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An Act respecting Brands and Brand Inspection
Brand building
Brand development
Brand leader
Brand strategy
Branding
Branding strategy
Development of a tourist destination's resources
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
Flagship brand
Guide groups of tourists
Hotels and other tourist accommodation
House brand
Inform groups of tourists on logistical times
Inform tourist groups on arrival times
Inform tourist groups on logistical times
Inform tourist groups with logistical times
Leading brand
Manage groups of tourists
Manage tourist groups
Manage tourists in groups
Middleman's brand
Own brand
Own label
Private brand
Private label
Retailer brand
Retailer's brand name
Store brand
The Brand and Brand Inspection Act
Top brand
Tourist accommodation
Tourist accommodation in hotels and elsewhere
Tourist resources for further development
Tourist resources with potential for development

Vertaling van "tourists and branding " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


tourist resources for further development | tourist resources with potential for development | development of a tourist destination's resources | tourist resources of a destination for further development

ressources touristiques à prévoir | ressources touristiques d’une destination à compléter | ressources touristiques d’une destination à améliorer | ressources touristiques d’une destination à développer


inform groups of tourists on logistical times | inform tourist groups on arrival times | inform tourist groups on logistical times | inform tourist groups with logistical times

donner des informations aux groupes à leur arrivée et à leur départ | donner des informations aux groupes lors des arrivées et des départs | informer les groupes lors des arrivées et des départs | renseigner les groupes lors des arrivées et des départs


guide groups of tourists | manage groups of tourists | manage tourist groups | manage tourists in groups

gérer les groupes de touristes | accompagner des groupes de touristes | prendre en charge des groupes de touristes


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


brand strategy | branding strategy | brand building | brand development | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


hotels and other tourist accommodation | tourist accommodation (hotels and other) | tourist accommodation in hotels and elsewhere

ressources touristiques hôtelières et extra-hôtelières


The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]

The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]


brand strategy [ branding | brand building | brand development ]

stratégie de marque [ valorisation de la marque | branding ]


flagship brand | brand leader | leading brand | top brand

marque phare | marque vedette | marque leader
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
supporting the creation of a ‘Europe brand’, in close cooperation with EU countries, complementing their promotional efforts, so as to enable European destinations to better stand out when compared to other international tourist destinations.

soutenant la création d’une «marque Europe», en étroite coopération avec les pays de l’UE, qui complète les efforts promotionnels, de manière à permettre aux destinations européennes de se démarquer par rapport aux autres destinations touristiques internationales.


19. Is convinced that the creation and promotion of a ‘Europe brand’ will offer high added value for the success of Europe as the world’s number one tourist destination and for the promotion of the European cultural heritage in particular; calls, therefore, on the authorities of all Member States to cooperate with the Commission, and to complement such a brand with their own national and regional efforts and to jointly promote Europe at major international events and large-­scale tourism fairs ...[+++]

19. est convaincu que la création et la promotion d'une "marque Europe" apportera une forte valeur ajoutée à la réussite de l'Europe en tant que première destination touristique au monde et, plus particulièrement, à la promotion du patrimoine culturel européen; invite, par conséquent, les autorités de tous les États membres à coopérer avec la Commission en complétant cette marque par des efforts nationaux et régionaux et en entreprenant des actions communes pour promouvoir l'Europe comme un ensemble de destinations touristiques de qualité lors de ...[+++]


9. Considers that regional quality branding must help to preserve the image of Europe as a high-quality destination for tourism, on the basis of various fields of regional tourism, such as agri-tourism, rural tourism, ecotourism and gastro-tourism, as well as industrial, historical, natural and cultural heritage, and also including cycle routes to be combined with public transport; stresses that there is currently no European brand for services linked to a particular location which can enable customers to identify quality tourist product; recommend ...[+++]

9. considère que la marque de qualité régionale doit contribuer à promouvoir l'image de l'Europe comme une destination touristique de haute qualité, en s'appuyant sur les différentes composantes du tourisme régional, telles que l'agrotourisme, le tourisme rural, l'éco-tourisme et le tourisme gastronomique, ainsi que le patrimoine industriel, historique, naturel et culturel, y compris les pistes cyclables, en combinaison avec les transports publics; souligne qu'il n'existe pas de marque européenne pour le secteur des services qui soit liée au territoire et qui permette au consommateur de reconnaître un produit touristique de qualité; re ...[+++]


3. Stresses that there is currently no European brand for services linked to a particular location which can enable customers to identify quality tourist product; recommends, in this connection, assisting in the introduction of a quality-related dynamic in the tourism sector, particularly in relation to rural tourism and small enterprises; believes that it can help to provide an alternative for traditional sectors such as agriculture and livestock farming; considers that any quality brand linked to a specific location must reflect ...[+++]

3. souligne qu'il n'existe pas de marque européenne pour le secteur des services qui soit liée au territoire et qui permette au consommateur de reconnaître un produit touristique de qualité; recommande à cet égard de contribuer au lancement de dynamiques de qualité dans le secteur du tourisme, en particulier dans le tourisme rural et les petites entreprises; considère que cette marque peut concourir à la création d'une solution de remplacement aux secteurs traditionnels tels que l'agriculture et l'élevage; estime que toute marque de qualité liée à un territoire spécifique doit répondre à un cahier des charges gara ...[+++]


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Concrete options to be considered could be enhancing common branding for the touristic promotion of the region, in line with the work started by the Adriatic and Ionian Chambers of Commerce, and identifying new business models in the cruise sector.

Parmi les actions à envisager, on peut citer l’amélioration du label commun de promotion touristique de la région, dans le sillage du travail entamé par les chambres de commerce de la zone adriatique et ionienne, ainsi que la conception de nouveaux modèles économiques dans le secteur de la croisière.


8. Agrees with the Commission's proposal that a ‘Europe Brand’ should be developed in conjunction with the Member States, local and regional authorities and national tourism agencies, in order to promote Europe as a whole worldwide as a tourist destination; to this effect, calls on the Commission to launch publicity campaigns in cooperation with Member States and the competent tourism agencies; emphasises that any promotion initiatives should respect and highlight Europe's territorial diversity while avoiding fa ...[+++]

8. souscrit à la proposition de la Commission d'établir, en collaboration avec les États membres, les autorités régionales et locales, ainsi que les agences nationales du tourisme, un label «Europe» afin que l'Europe soit davantage perçue dans le monde en tant qu'une seule et même destination touristique; invite à cet effet la Commission à lancer des campagnes de publicité en coopération avec les États membres et les agences touristiques compétentes; insiste sur le fait que toute initiative de promotion devrait respecter et mettre e ...[+++]


8. Agrees with the Commission’s proposal that a ‘Europe Brand’ should be developed in conjunction with the Member States, local and regional authorities and national tourism agencies, in order to promote Europe as a whole worldwide as a tourist destination; to this effect, calls on the Commission to launch publicity campaigns in cooperation with Member States and the competent tourism agencies; emphasises that any promotion initiatives should respect and highlight Europe’s territorial diversity while avoiding fa ...[+++]

8. souscrit à la proposition de la Commission d'établir, en collaboration avec les États membres, les autorités régionales et locales, ainsi que les agences nationales du tourisme, un label "Europe" afin que l'Europe soit davantage perçue dans le monde en tant qu'une seule et même destination touristique; invite à cet effet la Commission à lancer des campagnes de publicité en coopération avec les États membres et les agences touristiques compétentes; insiste sur le fait que toute initiative de promotion devrait respecter et mettre e ...[+++]


The opinion proposes four key priorities for action: stimulating competitiveness in the tourism industry, for example through the diversification of the tourist offer or an increase in 'social' tourism such as cultural exchanges; the development of sustainable tourism, for example through the creation of a quality label based on a stringent set of criteria drawn up partially by local and regional authorities; consolidating the image of Europe as a unified 'brand' to the rest of the world; and maximising the use ...[+++]

L'avis propose quatre axes d'action: stimuler la compétitivité du secteur touristique en Europe, par exemple au moyen d'une diversification des produits touristiques ou d'un accroissement du tourisme "social", sous la forme notamment d'échanges culturels; le développement du tourisme durable, par exemple grâce à la création d'un label de qualité fondé sur un ensemble de critères rigoureux établis avec la participation des collectivités locales et régionales; consolider l'image de l'Europe, qui doit apparaître comme une "marque" unifiée aux yeux du reste du monde; maximiser le potentiel des autres politiques et instruments financiers d ...[+++]


Celebrating its 30th anniversary in 2007, the historical Québécois village, which won in the “Tourist attractions 100,000 visitors and more” category, beat all attendance records. And the neighbouring attraction, the multimedia show, AO La Fantastique Légende, performed a brand new show made possible by an investment of nearly $3 million.

En célébrant son 30 anniversaire en 2007, le Village Québécois d'Antan, qui a obtenu le prix dans la catégorie « Attractions touristiques 100 000 visiteurs ou plus », a battu tous les records d'achalandage, tandis que son voisin, AO La fantastique légende, a présenté un tout nouveau spectacle, fort d'un investissement de près de 3 millions de dollars.


Mr. Tony Ianno (Trinity-Spadina, Lib.): Mr. Speaker, yesterday saw the opening of EcoDek, a brand new environmental tourist attraction at Toronto's CN Tower.

M. Tony Ianno (Trinity-Spadina, Lib.): Monsieur le Président, hier, à la tour du CN, à Toronto, a été inaugurée une toute nouvelle attraction touristique à caractère écologique: EcoDek.




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Date index: 2023-04-11
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