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Administration sector
Area
Area control service
Area of competence
Area-control service
CGSA
CGSP
Cellular geographic service area
Company division
EAS
Extended area service
Extended area telephone service
Finish shift on bar area
GSA
GSM service area
Handover areas of service
Handover service area
Handover the service area
Open and prepare the coffee area for service
Prepare and maintain food service areas
Prepare restaurant for service
Prepare the coffee area
Prepare the restaurant for service
Qualified service
Service area
Servicing area
Set up coffee area
Set up the coffee area
Set up the restaurant
Specialised service
Specialised working area
Television service area
WATS
WATS service
Wide Area Telephone Service
Wide area service
Wide-area telecommunication service

Vertaling van "television service area " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
service area | television service area

zone de service pour la télévision


finish shift on bar area | handover service area | handover areas of service | handover the service area

changer de quart dans l’espace de service | procéder au changement de quart dans l’espace de service | passer le relais dans l’espace de service | transférer l’espace de service


service area | servicing area

aire de service | zone de desserte


cellular geographic service area | GSM service area | CGSA [Abbr.] | CGSP [Abbr.] | GSA [Abbr.] | GSA,CGSP [Abbr.]

zone de service cellulaire GSM | zone de service GSM


prepare and maintain food service areas | prepare restaurant for service | prepare the restaurant for service | set up the restaurant

apprêter le restaurant pour le service | préparer la salle du restaurant pour le service à la clientèle | préparer le restaurant pour le service | préparer le restaurant pour le service à la clientèle


Wide Area Telephone Service [ WATS | WATS service | wide area service | wide-area telecommunication service ]

service interurbain planifié [ SIP | WATS | service WATS | forfait d'appel ]


open and prepare the coffee area for service | prepare the coffee area | set up coffee area | set up the coffee area

arranger l’espace café | arranger le coin café | préparer l’espace café | préparer le coin café


area of competence | specialised working area | company division | administration sector | qualified service | specialised service | area

domaine spécialisé | domaine d'activité | secteur administratif | service spécialisé


extended area service [ EAS | extended area telephone service ]

service régional [ régional | service régional étendu ]


area control service [ area-control service ]

contrôle régional [ service de contrôle régional ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Moreover, the measures are proportionate since they cover only the costs strictly necessary for the switchover from analogue to digital television services in Area II. The only costs supported by the contested measures are those related to the digitisation of the transmission centres in Area II, which is carried out through the acquisition and installation of digital equipment.

De plus, les mesures sont proportionnées. Elles ne renferment que les coûts strictement nécessaires à la conversion des services de télévision analogiques en services numériques dans la zone II. Les seuls coûts supportés par les mesures en cause sont ceux relatifs à la numérisation des centres émetteurs de la zone II, laquelle est mise en œuvre grâce à l'acquisition et l'installation des équipements numériques.


More importantly, Abertis claims that DTT is deemed to be the most appropriate and least costly platform to provide digital television services in Area II in order to achieve the same coverage that existed before the analogue switch-off, as is borne out by the submitted cost studies (39).

Qui plus est, Abertis soutient que la TNT est considérée comme la plate-forme la plus appropriée et la moins onéreuse pour la fourniture de services de télévision numérique dans la zone II, afin de parvenir à la même couverture que celle existant avant l'arrêt de l'analogique, comme le montrent les études de coûts présentées (39).


Moreover, in Area III the satellite platform was finally considered the most appropriate technological choice to provide digital television services.

De plus, dans la zone III, la plate-forme satellitaire s'est révélée être l'option technologique la plus appropriée pour la prestation des services de télévision numérique.


The provisions on broadcasting by commercial television stations beyond a single local area are laid down in chapter 5 of the Broadcasting Act. Chapter 6 deals with local radio and television services.

Le chapitre 5 de la loi sur la radio et la télévision fait obligation aux chaînes de télévision commerciales d’émettre sur un territoire dépassant une seule région locale. Le chapitre 6 est applicable à la radio et à la télévision locales.


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The interoperability debate mainly concerns broadening the choice offered to consumers in the area of interactive television services.

Le débat sur l'interopérabilité concerne principalement l'élargissement du choix offert aux consommateurs dans le domaine des services de la télévision interactive.


Article 6 — The provisions of this Title shall apply to television services coming under French jurisdiction and broadcasting to another Member State of the European Union, a member country of the European Economic Area or a State which is party to the European Convention on Cross-Border Television an event designated by that State as being of major importance to its society within the meaning of Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 and to which they acquired the broadcasting rights after 23 August 1997.

Art. 6 — Les dispositions du présent titre s’appliquent aux éditeurs de services de télévision relevant de la compétence de la France qui assurent la retransmission télévisée, sur le territoire d’un autre État, membre de l’Union européenne, partie à l’accord sur l’Espace économique européen ou partie à la convention européenne sur la télévision transfrontière, d’un événement désigné par cet État comme d’une importance majeure pour la société de ce pays au sens des dispositions de la directive 89/552/CEE du 3 octobre 1989 susvisée et ont acquis les droits de retransmission de cet événement après le 23 août 1997.


72. Notes that the European Community already has competence in a number of policy areas and avails itself of policy tools with direct relevance for media pluralism, such as the rules on free access for undertakings to important events in Directive 89/552/EEC, rules on fair, reasonable and non-discriminatory access to APIs and EPGs in Directive 2002/19/EC , on "must-carry" in the Directive 2002/22/EC, on the use of an open API for digital interactive television services and platforms and on the harmonisation of st ...[+++]

72. observe que la Communauté européenne est déjà compétente dans un certain nombre de domaines et utilise des outils ayant un effet immédiat pour le pluralisme des médias, tels que les règles relatives au libre accès des sociétés aux événements importants, reprises dans la directive 89/552/CEE, les règles relatives à un accès équitable, raisonnable et non discriminatoire aux interfaces de programmation d'application (IPA) et aux guides électroniques de programme (GEP) dans la directive 2002/19/CE , l'obligation de rediffuser prévue dans la directive 2002/22/CE, l'utilisation d'un IPA ouvert pour les services et plateformes de télévision numérique interacti ...[+++]


72. Notes that the European Community already has competence in a number of policy areas and avails itself of policy tools with direct relevance for media pluralism, such as the rules on free access for undertakings to important events in Directive 89/552/EEC, rules on fair, reasonable and non-discriminatory access to APIs and EPGs in Directive 2002/19/EC , on "must-carry" in the Directive 2002/22/EC, on the use of an open API for digital interactive television services and platforms and on the harmonisation of st ...[+++]

72. observe que la Communauté européenne est déjà compétente dans un certain nombre de domaines et utilise des outils ayant un effet immédiat pour le pluralisme des médias, tels que les règles relatives au libre accès des sociétés aux événements importants, reprises dans la directive 89/552/CEE, les règles relatives à un accès équitable, raisonnable et non discriminatoire aux interfaces de programmation d'application (IPA) et aux guides électroniques de programme (GEP) dans la directive 2002/19/CE , l'obligation de rediffuser prévue dans la directive 2002/22/CE, l'utilisation d'un IPA ouvert pour les services et plateformes de télévision numérique interacti ...[+++]


73. Notes that the European Community already has competence in a number of policy areas and avails itself of policy tools with direct relevance for media pluralism, such as the rules on free access for societies to important events in the Television without Frontiers Directive, rules on fair, reasonable and non-discriminatory access to application program interfaces (APIs) and electronic programme guides (EPGs) in the Access Directive, on Must-Carry in the Universal Service Directive, on the use of an open API for digital interactive t ...[+++]

73. observe que la Communauté européenne est déjà compétente dans un certain nombre de domaines et utilise des outils ayant une portée immédiate pour le pluralisme des médias, tels que les règles relatives au libre accès des sociétés aux événements importants, reprises dans la directive Télévision sans frontières, les règles relatives à un accès équitable, raisonnable et non discriminatoire aux interfaces de programmation d'application (IPA) et aux guides électroniques de programme (GEP) dans la directive relative à l'accès, l'obligation de rediffuser prévue dans la directive "Service universel", l'utilisation d'un IPA ouvert ...[+++]


Doubtless these problems already existed in 1996, but the situation is now critical. This suggests that although the directive has been successful as far as the free circulation of television services within the Community is concerned, it has failed in other important areas.

Ces problèmes existaient déjà sans aucun doute en 1996, mais ils ont atteint de graves proportions, ce qui indique que, bien que la directive ait été efficace pour la libre circulation des services de télévision dans la Communauté, elle a échoué dans d’autres aspects importants.


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