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Advice or treatment for non-attending third party
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Civil liability
Contingent liability from guarantee
Credit commitment guarantee for third parties
Debt collector
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Field debt collector
GTPL
General third party liability
Guarantee liability
Guarantee on behalf of third parties
History obtained from third party
Jealousy
Liability from guarantee
Liability insurance
Negotiate health and safety issues with third parties
Negotiate health and safety matters with third parties
Paranoia
Payment collector
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public liability insurance
Third party liability
Third-party collector
Third-party insurance

Traduction de «third party's spending » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
negotiate health and safety matters with third parties | negotiate with third parties on health and safety issues | negotiate health and safety issues with third parties | negotiate issues on health and safety with third parties

négocier des questions de santé et de sécurité avec des tiers


contingent liability from guarantee | credit commitment guarantee for third parties | guarantee liability | guarantee on behalf of the bank and on behalf of third parties | guarantee on behalf of third parties | liability from guarantee

engagement par cautionnement | garantie donnée pour compte propre et pour compte de tiers


a third party may bring third party proceedings against the decision

le tiers peut former tierce opposition contre la décision


civil liability | general third party liability | third party liability | GTPL [Abbr.]

responsabilité civile


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Advice or treatment for non-attending third party

Avis ou traitement pour un tiers absent


History obtained from third party

anamnèse obtenue d'une tierce personne


Counselling related to sexual behaviour and orientation of third party

Conseil relatif au comportement et à l'orientation d'un tiers en matière de sexualité


field debt collector | third-party collector | debt collector | payment collector

agente de recouvrement | agent de recouvrement | agent de recouvrement/agente de recouvrement


third-party insurance [ liability insurance | public liability insurance ]

assurance responsabilité civile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
.each third party's spending would be limited to an amount consistent with the limit on what official parties and candidates may spend.However, third parties would not be allowed to spend above what a candidate can spend if they are focusing their efforts in that particular candidate's riding.

[.] les dépenses de chaque tierce partie seraient limitées à un montant correspondant à la limite de ce que peuvent dépenser les partis et candidats officiels. [.] Toutefois, les tierces parties ne seraient pas autorisées à dépenser plus que ce que chaque candidat pourrait dépenser si elles voulaient consacrer leurs efforts à la circonscription de ce candidat.


We have even here the Christian Heritage Party of Canada which has taken out third party advertising spending status and it, in the previous election, was a registered political party.

Nous avons même le Parti de l'héritage chrétien du Canada. Alors qu'il était un parti politique inscrit aux élections précédentes, il a obtenu le droit de faire de la publicité à titre de tiers.


where parties to the contract envisage appointing third parties to carry out parts of their respective duties, a commitment to provide, on a regular basis, details of any third party appointed and, upon request, information on the criteria used to select the third party and the steps envisaged to monitor the activities carried out by the selected third party.

si les parties au contrat envisagent de désigner des tiers pour s'acquitter d'une partie de leurs missions respectives, un engagement de communiquer régulièrement les coordonnées de tout tiers désigné et, sur demande, les critères utilisés pour sélectionner ce dernier et les mesures envisagées pour assurer le suivi de ses activités.


1. A depositary shall ensure that a third party located in a third country, to whom custody functions are to be or have been delegated in accordance with Article 22a of Directive 2009/65/EC takes all necessary steps in order to ensure that in the event of an insolvency of the third party, assets of a UCITS held by the third party in custody are unavailable for distribution among, or realisation for the benefit of, creditors of that third party.

1. Le dépositaire veille à ce qu'un tiers situé dans un pays tiers, auquel des fonctions de conservation doivent être ou ont été déléguées conformément à l'article 22 bis de la directive 2009/65/CE, prenne toutes les mesures nécessaires pour s'assurer que, en cas d'insolvabilité du tiers, les actifs d'un OPCVM conservés par le tiers ne puissent pas être distribués ou réalisés au bénéfice de créanciers dudit tiers.


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Before delegating the safekeeping functions to a third party located outside of the Union, the depositary has to receive an independent legal opinion on the enforceability of the contractual arrangement with the third party under the applicable insolvency law and case law of the country the third party is located in, in order to ensure that the contractual arrangement is enforceable also in case of insolvency of the third party.

Avant de déléguer des fonctions de garde à un tiers situé en dehors de l'Union européenne, le dépositaire doit se procurer un avis juridique indépendant concernant le caractère exécutoire de l'accord contractuel avec le tiers en vertu du droit et de la jurisprudence en matière d'insolvabilité du pays dans lequel est situé le tiers, afin de garantir que l'accord contractuel puisse également être exécuté en cas d'insolvabilité du tiers.


where the parties to the contract envisage appointing third parties to carry out parts of their respective duties, a commitment to provide, on a regular basis, details of any third party appointed and, upon request, information on the criteria used to select the third party and the steps envisaged to monitor the activities carried out by the selected third party.

si les parties au contrat envisagent de désigner des tiers pour s’acquitter d’une partie de leurs missions respectives, un engagement de communiquer régulièrement les coordonnées de tout tiers désigné et, sur demande, les critères utilisés pour sélectionner ce dernier et les mesures envisagées pour assurer le suivi de ses activités.


Further, where the law of a third country requires that certain financial instruments be held in custody by a local entity and there are no local entities that satisfy all depositary delegation requirements, the depositary should be able to discharge itself of liability provided that: the rules or instruments of incorporation of the AIF concerned expressly allow for such a discharge; the investors have been duly informed of that discharge and the circumstances justifying the discharge prior to their investment; the AIF or the AIFM on behalf of the AIF instructed the depositary to delegate the custody of such financial instruments to a ...[+++]

En outre, lorsque la législation d’un pays tiers exige que certains instruments financiers soient conservés par une entité locale et qu’aucune entité locale ne satisfait à toutes les exigences relatives à la délégation de la fonction de dépositaire, le dépositaire devrait pouvoir se décharger de la responsabilité à condition que: le règlement ou les documents constitutifs du FIA concerné autorise expressément une telle décharge; les investisseurs aient été dûment informés de cette décharge et des circonstances la justifiant avant leur investissement; le FIA ou le gestionnaire agissant pour le compte du FIA ait chargé le dépositaire de déléguer la conservation de ces instruments financiers à une entité locale; il existe un contrat écrit e ...[+++]


I shall confine my remarks to the principal issues raised by Senator Oliver, which culminate in his amendment increasing between one quarter and one third the amount that a third party may spend in a given riding.

Je limiterai donc mes observations aux principales questions soulevées par le sénateur Oliver, qui ont conduit à son amendement qui propose d'accroître d'une proportion variant entre un quart et un tiers la somme qu'un tiers parti peut dépenser dans une circonscription.


However, I am not entirely satisfied that spending limits will automatically lead to a level playing field. As it stands now, third parties can spend more than political parties.

Toutefois, je ne suis pas entièrement convaincu que la limitation des dépenses contribuera automatiquement à uniformiser les règles du jeu. À l'heure actuelle, les tiers peuvent dépenser plus que les partis politiques.


Ontario law now allows third parties to spend an unlimited amount of money on political attack advertising, while registered political parties are constrained by strict spending limits.

La loi ontarienne permet maintenant à des tierces parties de dépenser des montants illimités sur de la publicité politique négative, tandis que les dépenses des partis politiques inscrits sont strictement limitées.


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