être un outil très sélectif puisqu'ils s'appliquent essentiellement à des catégories restreintes de biens dont la consommation entraîne des effets externes négatifs pour la société et dont la demande n'est en général pas élastique (le tabac, l'alcool ...[+++]


28. Underlines that the administrative costs, especially for a multiple-rate VAT system, might be to too high for developing countries whose tax authorities are not equipped with the necessary financial and human resources, and should therefore be carefully scrutinised; believes that in such cases excise duties should be highly selective, narrowly targeting a few goods mainly on the grounds that their consumption entails negative externalities on society, demand for which is usually inelastic (tobacco, alcohol etc.); calls in case o ...[+++]

28. souligne que les frais administratifs, en particulier ceux qu'impliquent un régime de TVA à taux multiples, risquent d'être trop élevés pour les pays en développement dont les autorités fiscales ne possèdent pas les moyens financiers et humains nécessaires, et estime qu'il faut donc étudier soigneusement cet aspect; considère que, dans pareilles situations, les droits d'accise devraient être un outil très sélectif puisqu'ils s'appliquent essentiellement à des catégories restreintes de biens dont la consommation entraîne des effets externes négatifs pour la société et dont la demande n'est en général pas élastique (le tabac, l'alcool ...[+++]


With the revenues generated, Westbank is now able to operate its own day care centre and a seniors' residence, along with developing educational and recreational facilities that benefit the entire community (1725) Leaders of first nations that collect property taxes have long recognized that tax revenues might also be valuable in other ways.

Grâce aux recettes générées, la nation de Westbank peut maintenant opérer son propre centre de soins de jour et une résidence pour personnes âgées, de même qu'aménager des installations à des fins éducatives et récréatives qui profitent à toute la communauté (1725) Les dirigeants des premières nations qui perçoivent des impôts fonciers reconnaissent depuis longtemps que les recettes fiscales pourraient leur servir à d'autres fins.


Might the IT Agency be more effective with a smaller management or perhaps with a system of rotation? How important is it that the institutions use tax revenue efficiently and thriftily, and how might we bring this about?

L’Agence pour la sécurité des réseaux et de l’information pourrait-elle être plus efficace si elle disposait d’une gestion plus petite ou, peut-être, d’un système de rotations? Est-il primordial que les institutions emploient les recettes fiscales avec efficacité et de manière économe et comment y parvenir?


We think there is great leverage in terms of the benefit to the federal government that for a little foregone tax revenue might achieve somewhere in the order of $700 million to $1 billion dollars of new philanthropic investment in homelessness.

Nous croyons que ce serait très avantageux pour le gouvernement fédéral, en dépit du manque à gagner en recettes fiscales, car on pourrait investir environ entre 700 millions et 1 milliard de dollars de plus pour les sans-abri.




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Date index: 2024-08-18
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