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Canada-U.S. free trade agreement
Canada-U.S. trade agreement
Canada-United States free trade agreement
FMIO
FTA
Free Trade Agreement
Free Trade Between the United States and Canada
Free trade agreement
Freedom of Movement Introduction Ordinance
NIMEXE
Statistics of trade between Member States
Statistics on trade between Member States
US-Canada free trade agreement

Traduction de «trade between poor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
statistics of trade between Member States | statistics on trade between Member States

résultats du commerce entre les Etats membres


Agreement between the European Economic Community and the Republic of Austria on the simplification of formalities in respect of goods traded between the European Economic Community on the one hand and Greece and Turkey on the other hand when the said goods are forwarded from Austria

Accord entre la Communauté économique européenne et la République d'Autriche sur la simplification des formalités dans les échanges de marchandises entre la Communauté économique européenne, d'une part, et la Grèce et la Turquie, d'autre part, en cas de réexpédition desdites marchandises à partir de l'Autriche


Free Trade Between the United States and Canada: the potential economic effects [ Free Trade Between the United States and Canada ]

Free Trade Between the United States and Canada: the potential economic effects [ Free Trade Between the United States and Canada ]


Nomenclature of Goods for the External Trade Statistics of the Community and Statistics of Trade between Member States | NIMEXE [Abbr.]

nomenclature des marchandises pour les statistiques du commerce extérieur de la Communauté et du commerce entre ses Etats membres | NIMEXE [Abbr.]


Nomenclature of Goods for the External Trade Statistics of the Community and Statistics of Trade between Member States

Nomenclature des marchandises pour les statistiques du commerce extérieur de la Communauté et du commerce entre ses États membres


Treaty on Free Trade between the Republic of Colombia, the Republic of Venezuela and the United Mexican States

Accord de libre-échange entre la République de Colombie, la République du Venezuela et les États-Unis du Mexique


free trade agreement | FTA | Canada-U.S. trade agreement | free trade agreement between Canada and the United States of America | Canada-United States free trade agreement | Canada-U.S. free trade agreement | US-Canada free trade agreement

accord de libre-échange | ALE | accord sur le libre-échange | ALE | accord de libre-échange entre le Canada et les États-Unis | accord de libre-échange entre le Canada et les États-Unis d'Amérique | accord de libre-échange Canada-É.-U.


Ordinance of 22 May 2002 on the Gradual Introduction of Freedom of Movement for Persons between the Swiss Confederation and the European Community and the Member States thereof and between the Member States of the European Free Trade Association | Freedom of Movement Introduction Ordinance [ FMIO ]

Ordonnance du 22 mai 2002 sur l'introduction progressive de la libre circulation des personnes entre, d'une part, la Confédération suisse et, d'autre part, la Communauté européenne et ses Etats membres, ainsi qu'entre les Etats membres de l'Association européenne de libre-échange | Ordonnance sur l'introduction de la libre circulation des personnes [ OLCP ]


Agreement of 22 July 1972 between the Swiss Confederation and the European Economic Community | Free Trade Agreement

Accord du 22 juillet 1972 entre la Confédération suisse et la Communauté économique européenne


Agreement between the Swiss Confederation and the European Community on Trade in Agricultural Products

Accord entre la Communauté européenne et la Confédération suisse relatif aux échanges de produits agricoles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– (IT) The regulation currently in force for generalised tariff preferences that enable free trade or lower duties in the trade of products between Member States and third countries, a regulation which is generally used to encourage trade with poor and/or developing countries, needs to be changed and put back into place, given its forthcoming expiry.

– (IT) Au vu de son expiration prochaine, le règlement actuellement en vigueur concernant les préférences tarifaires généralisées qui permettent le libre-échange ou l’application de droits moins élevés dans le cadre du commerce de produits entre les États membres et des pays tiers, un règlement généralement utilisé pour encourager le commerce avec des pays pauvres et/ou en développement, doit être modifié puis remis en place.


28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade between the countries of the South would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in South-South trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed to the LDCs and triangular relationships with developed countries as well as special provisions within regional agreements; points out the importance of creating regional markets; considers that more advance ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges que s'opposent les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produira des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du ...[+++]


28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non-tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade among the countries of the South would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in South-South trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed at the LDCs, and triangular relationships with developed countries, as well as special provisions within regional agreements; points out the importance of creating regional markets; considers that more advance ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges entre les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produirait des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du coût d ...[+++]


28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non-tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade among the countries of the South would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in South-South trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed at the LDCs, and triangular relationships with developed countries, as well as special provisions within regional agreements; points out the importance of creating regional markets; considers that more advance ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges entre les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produirait des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du coût d ...[+++]


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28. Considers that the lack of economic integration and the high tariff and non-tariff barriers to trade between developing countries act as a brake on all potential factors of development in these countries; considers that wider opening-up of trade among the countries of the south would produce benefits for the developing countries; notes, however, that LDCs may become marginalised in south-south trade and, therefore, encourages regional FDI, technology transfer and cheaper finance from more advanced developing countries directed at the LDCs, and triangular relationships with developed countries, as well as special provisions within regional agreements; points out the importance of creating regional markets; considers that more advance ...[+++]

28. estime que l'absence d'intégration économique et les importants obstacles tarifaires et non tarifaires aux échanges entre les pays en développement entravent tous les facteurs potentiels de développement dans ces pays; estime qu'une plus grande ouverture du commerce entre pays du Sud produirait des bénéfices pour les pays en développement; constate, néanmoins, que les PMA pourraient être marginalisés dans le cadre du commerce Sud-Sud et encourage, dès lors, l'IED régional, les transferts de technologie et l'abaissement du coût d ...[+++]


The Commission welcomes the extension of the scope of the DAC Recommendation (through lowering the threshold for its application), after years of impasse, and calls for further progress, i.e. to move from a trade approach limited to the issue of reciprocal access between donors to a more pro-poor approach centred on developing countries.

La Commission se réjouit de l'extension de la portée de la recommandation du CAD (par l'abaissement du seuil pour son application), après des années d'impasse, et appelle à de nouveaux progrès, c'est-à-dire à passer d'une approche commerciale limitée à la question de l'accès réciproque des donateurs à une approche davantage axée sur les pauvres, qui place les pays en développement au centre.


13. Welcomes the fact that trade relations between the European Union and the poor countries are asymmetrical, to the benefit of the latter; believes that relations of this kind should serve as a basis for regulating trade at global level; calls on the Commission to argue within the WTO for the introduction of several separate coefficients so as to calculate reductions in customs duties in accordance with the situation of the group of countries concerned;

13. se félicite de la nature asymétrique des liens commerciaux entre l'UE et les pays pauvres, au bénéfice de ces derniers; estime que ce type de relations doit servir de base à une régulation des échanges à l'échelle mondiale; invite la Commission à défendre à l'OMC la mise en place de plusieurs coefficients distincts pour calculer la baisse des droits de douane, en fonction des situations des groupes de pays concernés;


C. whereas trade is a tool for development and poverty eradication, but over one billion people across the globe, mainly concentrated in the least developed countries still struggle in extreme poverty on less than USD 1 a day and between 1,5 and 3 billion people live below the USD 2 a day poverty line, although economic growth in China and India has delivered a dramatic reduction in the number of poor so that the proportion of people living in extreme ...[+++]

C. considérant que le commerce est un instrument de développement et d'éradication de la pauvreté, mais que plus d'un milliard d'êtres humains dans le monde, principalement concentrés dans les pays les moins avancés (PMA), vivent encore dans une situation d'extrême pauvreté, survivant avec moins d'un USD par jour, et que 1,5 à 3 milliards de personnes vivent en-dessous du seuil de pauvreté avec moins de deux USD par jour, même si la croissance économique en Chine et en Inde a entraîné une réduction spectaculaire du nombre de pauvres, si bien que la proportion de la population vivant dans l'extrême pauvreté, avec moins d'un USD par jour, ...[+++]


In addition to the policies sustaining the rural sector, the EU should target specific support on increasing the competitiveness and productivity of African agriculture through: (i) policies and programmes to improve the functioning of national and regional input and output markets, including through rural infrastructure and to promote organic farming and fair trade; (ii) the management of shocks, in particular through novel insurance instruments; and (iii) the strengthening of pro-poor, demand-driven agricultural research and exten ...[+++]

Outre les politiques soutenant le secteur rural, l'UE devrait consacrer une aide spécifique à l’augmentation de la compétitivité et de la productivité de l'agriculture africaine grâce a) à des politiques et des programmes visant à améliorer le fonctionnement des marchés nationaux et régionaux des intrants et des extrants, notamment au niveau des infrastructures rurales, et à encourager l’agriculture biologique et le commerce équitable; b) à la gestion des chocs de prix, notamment au travers d’instruments d'assurance nouveaux et c) au renforcement de la recherche agronomique au bénéfice des pauvres et axée sur les besoins, en encouragean ...[+++]


26. Considers that labour rights are a trade-related issue, since abuse of labour rights is used by some countries and some multinational corporations as a source of competitive advantage, while others are afraid of raising labour standards for fear of international trade competition; considers that labour rights form part of a wider social development agenda which the next Round must address, to tackle gender inequality and social and economic exclusion and ensure a fairer distribution of the benefit of trade between and within countrie ...[+++]

26. estime que le droit du travail constitue un problème lié aux échanges, puisque la violation du droit du travail est utilisée par certains pays et certaines sociétés multinationales comme source d'un avantage dans la concurrence, tandis que d'autres hésitent à adopter des normes applicables à l'emploi par crainte de la concurrence internationale au niveau des échanges; juge que le droit du travail fait partie d'un contexte de développement social plus large que le prochain cycle doit aborder en vue de s'attaquer à l'inégalité entre les sexes et l'exclusion sociale et économique et assurer une répartition plus équitable des avantages des échanges entre les pays et dans les pays eux-mêmes. Souligne néanmoins que le débat portant sur le dr ...[+++]




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'trade between poor' ->

Date index: 2023-09-24
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