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Bottom looking sonar
CAT
CPT
Committee against Torture
Committee for the Prevention of Torture
Council of Europe Anti-Torture Committee
Down-looking sonar
Downward looking sonar
Downward-looking sonar
FLIR
Forward looking infrared
Forward looking infrared detecting set
Forward looking infrared system
Forward-looking IR
Host trade delegations
Host trade deputations
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NCPT
National Commission for the Prevention of Torture
Radar single-look image
SLAR
Side-looking airborne radar
Side-looking antenna radar
Side-looking radar
Side-scan radar
Side-ways looking radar
Sidelooking radar
Sideways looking radar
Sideways-looking radar
Single look image
Single-look image
Single-look radar image
Translation
UN Committee against Torture
UN Convention against Torture
UNCAT
United Nations Committee against Torture

Traduction de «torture looks » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee against Torture | UN Committee against Torture | United Nations Committee against Torture | CAT [Abbr.]

Comité contre la torture | Comité des Nations unies contre la torture


Committee for the Prevention of Torture | Council of Europe Anti-Torture Committee | European Committee for the Prevention of Torture and Inhuman or Degrading Treatment or Punishment | CPT [Abbr.]

Comité de prévention de la torture | Comité européen pour la prévention de la torture et des peines ou traitements inhumains ou dégradants | CPT [Abbr.]


Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment | UN Convention against Torture | United Nations Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment | CAT [Abbr.] | UNCAT [Abbr.]

Convention contre la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants | Convention des Nations unies contre la torture


side-looking airborne radar [ SLAR | side-looking radar | sidelooking radar | side-looking antenna radar | sideways looking radar | sideways-looking radar | side-ways looking radar | side-scan radar ]

radar aéroporté à antenne latérale [ RAAL | radar à balayage latéral | radar à visée latérale | radar à champs d'exploration latérale | radar à vue latérale | radar à antenne latérale | radar à vision latérale | radar à observation latérale ]


forward looking infrared system | forward-looking IR | forward looking infrared | forward looking infrared detecting set [ FLIR ]

appareil de détection infrarouge dirigé vers l'avant [ FLIR ]


downward-looking sonar [ downward looking sonar | down-looking sonar | bottom looking sonar ]

sonar orienté vers le bas


radar single-look image [ single-look radar image | single-look image | single look image ]

image simple par radar [ image radar simple | image simple | image radar mono-impulsion | image mono-vue | image singulière ]


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

s'occuper de délégations commerciales


side-looking radar | side-looking airborne radar [ SLAR ]

radar à visée latérale | radar aéroporté à antenne latérale [ SLAR | RAAL ]


National Commission for the Prevention of Torture [ NCPT ]

Commission nationale de prévention de la torture [ CNPT ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The question of the potential to remove the person to a third country, neither Canada nor the country where the torture would be suffered, is actually an alternative we look at in order to minimize the risk of torture.

Cette question de renvoyer la personne dans un tiers pays, qui serait ni le Canada ni le pays où on la torturerait, est une des solutions que nous envisageons afin de minimiser le risque de torture.


6. Draws attention to its undertaking to address the complex issue of upholding human rights alongside the fight against international terrorism; points out that consistency in the EU's approach to different human rights issues is of the utmost importance if the EU wishes to be a credible actor internationally; notes Parliament's decision to set up a Temporary Committee of investigation into allegations of involvement of the CIA and, possibly, EU Member States or accession States in the process of extraordinary rendition, which involves the transfer of detainees to so-called black sites where they may be subjected to torture; looks ...[+++]orward to the report and the conclusions of that committee;

6. rappelle qu'il s'est engagé à se saisir de la question complexe du respect des droits de l'homme parallèlement à la lutte contre le terrorisme international; souligne qu'il est capital que l'Union adopte une attitude cohérente à l'égard des diverses questions relatives aux droits de l'homme si elle entend se poser en acteur crédible sur la scène internationale; prend acte de la décision du Parlement de constituer une commission temporaire d'enquête sur la participation présumée de la CIA et, éventuellement, d'États membres ou d'États candidats à des opérations de remise extraordinaire, qui supposent le transport de prisonniers vers des sites clandestins où ils sont soumis à la torture ...[+++]


112. Welcomes Parliament's undertaking to address the complex issue of upholding human rights alongside the fight against international terrorism; points out that consistency in the approach of the EU to different human rights issues is of the utmost importance if the EU wishes to be a credible actor internationally; recalls its decision of 18 January 2006 setting up a Temporary Committee on the alleged involvement of the CIA and, possibly, EU Member States or accession States in the process of extraordinary rendition, which involves the transfer of detainees to so-called black sites where they may be subjected to torture; looks ...[+++]orward to the report and the conclusions of that committee;

112. se félicite que le Parlement s'engage à aborder le sujet complexe du respect des droits de l'homme dans le contexte de la lutte contre le terrorisme international; souligne qu'une approche cohérente de l'Union européenne face à différentes questions relatives aux droits de l'homme est de la plus haute importance si l'Union européenne entend être un acteur crédible sur le plan international; rappelle sa décision du 18 janvier 2006 de créer une commission temporaire pour examiner les accusations d'implication de la CIA et, éventuellement, d'États membres de l'Union européenne ou d'États candidats à l'adhésion, dans le processus de "restitution extraordinaire", qui implique le transfert de détenus vers des sites secrets dits "black site ...[+++]


112. Welcomes Parliament's undertaking to address the complex issue of upholding human rights alongside the fight against international terrorism; points out that consistency in the approach of the EU to different human rights issues is of the utmost importance if the EU wishes to be a credible actor internationally; recalls its decision of 18 January 2006 setting up a Temporary Committee on the alleged involvement of the CIA and, possibly, EU Member States or accession States in the process of extraordinary rendition, which involves the transfer of detainees to so-called black sites where they may be subjected to torture; looks ...[+++]orward to the report and the conclusions of that committee;

112. se félicite que le Parlement s'engage à aborder le sujet complexe du respect des droits de l'homme dans le contexte de la lutte contre le terrorisme international; souligne qu'une approche cohérente de l'Union européenne face à différentes questions relatives aux droits de l'homme est de la plus haute importance si l'Union européenne entend être un acteur crédible sur le plan international; rappelle sa décision du 18 janvier 2006 de créer une commission temporaire pour examiner les accusations d'implication de la CIA et, éventuellement, d'États membres de l'Union européenne ou d'États candidats à l'adhésion, dans le processus de "restitution extraordinaire", qui implique le transfert de détenus vers des sites secrets dits "black site ...[+++]


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Looks forward to the assessment of the implementation of the European Union Guidelines on Torture and other Cruel, Inhuman and Degrading Treatment or Punishment, which is being prepared for presentation to COHOM; in the context of the revision of those Guidelines, expects COHOM to discuss specific criteria for action concerning individual cases with a view to improving the implementation of the Guidelines; recommends the adoption of measures to ensure respect for the absolute prohibition of torture and other inhuman and degrading punishment and to resist any attempt to esta ...[+++]

attend le résultat de l'évaluation de la mise en œuvre des lignes directrices de l'Union européenne sur la torture et autre peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants, actuellement en préparation pour être présentée au COHOM; souhaite que le COHOM réfléchisse, à l'occasion de la révision de cet ensemble de lignes directrices, à la définition de critères précis pour les interventions au sujet de cas individuels, de manière à améliorer la mise en œuvre des lignes directrices; recommande l'adoption de mesures visant à garantir le respect de l'interdiction absolue de la torture et autres peines ou traitements inhumains ou dégrad ...[+++]


I do not want to see any more tortured looks on our side when, in delegation talks with China for example, we raise the issues of the death penalty, Falun Gong or Tibet.

Je ne veux plus voir de regards tracassés lorsque l'on aborde, par exemple, au cours de discussions de délégation avec la Chine, la peine de mort, la question du Falun Gong ou du Tibet, des regards tracassés s'expliquant par le fait que l'on craint peut-être de mettre en péril les bonnes affaires.


I do not want to see any more tortured looks on our side when, in delegation talks with China for example, we raise the issues of the death penalty, Falun Gong or Tibet.

Je ne veux plus voir de regards tracassés lorsque l'on aborde, par exemple, au cours de discussions de délégation avec la Chine, la peine de mort, la question du Falun Gong ou du Tibet, des regards tracassés s'expliquant par le fait que l'on craint peut-être de mettre en péril les bonnes affaires.


The Government of Canada could not ratify or accede to an international instrument without first determining the exact nature of the resulting obligations, and that these obligations would be capable of implementation in all jurisdictions (1725) [Translation] At the international level, Canada is strongly supporting the special reporter on torture and other initiatives looking into violence against women, extra-legal executions, torture, as well as cruel, inhumane or degrading treatment going on in some countries.

Le gouvernement du Canada ne pourrait pas ratifier ou accéder à un instrument international sans avoir d'abord déterminé la nature exacte des obligations qui en découlent et sans avoir la certitude que ces obligations pourraient être appliquées dans toutes les administrations (1725) [Français] À l'échelle internationale, le Canada soutient vigoureusement le Rapporteur spécial sur la torture et d'autres mécanismes qui examinent la violence à l'égard des femmes, les exécutions extrajudiciaires ou la torture et les autres traitements cruels, inhumains ou dégradants dans des pays donnés.


It will not have an opportunity to look into any of the circumstances surrounding the torture and beating death of Shidane Arone. Nor will they have an opportunity to look into the allegations of cover-up of that monstrous event.

Elle n'aura pas l'occasion d'examiner les circonstances entourant la torture et le meurtre de Shidane Arone, ni d'examiner les allégations de camouflage de cet événement monstrueux.


The first thing that has to happen is we as a society, either through the courts or through the government process, have to decide whether we will follow the example of countries like the United Kingdom, where they say, ``We will not send people back to torture and we have to look for an alternative when we are dealing with this small group of people that are of concern,'' or will we abrogate our international obligations and send people back to torture.

La première chose qu'il faut faire en tant que société, que ce soit par les tribunaux ou par les gouvernements, c'est de décider si nous voulons suivre l'exemple des pays comme le Royaume-Uni, qui disent: « Nous n'enverrons personne à la torture et nous devons trouver une solution de rechange lorsque nous traitons de ce petit groupe d'individus suspects », ou encore si nous voulons nous soustraire à nos obligations internationales et envoyer des gens à la torture.


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