10. Notes that recommendations and criti
cal remarks are not legally binding, but stresses that nevertheless the EU i
nstitutions can use them as an opportunity to fix a problem, learn a lesson for the future and av
oid reoccurrence of similar cases of maladministration; urges all institutions, bodies, offices and agencies of the Union to cooperate fully with the Ombudsman and ensure full compliance with her reco
...[+++]mmendations, and also to make full use of the critical remarks; recalls that the Charter of Fundamental Rights (Article 41) includes the right to good administration as a fundamental right of citizens of the European Union; 10. fait observer que les recommandations et commentaires critiques ne sont pas juridiquement contraignants, mais souligne que les institutions de l'Union peuvent néanmoins les utiliser pour résoudre un problème, tirer des e
nseignements pour l'avenir et éviter la répétition de cas similaires de mauvaise administration; invite instamment toutes les institutions, organes et organismes de l'Union à coopérer pleinement avec la Médiatrice, à garantir le respect total de ses recommandations et à utiliser de façon optimale les commentaires
...[+++]critiques; rappelle que la charte des droits fondamentaux (article 41) fait du droit à la bonne administration un droit fondamental des citoyens de l'Union européenne;