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Traduction de «towns and cities have voluntarily » (Anglais → Français) :

Nearly 2,000 European towns and cities have voluntarily signed the Aalborg Charter committing themselves to developing long-term action plans for sustainability, a key step towards sustainable development at the local level.

Près de 2.000 villes européennes ont librement ratifié la Charte d'Aalborg, s'engageant à élaborer des plans d'action à long terme en faveur de la durabilité, pierre d'angle du développement durable au niveau local.


The many town and city by-passes or ring roads financed by the Cohesion Fund have served the function of both improving network links and mitigating the adverse environmental effects of traffic in towns and city centres.

Les principaux contournements et périphériques urbains financés par le Fonds de cohésion avaient pour but aussi bien d'améliorer les liaisons de réseau que d'atténuer les effets nocifs pour l'environnement de la circulation dans les centres-villes.


Complementary initiatives such as the 1994 Aalborg Charter of 'European Cities and Towns towards Sustainable Development' and the Commission supported 'European Sustainable Towns and Cities Campaign' have helped make Europe the global leader in Local Agenda 21.

Des initiatives complémentaires telles que la Charte d'Aalborg des villes européennes pour la durabilité et la « Campagne des villes européennes durables », soutenue par la Commission, ont contribué à faire de l'Europe le leader mondial pour le processus local d'Action 21.


This trend has gathered momentum as medium-sized and smaller towns and cities have to comply with Community legislation for higher drinking water quality, cleaner waste water treatment and better waste management.

Cette tendance a pris de l'ampleur dans la mesure où des villes de taille moyenne et plus réduite doivent se conformer à la législation communautaire pour améliorer la qualité de l'eau potable, le traitement des eaux usées et la gestion des déchets.


By 2020, the EU intends to reduce its CO2 emissions by 20%, generate 20% of its energy consumption from renewable sources and improve its energy efficiency by 20%. Towns and cities therefore have a key role to play in ensuring that these targets are met.

D’ici 2020, l’Europe entend en effet réduire de 20% ses émissions de CO2, générer 20% de sa consommation d’énergie au départ de sources renouvelables et améliorer son efficacité énergétique de 20%.Les villes ont donc clairement un rôle clé à jouer pour atteindre cet objectif.


At a veritable crossroads, towns and cities, irrespective of their size, have no other option but to become "smart" in order to remain attractive, i.e. they must adopt intelligent and sustainable solutions in order to shrink their environmental footprint, rethink their models of access to resources, better satisfy the basic requirements of their citizens and enhance their quality of life.

Véritablement à la croisée des chemins, les villes, quelle que soit leur taille, n’ont d’autre choix, pour rester attrayantes que de devenir « Smart », c’est-à-dire de mettre en place des solutions intelligentes et durables pour diminuer leur impact environnemental, repenser les modèles d’accès aux ressources, répondre mieux aux besoins essentiels de leurs citoyens et améliorer leur qualité de vie.


Again, business leaders, and I have already referred to the Canadian Chamber of Commerce, municipal leaders, the Federation of Canadian Municipalities, which is the pre-eminent body in our country that represents cities and towns across Canada, academics and economists are joining the NDP in calling for long-term sustained and predictable investments in public infrastructure to improve economic productivity, quality of life and the competitiveness of our ...[+++]

Je le répète, des dirigeants d'entreprise, la Chambre de commerce du Canada, des dirigeants municipaux, la Fédération canadienne des municipalités — le plus important organisme qui représente les villes et les villages du Canada —, les universitaires et les économistes se joignent au NPD pour réclamer des investissements soutenus, prévisibles et à long terme dans les infrastructures publiques afin d'améliorer la productivité, la qualité de vie et la compétitivité de nos municipalités.


Municipalities in most of the EU-25, the EFTA states, Croatia and Romania, as well as in Brazil, Canada, Colombia, Japan, Taiwan and Venezuela, plan to hold a Car-Free Day and/or take other initiatives during European Mobility Week to promote ‘clever commuting’ through the use of low- or no-pollution forms of transport. To date 937 towns and cities have registered their participation and the number is still rising. Local initiatives planned include the introduction of new or improved public tr ...[+++]

À ce jour, 937 villes et agglomérations se sont inscrites, et leur nombre augmente encore. Au nombre des initiatives locales prévues figurent la création ou l’amélioration de services de transport en commun, de zones piétonnes dans les centres-villes, de pistes cyclables et de possibilités de location de bicyclettes, de zones où la vitesse est limitée à 30 km/h, de services «park and ride» entre le centre-ville et la banlieue et de bases de données pour le covoiturage.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des do ...[+++]


Towns and cities have a high degree of development potential and cooperate among themselves in networks.

Les villes concentrent le potentiel de développement, coopèrent en réseau entre elles.




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Date index: 2024-12-04
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