Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audience share
Audience share data
Prime time slot
Share
Share of audience
T.A.P.
To reduce its total market share
Total audience
Total audience participation
Viewing figure
Viewing rate
Viewing share

Traduction de «total audience share » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
audience share [ share of audience | share ]

part d'auditoire [ part de l'audience ]


share of audience | audience share

part d'audience | part d'auditoire


audience share | viewing figure | viewing rate | viewing share

chiffre d'audience | chiffre d'écoute | part d'audience






total audience participation | T.A.P. | prime time slot

créneau de pointe






to reduce its total market share

raboter sa part totale de marché
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Today, Canadian conventional services together garner about 50 per cent of the total audience share, the U.S. conventional services capture about 20 per cent and domestic and American specialty services - around 30 in all - now enjoy 30 per cent of the total audience share in Canada.

Aujourd'hui, les réseaux canadiens traditionnels se partagent environ 50 p. 100 de l'auditoire global; leurs vis-à-vis américains, environ 20 p. 100; tandis qu'une trentaine de services spécialisés canadiens et américains raflent les 30 p. 100 qui restent.


Key measures include limits on the number of local radio and television stations that can be commonly owned in a market; caps on the level of total television audience share that can be controlled by one company; specific requirements for the use of independent production on discretionary and conventional television; funding mechanisms to support the provision of local news programming in French and English markets; and regulations regarding undue preference on linear, online, and wireless platforms.

Au nombre des principales mesures élaborées, citons des limites sur le nombre de stations de radio et de télévision locales que peut posséder un seul propriétaire dans un marché; des limites sur l'ensemble de l'écoute de la télévision que peut contrôler une seule entreprise; des exigences spécifiques pour l'utilisation de contenus provenant de la production indépendante diffusés aux réseaux de télévision traditionnels et facultatifs; des mécanismes de financement pour appuyer l'offre d'émissions de nouvelles locales dans les marchés anglais et français; et des règles concernant la préférence indue sur les plateformes linéaires, en li ...[+++]


55. Notes that the level of concentration of the television market in Italy is currently the highest within Europe and that while Italian television offers twelve national channels and ten to fifteen regional and local channels, the market is characterised by the duopoly between RAI and MEDIASET where both operators together account for almost 90% of the total audience share and collect 96.8% of advertising resources, as against 88% for Germany, 82% for the United Kingdom, 77% for France and 58% for Spain;

55. observe que le taux de concentration du marché télévisuel en Italie est actuellement le plus élevé d'Europe et que, bien que la télévision italienne présente douze chaînes nationales et de dix à quinze chaînes régionales ou locales, le marché est caractérisé par le duopole qu'exercent la RAI et Mediaset, puisque ces deux exploitants représentent près de 90 % des parts d'audience et recueillent 96,8 % des ressources publicitaires, contre 88 % pour l'Allemagne, 82 % pour la Grande-Bretagne, 77 % pour la France et 58 % pour l'Espagne;


55. Notes that the level of concentration of the television market in Italy is currently the highest within Europe and that while Italian television offers twelve national channels and ten to fifteen regional and local channels, the market is characterised by the duopoly between RAI and MEDIASET where both operators together account for almost 90% of the total audience share and collect 96.8% of advertising resources, as against 88% for Germany, 82% for the United Kingdom, 77% for France and 58% for Spain;

55. observe que le taux de concentration du marché télévisuel en Italie est actuellement le plus élevé d'Europe et que, bien que la télévision italienne présente douze chaînes nationales et de dix à quinze chaînes régionales ou locales, le marché est caractérisé par le duopole qu'exercent la RAI et Mediaset, puisque ces deux exploitants représentent près de 90 % des parts d'audience et recueillent 96,8 % des ressources publicitaires, contre 88 % pour l'Allemagne, 82 % pour la Grande-Bretagne, 77 % pour la France et 58 % pour l'Espagne;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
56. Notes that the level of concentration of the audiovisual market in Italy is currently the highest within Europe and that while Italian television offers twelve national channels and ten to fifteen regional and local channels, the market is characterised by the duopoly between RAI and MEDIASET where both operators together account for almost 90% of the total audience share and collect 96.8% of advertising resources, as against 88% for Germany, 82% for the United Kingdom, 77% for France and 58% for Spain;

56. observe que le taux de concentration du marché audiovisuel en Italie est actuellement le plus élevé d'Europe et que, bien que la télévision italienne présente douze chaînes nationales et de dix à quinze chaînes régionales ou locales, le marché est caractérisé par le duopole qu'exercent la RAI et MEDIASET, puisque ces deux exploitants représentent près de 90 % des parts d'audience et recueillent 96,8 % des ressources publicitaires, contre 88 % pour l'Allemagne, 82 % pour la Grande‑Bretagne, 77 % pour la France et 58 % pour l'Espagne;


It could use a number of criteria: for example, audience share, number of news outlets in relation to the total number in that market, or total potential audience.

Elle pourra reposer sur plusieurs facteurs, par exemple, la part d’auditoire, le nombre de bureaux de presse par rapport au nombre total dans le marché concerné, ou l’auditoire potentiel total.


The numbers that the CBC presented were for prime time, so it downplayed the importance of the RDI. It has a much larger share in the rest of the day, and it's whole day share is actually closer to 3 per cent of the total audience, and that's not far from CBC's 5 per cent.

Les chiffres présentés par la société Radio-Canada concernaient les heures de grande écoute, ce qui a pour effet de minimiser l'importance de RDI. Sa part du marché est beaucoup plus importante pendant les autres plages horaires, et sur une journée entière la part du marché total revenant à RDI s'élève à près de 3 p. 100, ce qui n'est pas loin derrière CBC qui compte pour 5 p. 100 du marché.


There is usually a major public broadcaster and, perhaps, a private broadcaster that will still have a very large share of the total audience, and that's true of Radio-Canada and TVA, in particular.

On trouve habituellement un grand radiodiffuseur public, et, parfois, un grand radiodiffuseur privé qui, pris ensemble, ont une très grande part du marché; c'est le cas, notamment, de Radio- Canada et TVA.




D'autres ont cherché : p     audience share     audience share data     prime time slot     share of audience     total audience     total audience participation     viewing figure     viewing rate     viewing share     total audience share     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'total audience share' ->

Date index: 2024-01-27
w