Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
British sign language teacher
British sign language trainer
Circus arts instructor
Circus arts teacher
Circus teacher
Full-time VET teacher
Full-time teacher
Full-time vocational teacher
Sign language teacher
Sign language tutor
T4T
Teacher education
Teacher trainer
Teacher-educator
Teachers and trainers of teachers
Train-the-trainer education
Trainer in circus arts
Trainer in travel and tourism
Trainer training
Training for trainers
Travel and tourism instructor
Travel and tourism trainer
Travel and tourism vocational teacher

Traduction de «teachers and trainers teachers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teachers and trainers of teachers

enseignants et personnels qui sont chargés de la formation des enseignants


Recommendation on mobility of students, persons undergoing training, young volunteers, teachers and trainers

recommandation concernant la mobilité des étudiants, des personnes suivant une formation, des jeunes volontaires, des enseignants et des formateurs


travel and tourism instructor | travel and tourism trainer | trainer in travel and tourism | travel and tourism vocational teacher

professeure de tourisme | professeur de tourisme | professeur de tourisme/professeure de tourisme


british sign language teacher | sign language tutor | british sign language trainer | sign language teacher

professeure en langue des signes | professeur en langue des signes | professeur en langue des signes/professeure en langue des signes


circus teacher | trainer in circus arts | circus arts instructor | circus arts teacher

animateur des arts du cirque | animateur des arts du cirque/animatrice des arts du cirque | animatrice des arts du cirque


teacher trainer | teacher-educator

professeur d'école normale


training for trainers [ T4T | train-the-trainer education | trainer training | teacher education ]

formation des formateurs [ formation des moniteurs | formation des maîtres ]


Teacher/Trainer Internships 2000

Stages pour enseignants/formateurs en prévision de l'an 2000


teacher trainer

pédagogue chargé de former les enseignants


full-time teacher | full-time vocational teacher | full-time VET teacher

enseignant à plein temps
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Shortage/surplus of qualified teachers and trainers on the labour market,- progression in number of applicants for training programmes (teachers and trainers),- percentage of teachers and trainers who follow continuous professional training.

- Pénurie/excédent d'enseignants et de formateurs qualifiés sur le marché du travail,- évolution du nombre de candidats à des programmes de formation (enseignants et formateurs),- pourcentage des enseignants et des formateurs qui suivent une formation professionnelle continue.


There is a convergence in the roles of teachers and trainers: a trainer in a work-based setting will need more pedagogical competences and must play a supportive and mentoring role; while a teacher in a school will need, like a trainer, a good understanding of work practices.

Les rôles des enseignants et des formateurs convergent: le formateur, en milieu professionnel, doit devenir davantage pédagogue et remplir un rôle d’accompagnateur et de tuteur, tandis que l’enseignant, en milieu scolaire, doit avoir une bonne compréhension des pratiques de travail, à l’instar du formateur.


Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Un soutien appuyé aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement et aux autres membres du personnel éducatif, qui jouent un rôle déterminant pour que les apprenants réussissent et pour mettre en œuvre la politique éducative: de nombreux États membres font état de mesures prises pour améliorer la formation des enseignants et insistent sur le fait que l'enseignement initial et le développement professionnel continu des enseignants et des formateurs devraient être adaptés au but poursuivi et porter à la fois sur les matières, la pédagogie et la pratique.


Promote teacher/trainer education in entrepreneurial skills and competences, for example through projects which bring together networks of teachers and trainers and which encourage input from actual entrepreneurs, or through the development of new courses or resources, including through digital and online learning.

Encourager la formation des enseignants/formateurs aux aptitudes et compétences liées à l’esprit d’entreprise, par exemple au moyen de projets réunissant des réseaux d’enseignants et de formateurs et encourageant des contributions d’entrepreneurs ou par la mise au point de ressources ou de cours nouveaux, y compris la formation en ligne et par le numérique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There is a convergence in the roles of teachers and trainers: a trainer in a work-based setting will need more pedagogical competences and must play a supportive and mentoring role; while a teacher in a school will need, like a trainer, a good understanding of work practices.

Les rôles des enseignants et des formateurs convergent: le formateur, en milieu professionnel, doit devenir davantage pédagogue et remplir un rôle d’accompagnateur et de tuteur, tandis que l’enseignant, en milieu scolaire, doit avoir une bonne compréhension des pratiques de travail, à l’instar du formateur.


There is therefore a need to facilitate the cultural preparation and initiation of the persons concerned into living, learning and working practices in different European countries, as well as their return under appropriate conditions, namely by training relevant contact persons of the target groups (university teachers and administrators, vocational teachers and trainers, teachers and head teachers, staff of sending and hosting organisations) interculturally, and to encourage educational and training establishments to appoint staff t ...[+++]

Il convient donc de faciliter la préparation culturelle et l'initiation à la vie, à l'apprentissage et aux pratiques de travail en vigueur dans les différents pays européens ainsi que le retour dans de bonnes conditions, notamment en formant à l'interculturalité les personnes de contact appropriées des groupes cibles (professeurs et administrations des universités, enseignants et formateurs responsables de la formation professionnelle, enseignants et directeurs d'école, personnel des organisations d'échange, tant à domicile que dans le pays d'accueil) et d'encourager les établissements d'enseignement et de formation à désigner le personn ...[+++]


There is therefore a need to facilitate the cultural preparation and initiation of the persons concerned into living, learning and working practices in different European countries, as well as their return under appropriate conditions, namely by training relevant contact persons of the target groups (university teachers and administrators, vocational teachers and trainers, teachers and head teachers, staff of sending and hosting organisations) interculturally, and to encourage educational and training establishments to appoint staff t ...[+++]

Il convient donc de faciliter la préparation culturelle et l'initiation à la vie, à l'apprentissage et aux pratiques de travail en vigueur dans les différents pays européens ainsi que le retour dans de bonnes conditions, notamment en formant à l'interculturalité les personnes de contact appropriées des groupes cibles (professeurs et administrations des universités, enseignants et formateurs responsables de la formation professionnelle, enseignants et directeurs d'école, personnel des organisations d'échange, tant à domicile que dans le pays d'accueil) et d'encourager les établissements d'enseignement et de formation à désigner le personn ...[+++]


(iv) to continue their efforts in the initial and in-service training of teachers and trainers in the pedagogical use of ICT, given the need to develop the digital culture as one essential element in the teacher's basic skills and to motivate teachers and trainers to make the best pedagogical use of ICT in their own teaching.

iv) à poursuivre leurs efforts en matière de formation initiale et continue des enseignants et formateurs à l'utilisation pédagogique des TIC, car il est indispensable de faire de la culture numérique un élément essentiel des aptitudes fondamentales des enseignants et d'inciter les enseignants et les formateurs à faire le meilleur usage pédagogique des TIC dans leur propre enseignement.


(iv) to continue their efforts in the initial and in-service training of teachers and trainers in the pedagogical use of ICT, given the need to develop the digital culture as one essential element in the teacher's basic skills and to motivate teachers and trainers to make the best pedagogical use of ICT in their own teaching;

iv) à poursuivre leurs efforts en matière de formation initiale et continue des enseignants et formateurs à l'utilisation pédagogique des TIC, car il est indispensable de faire de la culture numérique un élément essentiel des aptitudes fondamentales des enseignants et d'inciter les enseignants et les formateurs à faire le meilleur usage pédagogique des TIC dans leur propre enseignement;


All Member States perceive a need to increase the quality of their education and training systems. This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Tous les États membres jugent nécessaire de relever la qualité de leurs systèmes d'éducation et de formation, à savoir: la qualité du processus d'apprentissage tant pour les jeunes que pour les adultes; la qualité du processus d'enseignement (avec ce que cela implique au niveau de la formation initiale et continue des enseignants, ainsi que du soutien à apporter aux enseignants et aux formateurs s'occupant des groupes défavorisés ou des adultes); et la qualité des outils et du matériel pédagogiques disponibles.


w