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Big Brothers Big Sisters of the Okanagan
Big Four
Big four
Big gorilla
The Big Four
The four C's

Vertaling van "the big four " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


the Big Four

les Quatre Grands [ les «Big Four» | les grands cabinets ]






Pyknoachondrogenesis is a lethal skeletal osteochondrodysplasia characterised by severe generalised osteosclerosis. The disease is very rare and only five cases (four males and one female) have been reported in the literature so far. Pyknoachondrogen

pycnoachondrogénèse


This syndrome has characteristics of Hirschsprung disease and absence or hypoplasia of the nails and distal phalanges of the thumbs and great toes (type D brachydactyly). It has been described in four males from one family (two brothers and two mater

syndrome de maladie de Hirschsprung-brachydactylie type D


The association of four anomalies: intellectual deficit, microcephaly, palate anomalies and ocular abnormalities. It has been described in five patients (three boys and two girls). The clinical manifestations are evident from birth. The palate anomal

syndrome oculo-palato-cérébral




Big Brothers Big Sisters of the Okanagan

Big Brothers Big Sisters of the Okanagan


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
33. Stresses the crucial role of large accounting firms, including the ‘Big Four’, in the design and marketing of rulings and tax avoidance schemes that exploit mismatches between national legislations; stresses that those firms, which seem to derive a considerable amount of their revenue from tax services, to dominate most Member States’ auditing markets and to prevail in global tax advising services, constitute a narrow oligopoly; considers that such a situation cannot continue without damaging the functioning of the single market in the fields of activity of the ‘Big Four’; draws attention to the conflict of interest resulting from ...[+++]

33. met l'accent sur le rôle prépondérant que jouent les grands cabinets d'expertise comptable, notamment les "quatre grands", dans la conception et la promotion des rescrits et des stratagèmes d'évasion fiscale qui tirent parti des incohérences entre législations nationales; souligne que ces cabinets, dont une bonne partie du chiffre d'affaires semble provenir des services fiscaux qu'ils fournissent et qui paraissent dominer le marché de l'audit dans la plupart des États membres et être les principaux fournisseurs de conseil fiscal dans le monde, représentent un oligopole restreint; estime qu'une telle situation ne peut perdurer sans nuire au fonctionnement du marché unique dans les domaines d'activité de ces "quatre grands"; attire l'a ...[+++]


The Cohesion countries (11.5% of EU GDP in 2001) continued to account for 10% of total expenditure on state aid to the manufacturing sector in 1999-2001, whilst the share of the four big economies (Germany, France, Italy and the UK -- 72% of EU GDP in 2001) fell from 79% in 1997-1999 to 76% in 1999-2001.

Les pays de la cohésion (11,5% du PIB de l'Union européenne en 2001) continuaient à représenter 10% du total des aides d'Etat versées à l'industrie manufacturière dans la période 1999-2001, tandis que la part des quatre grandes économies (Allemagne, France, Italie et Royaume-Uni - 72% du PIB de l'Union européenne en 2001) tombait de 79% en 1997-1999 à 76% en 1999-2001.


We expect to be financially accountable for our actions if we are negligent. However, in the interests of fairness, improving the corporate reporting model and narrowing the expectations gap, and reducing the risk that one or more of the Big Four remaining big accounting firms will go out of business, a development that would have a negative impact on our capital markets, we recommend consideration be given to, first, introducing proportionate liability into corporate and securities statutes.

Nous acceptons notre responsabilité financière en cas de négligence, mais, dans l'intérêt de la justice, de l'amélioration du modèle de communication de l'information financière et du resserrement de l'écart entre les attentes et les exigences de notre profession, et de la réduction du risque qu'un ou plusieurs des quatre grands cabinets d'experts-comptables qui restent fassent faillite — événement qui affecterait les marchés financiers —, nous recommandons qu'on envisage d'introduire la responsabilité proportionnelle dans les lois sur les sociétés et sur le commerce des valeurs mobilières.


The prohibition of the Big Four clauses where for example a lender may require only a Big Four auditor for the borrower;

l'interdiction de clauses contractuelles restrictives en faveur des Big Four, cette pratique étant inacceptable dans un marché européen;


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59. Calls on the Commission, in connection with tendering by public-interest entities, to stipulate that fair access to the tendering process must be provided for at least two non-Big Four audit firms alongside the Big Four firms; takes the view that audit committees must be given a key role in this process, in which shareholders must also take part; calls on the Commission to review audit committee practices in relation to tendering processes, with a special focus on aspects of administrative burdens associated with a formal tendering process and with a view to ensuring that the shareholders' final decision on the appointment of audit ...[+++]

59. demande à la Commission de prévoir, dans le cas d'appels d'offres d'entités d'intérêt public, qu'en plus des quatre grands, au moins deux autres cabinets d'audit se voient accorder un accès équitable à la procédure d'appel d'offres; considère que les comités d'audit doivent être investis d'un rôle central dans ce processus auquel les actionnaires doivent également participer; invite la Commission à réviser les pratiques du comité d'audit en ce qui concerne les appels d'offres et à accorder, dans ce cadre, une attention particulière aux aspects relatifs aux charges administratives liées à un appel d'offres formel, de telle sorte que ...[+++]


59.Calls on the Commission, in connection with tendering by public-interest entities, to stipulate that fair access to the tendering process must be provided for at least two non-Big Four audit firms alongside the Big Four firms; takes the view that audit committees must be given a key role in this process, in which shareholders must also take part; calls on the Commission to review audit committee practices in relation to tendering processes, with a special focus on aspects of administrative burdens associated with a formal tendering process and with a view to ensuring that the shareholders' final decision on the appointment of audito ...[+++]

59. demande à la Commission de prévoir, dans le cas d’appels d’offres d’entités d’intérêt public, qu'en plus des quatre grands, au moins deux autres cabinets d'audit se voient accorder un accès équitable à la procédure d'appel d'offres; considère que les comités d'audit doivent être investis d'un rôle central dans ce processus auquel les actionnaires doivent également participer; invite la Commission à réviser les pratiques du comité d’audit en ce qui concerne les appels d’offres et à accorder, dans ce cadre, une attention particulière aux aspects relatifs aux charges administratives liées à un appel d’offres formel, de telle sorte que ...[+++]


48. Believes, in view of the current configuration of the audit market, that the collapse of one of the Big Four firms would undermine the credibility of the auditing profession as a whole;

48. pense, étant donné la situation actuelle du marché, que la chute d'un des quatre grands cabinets d'audit constituerait fondamentalement un risque pour la crédibilité de la profession d'auditeur dans son ensemble;


Internal Market Commissioner Charlie McCreevy said: “No-one wants another corporate scandal that could reduce the Big Four to the Big Three - especially audit firms themselves, who we know want to limit their liability for acts under their direct responsibility.

M. Charlie McCreevy, commissaire chargé du marché intérieur, a déclaré: «Personne ne souhaite un nouveau scandale qui aurait pour conséquence que les «Big Four» deviendraient les « Big Three» - surtout pas les cabinets d’audit eux-mêmes qui, comme nous le savons, souhaitent limiter leur responsabilité pour les actes dont ils sont directement responsables.


Concerns around conflicts of interest have been expressed as well as the potential for an accumulation of systemic risk as the market is effectively dominated by four companies ("the Big Four"), namely Deloitte, Ernst Young, KPMG and PricewaterhouseCoopers.

Des questions sur les conflits d’intérêts ont été soulevées, ainsi que sur la possibilité d’accumulation de risques systémiques, dans la mesure où le marché est en réalité dominé par quatre grandes sociétés (les «Big Four»), à savoir Deloitte, Ernst Young, KPMG et PricewaterhouseCoopers.


For example, the big four associations that have big companies with factory licences and what have you, representing 67 per cent of their revenue, for these companies, our fees are less than 1 per cent of their operating costs. The fees are a fraction of their operating costs.

Par exemple, les quatre grandes associations qui ont de grandes compagnies, avec des permis de fabrication et tout ce qu'on veut, et qui comptent pour 67 p. 100 de leurs recettes, pour ces compagnies, nos frais représentent moins de 1 p. 100 de leurs frais d'exploitation.




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Date index: 2022-07-16
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