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Construction manager
Construction project cost consultant
Construction project manager
Cost price
Cost-shared project
Development project cost manager
Estimated total cost
LCOE
Levelised cost of electricity
Levelised cost of energy
Projected error rate
Real costs
Shared-cost project
TEC
TOC
TPER
Total error rate
Total estimated cost
Total farm costs
Total levelized costs of producing energy
Total operating cost
Total procurement cost
Total production cost
Total project costs
Total projected error rate

Vertaling van "total projected cost " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


construction project cost consultant | development project cost manager | construction manager | construction project manager

directeur de la construction immobilière | directeur de la construction immobilière/directrice de la construction immobilière | directrice de la construction immobilière


projected error rate | total error rate | total projected error rate | TPER [Abbr.]

taux d’erreur total extrapolé | taux d'erreur extrapolé | taux d'erreur total | TPER [Abbr.]


total estimated cost [ TEC | estimated total cost ]

coût estimatif total [ coût total estimatif | coût approximatif total ]


levelised cost of electricity | levelised cost of energy | total levelized costs of producing energy | LCOE [Abbr.]

coûts totaux moyens actualisés de l'énergie produite


shared-cost project [ cost-shared project ]

projet à frais partagés








IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19. Takes the view that the EUR 5 million (or EUR 10 million of the total cost where sites on the UNESCO list are involved) ceiling adopted by the Commission on the basis of total project costs is overly rigid and will result in less support for cultural heritage, not least because it makes no provision for the deduction of documentation and management costs and of non-reducible expenditure (e.g. VAT), and that it reduces the scope for public and private partnerships and f ...[+++]

19. estime que le plafond de 5 millions d'EUR (ou de 10 millions d'EUR des coûts totaux pour les biens inscrits sur la liste de l'UNESCO) adopté par la Commission sur la base des coûts totaux des projets est trop rigide et qu'il entraînera une réduction du soutien au patrimoine culturel, notamment parce qu'il ne prévoit pas la déduction des coûts de documentation et de gestion ni celle des dépenses incompressibles (comme la TVA); estime également que ce plafond réduit la possibilité d'avoir recours à des partenariats publics et privé ...[+++]


Said differently, the report indicates that the incremental cost related to the creation of Senate-specific requirements, such as the chamber, the Reading Room and security, is estimated at $11 million, or only 9 per cent of the total construction costs, and less than 6 per cent of the total project cost of $190 million for the GCC rehabilitation.

Autrement dit, le rapport indique que les coûts différentiels associés à la création de locaux propres au Sénat comme la Chambre, la salle de lecture et une grande salle de réunion, ainsi que la sécurité, sont estimés à 11 millions de dollars, soit seulement 9 p. 100 des coûts de construction ou moins de 6 p. 100 du coût de l'ensemble du projet de réhabilitation du centre de conférence, qui sont de 190 millions de dollars.


(Return tabled) Question No. 455 Mr. Frank Valeriote: With respect to the “Projects Map” (located at the following link: [http ...]

(Le document est déposé) Question n 455 M. Frank Valeriote: En ce qui concerne la « carte des projets » ( [http ...]


(Return tabled) Question No. 244 Hon. Irwin Cotler: With regard to Bill C-10, An Act to enact the Justice for Victims of Terrorism Act and to amend the State Immunity Act, the Criminal Code, the Controlled Drugs and Substances Act, the Corrections and Conditional Release Act, the Youth Criminal Justice Act, the Immigration and Refugee Protection Act and other Acts: (a) what is the total projected cost of all measures contained in Bill C-10; (b) how long will it take to fully implement all proposed changes to the criminal justice system and its associated institutions, including, but not limited to, penal, policing and judiciary institut ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 244 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le projet de loi C-10, Loi édictant la Loi sur la justice pour les victimes d’actes de terrorisme et modifiant la Loi sur l’immunité des États, le Code criminel, la Loi réglementant certaines drogues et autres substances, la Loi sur le système correctionnel et la mise en liberté sous condition, la Loi sur le système de justice pénale pour les adolescents, la Loi sur l’immigration et la protection des réfugiés et d’autres lois: a) quel est le coût total estimatif ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 498 Hon. Navdeep Bains: With regards to the government’s Small Business programs, namely BizPal, Canada Business, the Canada Small Business Financing program, the Small Business Internship program, the Paperwork Burden Reduction Initiative, the SME Financing Data Initiative and the Industrial Research Assistance Program, what are for each: (a) the total program costs and breakdown of all expenditures for each fiscal year since 2004-2005; (b) the total projected costs for the next 10 years; (c) the total number of employees (full-time, part-time and contract) assigned to each program; (d) the performance in ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 498 L'hon. Navdeep Bains: En ce qui concerne les Programmes des petites entreprises du gouvernement, à savoir PerLE, Entreprises Canada, le Programme de financement des petites entreprises du Canada, le Programme d'intégration des diplômés dans la petite et moyenne entreprise, l’Initiative d'allégement du fardeau de la paperasserie, le Programme de recherche sur le financement des PME et le Programme d'aide à la recherche industrielle, pour chacun: a) quels sont les coûts totaux du programme et comment l’ensemble des dépenses de chacun se ventile-t-il pour chaque exercice financier depuis 2004-2005; b ...[+++]


Question No. 1 Hon. Larry Bagnell: With respect to the Building Canada Fund (BCF): (a) in order of economic priority projects approved to date, (i) where are they located, (ii) who are the partners involved, (iii) what is the federal contribution, (iv) what is the partners' contribution, (v) what is the total estimated cost, (vi) what were the criteria used in ranking the importance of the project, (vii) what is the benefit to Canadians, (viii) what is the number of jobs created during the construction period and ...[+++]

Question n 1 L'hon. Larry Bagnell: En ce qui concerne le Fonds Chantiers Canada (FCC): a) par ordre de priorité économique des projets qui ont été approuvés à ce jour, (i) où sont-ils situés, (ii) qui sont les partenaires, (iii) pour combien contribue le gouvernement, (iv) pour combien contribuent les partenaires, (v) combien coûteront-ils approximativement, (vi) quels critères a-t-on utilisés pour déterminer leur ordre de priorité, (vii) quel est le bénéfice pour les Canadiens, (viii) combien d’emplois temporaires et permanents créer ...[+++]


156. Notes also that in the Court's view DG TREN should take further action to reach its audit target of 20 % of projects and 35 % of total project costs, define model costs statements and distinguish between studies and works for audit purposes;

156. note aussi que, selon la Cour, la DG TREN devrait prendre des mesures supplémentaires pour atteindre son objectif d'audit, qui est de 20 % des projets et de 35 % du total des coûts des projets, définir des modèles de déclaration de coûts et distinguer, aux fins de l'audit, entre les études et les travaux;


156. Notes also that in the Court's view DG TREN should take further action to reach its audit target of 20 % of projects and 35 % of total project costs, define model costs statements and distinguish between studies and works for audit purposes;

156. note aussi que, selon la Cour, la DG TREN devrait prendre des mesures supplémentaires pour atteindre son objectif d'audit, qui est de 20 % des projets et de 35 % du total des coûts des projets, définir des modèles de déclaration de coûts et distinguer, aux fins de l'audit, entre les études et les travaux;


2. Also notes that in the Court's view DG TREN should take further action to reach its audit target of 20 % of projects and 35 % of total project costs, define model costs statements and distinguish between studies and works for audit purposes;

2. note aussi que, selon la Cour, la DG TREN devrait prendre des mesures supplémentaires pour atteindre son objectif d'audit, qui est de 20 % des projets et de 35 % du total des coûts des projets, définir des modèles de déclaration de coûts et distinguer, aux fins de l'audit, entre les études et les travaux;


147. Also notes that in the Court's view DG TREN should take further action to reach its audit target of 20 % of projects and 35 % of total project costs, define model costs statements and distinguish between studies and works for audit purposes;

147. note aussi que, selon la Cour, la DG TREN devrait prendre des mesures supplémentaires pour atteindre son objectif d'audit, qui est de 20 % des projets et de 35 % du total des coûts des projets, définir des modèles de déclaration de coûts et distinguer, aux fins de l'audit, entre les études et les travaux;




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'total projected cost' ->

Date index: 2024-07-22
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