1 COM(91) 243-244 - 2 - The recommendations are as follows: MAXIMUM CO CONTENT ------------------------------------------ PETROL-EN
GINED INSPECTION If stated by If not stated by VEHICLES the manufacturer the manufacturer ------------------------------------------------------------------------- - Not equipped Visual Content stated CO: 4.5% by volume with a by the manufa
cturer for pre-1986 three-way + a tolerance of veh
icles catalytic of 0.5% by volume c ...[+++]onverter CO: 3.5% by volume for post- 1986 vehicles ------------------------------------------------------------------------ - Equipped with a Visual three-way catalytic converter: . at idling speed Content stated 0.5% by volume by manufacturer . at 2000 rev/min 0.3% by volume 0.3% by volume ------------------------------------------------------------------------ ABSORPTION COEFFICIENT DIESEL-POWERED INSPECTION ------------------------------------ VEHICLES Stated by Not stated by manufacturer manufacturer --------------------------------------------------------------------- Measurements of Manufacturer's 2.5 m-1 to exhaust smoke figure 3.5 m-1 density + 0.5 m-1 tolerance - - - The second proposal defines which brake-system components are to be tested on commercial vehicules, plus the causes of malfunctions.------------ (1) COM(91) 243-244 ./. - 2 - Elle préconise les règles suivantes : TAUX MAXIMUM DE CO ------ VEHICULES A INSPECTION Lorsqu'il est mentionné Lorsqu'il n'est pas ESSENCE par le constructeur mentionné par le constructeur ------ -non munis Inspection Teneur mentionnée par CO - 4,5 vol % pour d'un cata- visuelle le constructeur + tolé- véhicules avant 1986 lyseur à rance de 0,5 % en volume trois voies CO - 3,5 vol % pour véhicules après 1986 ------ -mu
nis d'un Inspection catalyseur visuelle à trois voies . au ralenti " " Teneur mentionnée par le constructeur 0,5 vol % . à 2000 " " 0,3 vol % 0,3 vol % ------ - - - COEFICIENT D'AB
...[+++]SORPTION VEHICULES INSPECTION DIESEL Mentionné par le Non mentionné par constructeur par le constructeur ------ Mesures de Constructeur + 2,5 m-1 à l'opacité des tolérance 3,0 m-1 fumées de 0,5 m-1 ------ - - - - La deuxième proposition définit les divers éléments du système de freinage à contrôler pour les véhicules utilitaires ainsi que les causes de leur mauvais fonctionnement.