Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Attend read-through
Attend read-throughs
Developmental acalculia
Flow-through approach
Flow-through basis
Flow-through method
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Join read-through
Participate in read-through
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Self-management skills
Skill based routing
Skill set routing
Skill-based routing
Skills based routing
Skills-based routing
Soft skills
Tax reduction method
Virtual walk through
Virtual walk-through
Walk through
Walk-through

Vertaling van "through skill " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Innovation through Partnership: Moving New Technology, New Products and New Skills from Campus to Workplace

Innovation through Partnership: Moving New Technology, New Products and New Skills from Campus to Workplace


Career Awareness Products for Skills Development through Volunteering

Produits de sensibilisation aux carrières pour l'acquisition de compétences grâce au bénévolat


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


attend read-throughs | join read-through | attend read-through | participate in read-through

assister à une lecture


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


virtual walk-through | virtual walk through | walk through | walk-through

visite virtuelle | visite


flow-through approach | flow-through basis | flow-through method | flow-through method of accounting for investment tax credit | tax reduction method

méthode de l'imputation à l'exercice
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Calls on the Member States to exchange good practices in vocational education and the development of training through skills, thus ensuring greater access to the labour market for young people, and to revise training programs anticipating market needs where necessary; emphasises the importance of practical, entrepreneurial, coding and e-skills as indispensable for professional development in the 21st century; points to the importance of implementing the Entrepreneurship 2020 Action Plan and the EU e-Skills strategy; recalls that lifelong guidance on professional career development should be available over the whole working life to ...[+++]

37. invite les États membres à échanger les bonnes pratiques dans le domaine de l'enseignement professionnel et du développement de la formation par les compétences, et à améliorer, de cette manière, l'accès des jeunes au marché du travail, ainsi qu'à réexaminer les programmes de formation, en anticipant les besoins du marché, le cas échéant; souligne l'importance des compétences pratiques, entrepreneuriales, numériques et de codage, qui sont indispensables à l'évolution professionnelle au XXI siècle; fait valoir l'importance de la mise en œuvre du plan d'action Entrepreneuriat 2020 et de la stratégie de l'Union en faveur des compétenc ...[+++]


38. Calls on the Member States to exchange good practices in vocational education and the development of training through skills, thus ensuring greater access to the labour market for young people, and to revise training programs anticipating market needs where necessary; emphasises the importance of practical, entrepreneurial, coding and e-skills as indispensable for professional development in the 21st century; points to the importance of implementing the Entrepreneurship 2020 Action Plan and the EU e-Skills strategy; recalls that lifelong guidance on professional career development should be available over the whole working life to ...[+++]

38. invite les États membres à échanger les bonnes pratiques dans le domaine de l'enseignement professionnel et du développement de la formation par les compétences, et à améliorer, de cette manière, l'accès des jeunes au marché du travail, ainsi qu'à réexaminer les programmes de formation, en anticipant les besoins du marché, le cas échéant; souligne l'importance des compétences pratiques, entrepreneuriales, numériques et de codage, qui sont indispensables à l'évolution professionnelle au XXI siècle; fait valoir l'importance de la mise en œuvre du plan d'action Entrepreneuriat 2020 et de la stratégie de l'Union en faveur des compétenc ...[+++]


22. Underlines that entrepreneurial skills can also be acquired through skills development programmes organised outside of the general education system and that these programmes may include coaching and mentoring activities supplied by experienced trainers, entrepreneurs and business experts that facilitate not only valuable business know-how, advice and feedback to potential entrepreneurs but also allow them to develop valuable networks of contacts with existing enterprises and entrepreneurs that could otherwise take very long time to achieve;

22. souligne que les compétences entrepreneuriales peuvent également être acquises par l'intermédiaire de programmes de développement des compétences organisés en dehors du système éducatif général, et que ces programmes peuvent comprendre des activités d'accompagnement et d'encadrement dispensées par des formateurs, des entrepreneurs et des spécialistes de l'entreprise expérimentés qui apportent aux entrepreneurs potentiels non seulement un précieux savoir-faire, des conseils et des retours d'informations dans le domaine de l'entreprise, mais qui leur permettent également de tisser, avec des entreprises et des entrepreneurs existants, d ...[+++]


23. Underlines that entrepreneurial skills can also be acquired through skills development programmes organised outside of the general education system and that these programmes may include coaching and mentoring activities supplied by experienced trainers, entrepreneurs and business experts that facilitate not only valuable business know-how, advice and feedback to potential entrepreneurs but also allow them to develop valuable networks of contacts with existing enterprises and entrepreneurs that could otherwise take very long time to achieve;

23. souligne que les compétences entrepreneuriales peuvent également être acquises par l'intermédiaire de programmes de développement des compétences organisés en dehors du système éducatif général, et que ces programmes peuvent comprendre des activités d'accompagnement et d'encadrement dispensées par des formateurs, des entrepreneurs et des spécialistes de l'entreprise expérimentés qui apportent aux entrepreneurs potentiels non seulement un précieux savoir-faire, des conseils et des retours d'informations dans le domaine de l'entreprise, mais qui leur permettent également de tisser, avec des entreprises et des entrepreneurs existants, d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2010-11, the YES served over 19,000 youth through Skills Link; of which more than 17,000 were served through HRSDC's Skills Link program.

En 2010-2011, la SEJ a bénéficié à 19 000 jeunes, dont 17 000 par l'entremise du programme Connexion compétences de RHDCC.


18. Recognises that from a young age many girls are discouraged from pursuing school and university subjects perceived as inherently ‘masculine’, such as science, maths and technology; recommends introducing initial courses at school in the basics of entrepreneurship and broadening the spectrum of possible subjects and careers open to girls, so that they are able to develop the knowledge base and full range of skills necessary for succeeding in business; highlights the importance of fostering girls' and women's employability through skills training and lifelong learning;

18. reconnaît que, dès leur jeune âge, de nombreuses filles sont dissuadées d'étudier, à l'école et à l'université, des matières qui sont perçues comme intrinsèquement «masculines», telles que les sciences, les mathématiques et la technologie; recommande d'introduire les premiers modules d'enseignement sur les notions fondamentales de l'entrepreneuriat à l'école et d'élargir l'éventail des matières et carrières ouvertes aux filles, de sorte qu'elles soient en mesure d'acquérir le socle de connaissances et toute la gamme des compétences nécessaires pour réussir en entreprise; souligne combien il importe de favoriser l'employabilité des femmes et des filles au moyen de la formation professionnelle ainsi q ...[+++]


It is helping youth to find jobs and build careers through improved access, through skills development and through work experience.

Il aide les jeunes à trouver des emplois et à entreprendre des carrières grâce à un accès amélioré aux outils nécessaires, y compris l'expérience pratique.


Whether through active labour market policies, through skill development, or lifelong learning strategies, the Fund must become the pivot of Europe's effort to transform our outdated education and training systems into real instruments of investment in people.

Que ce soit au travers des politiques actives du marché du travail, du développement des qualifications ou des stratégies d'apprentissage tout au long de la vie, le fonds doit occuper une place centrale dans les efforts de l'Europe pour transformer nos systèmes d'éducation et de formation obsolètes en véritables instruments d'investissement en ressources humaines.


We can work with the provinces to help individuals through skills loans and grants, giving more opportunities for people to make a real investment in their own future, to get the kind of skills required to enter the job market of the 21st century from a position of strength.

Nous pouvons, avec la collaboration des provinces, aider les gens par le truchement de prêts et subventions au perfectionnement et leur donner ainsi l'occasion d'investir dans leur propre avenir et d'acquérir le genre de compétences dont ils auront besoin pour pénétrer avec succès le marché du travail du XXIe siècle.


This includes overall anticipation of changes in the labour market and vocational requirements. This also incorporates analysis of the skills and competence needs, including the planning of competence change and development within businesses : 26 MECU (15 %); - Vocational training, guidance and counselling, by initiating development projects in firms through the training of key members of staff. Also, the implementation of development projects in firms through skills and competence development of the workforce : 112.5 MECU (65 %) ; - Transfer of best practices and development of co-operation structures through networks and external sup ...[+++]

Cette priorité recouvre l'anticipation globale des changements sur le marché du travail et dans les exigences professionnelles ainsi que l'analyse des besoins en qualifications et en compétences, y compris la planification de l'évolution et du développement des compétences dans les entreprises: 26 MECU (15%); - la formation professionnelle et l'orientation professionnelle, par le lancement de projets de développement dans les entreprises, en vue de former les travailleurs jouant un rôle essentiel et d'améliorer les qualifications et les compétences de la main d'oeuvre: 112,5 MECU (65%); - les transferts de bonnes pratiques et le dévelo ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'through skill' ->

Date index: 2022-02-14
w