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Cap-and-trade system
Carbon market
Check traffic flow
Comply with traffic codes
ETS
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Follow traffic regulations
International emissions trading
Marine shipping traffic
Maritime traffic
Marketable emission permit
Monitor flow of traffic
Monitor traffic flow
Monitoring traffic flow
Negotiable pollution permit
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Parcel of traffic
Point to point traffic
Provide education in air traffic
Reducing exhaust fume emissions from urban road traffic
Sea traffic
Ship traffic
Teach air traffic approaches
Teach air traffic content
Teach air traffic control
Town traffic
Tradable emission entitlements
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Traffic emission
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic item
Traffic relation
Traffic stream
Transferable emission permit
Urban traffic
Water traffic

Vertaling van "traffic if emissions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


reducing exhaust fume emissions from urban road traffic

réduction des gaz d'échappement en circulation urbaine


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


parcel of traffic | point to point traffic | traffic item | traffic relation | traffic stream

relation de trafic


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

circulation urbaine [ circulation en ville ]


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

respecter les règles de circulation


provide education in air traffic | teach air traffic content | teach air traffic approaches | teach air traffic control

enseigner le contrôle du trafic aérien


check traffic flow | monitoring traffic flow | monitor flow of traffic | monitor traffic flow

surveiller la circulation


sea traffic [ maritime traffic | ship traffic | water traffic | marine shipping traffic ]

circulation maritime
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(11) In order to promote cost-effective achievement of the national emission reduction commitments and of the intermediate emission levels, Member States should be entitled to account for emission reductions from international maritime traffic if emissions from that sector are lower than the levels of emissions that would result from compliance with Union law standards, including the sulphur limits for fuels set in Directive 1999/32/EC of the Council.[21] Member States should also have the possibility to jointly meet their commitments and intermediate emission levels regarding methane (CH4) and of making use of Decision n°406/2009/EC of ...[+++]

(11) Afin de respecter de manière efficace et économique leurs engagements nationaux de réduction des émissions et les niveaux d'émission intermédiaires, les États membres devraient être autorisés à prendre en compte les réductions d'émissions du secteur du trafic maritime international lorsque les émissions de ce secteur sont inférieures aux niveaux des émissions qui résulteraient du respect des règles fixées par le droit de l'Union, y compris les limites concernant la teneur en soufre des combustibles fixées par la directive 1999/32 ...[+++]


The ultimate goals of the technological modernisation of air traffic management through the deployment of the Single European Sky Air traffic management Research project (SESAR) are to enable a reduction of air traffic management costs, increased operational efficiency for airspace users by reducing delays, fuel burn and flight time, an increase in capacity and a reduction of CO emissions. All these elements will increase the environmental benefits of SESAR solutions, and are fully linked to the overall air traffic management performa ...[+++]

Les objectifs ultimes de la modernisation, sur le plan technologique, de la gestion du trafic aérien grâce au déploiement du projet de recherche sur la gestion du trafic aérien dans le ciel unique européen (SESAR) sont de réduire les coûts de gestion du trafic aérien, d'augmenter l'efficacité opérationnelle pour les usagers de l’espace aérien grâce à la diminution des retards, de la consommation de carburant et des temps de vol, d'augmenter la capacité et de réduire les émissions de CO. Tous ces éléments permettront d’accroître les ef ...[+++]


(c) they have implemented measures to achieve lower NOx, SO2 and PM2,5 emissions from international maritime traffic than the emissions levels that would be achieved by compliance with the Union standards applicable to emissions of NOx, SO2 and PM2,5 and have demonstrated an adequate quantification of the additional emission reductions resulting from these measures.

(c) ils ont mis en œuvre des mesures pour que les émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5 dues au trafic maritime international soient inférieures aux niveaux des émissions qui résulteraient du respect des normes de l'Union applicables aux émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5, et ont quantifié de manière appropriée les réductions supplémentaires des émissions obtenues par ces mesures.


1. In order to comply with the intermediate emission levels determined for 2025 in accordance with Article 4, paragraph 2, and the national emission reduction commitments set out in Annex II applicable from 2030 onwards for NOx, SO2 and PM2,5, Member States may offset NOx, SO2 and PM2,5 emission reductions achieved by international maritime traffic against NOx, SO2 and PM2,5 emissions released by other sources in the same year, provided that they meet the following conditions:

1. Afin de respecter les niveaux d'émission intermédiaires fixés pour 2025 conformément à l'article 4, paragraphe 2, et de se conformer aux engagements nationaux de réduction des émissions indiqués à l'annexe II, qui sont applicables à partir de 2030 pour les NOx, le SO2 et les PM2,5, les États membres peuvent déduire les réductions des émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5 obtenues dans le secteur du trafic maritime international des émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5 provenant d'autres sources au cours de la même année, pour autant ...[+++]


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Therefore, establishing on one side coherent specifications, compatible standards and practical interfaces supporting the interoperability of data necessary for up-to-date traffic information, and optimising on another side a variety of traffic management and prioritisation measures, rightly supplemented by standardised technological solutions for vehicle identification (i.e. as regards vehicle categorisation, emission class, character of emergency, load factor), would both contribute to the overall efficiency of traffic information a ...[+++]

Par conséquent, le fait d'établir, d'une part, des spécifications cohérentes, des normes compatibles et des interfaces pratiques permettant l'interopérabilité des données nécessaire à l'obtention d'informations à jour concernant la circulation, et d'optimiser, d'autre part, différentes mesures de gestion et de hiérarchisation des priorités de circulation, complétées adéquatement par des solutions technologiques normalisées d'identification des véhicules (catégorisation des véhicules, catégories d'émission, degré d'urgence, facteur «charge»), contribuerait à la fois à l'efficacité générale de l'information relative à la circulation et de ...[+++]


(11) In order to promote cost-effective achievement of the national emission reduction commitments and of the intermediate emission levels, Member States should be entitled to account for emission reductions from international maritime traffic if emissions from that sector are lower than the levels of emissions that would result from compliance with Union law standards, including the sulphur limits for fuels set in Directive 1999/32/EC of the Council.[21] Member States should also have the possibility to jointly meet their commitments and intermediate emission levels regarding methane (CH4) and of making use of Decision n°406/2009/EC of ...[+++]

(11) Afin de respecter de manière efficace et économique leurs engagements nationaux de réduction des émissions et les niveaux d'émission intermédiaires, les États membres devraient être autorisés à prendre en compte les réductions d'émissions du secteur du trafic maritime international lorsque les émissions de ce secteur sont inférieures aux niveaux des émissions qui résulteraient du respect des règles fixées par le droit de l'Union, y compris les limites concernant la teneur en soufre des combustibles fixées par la directive 1999/32 ...[+++]


2. The Commission shall biennially assess aviation’s overall impact on the global climate including through non-CO emissions or effects, based on the emission data provided by Member States pursuant to Article 7, and improve that assessment by reference to scientific advancements and air traffic data, as appropriate.

2. Tous les deux ans, la Commission évalue les incidences globales de l'aviation sur le climat mondial, y compris celles qui ne sont pas liées aux émissions ou aux effets du CO, sur la base des données d'émissions communiquées par les États membres en vertu de l'article 7, le cas échéant en améliorant cette évaluation compte tenu du progrès scientifique et des données relatives au transport aérien.


1. In order to comply with the intermediate emission levels determined for 2025 in accordance with Article 4, paragraph 2, and the national emission reduction commitments set out in Annex II applicable from 2030 onwards for NOx, SO2 and PM2,5, Member States may offset NOx, SO2 and PM2,5 emission reductions achieved by international maritime traffic against NOx, SO2 and PM2,5 emissions released by other sources in the same year, provided that they meet the following conditions:

1. Afin de respecter les niveaux d'émission intermédiaires fixés pour 2025 conformément à l'article 4, paragraphe 2, et de se conformer aux engagements nationaux de réduction des émissions indiqués à l'annexe II, qui sont applicables à partir de 2030 pour les NOx, le SO2 et les PM2,5, les États membres peuvent déduire les réductions des émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5 obtenues dans le secteur du trafic maritime international des émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5 provenant d'autres sources au cours de la même année, pour autant ...[+++]


(c) they have implemented measures to achieve lower NOx, SO2 and PM2,5 emissions from international maritime traffic than the emissions levels that would be achieved by compliance with the Union standards applicable to emissions of NOx, SO2 and PM2,5 and have demonstrated an adequate quantification of the additional emission reductions resulting from these measures;

(c) ils ont mis en œuvre des mesures pour que les émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5 dues au trafic maritime international soient inférieures aux niveaux des émissions qui résulteraient du respect des normes de l'Union applicables aux émissions de NOx, de SO2 et de PM2,5, et ont quantifié de manière appropriée les réductions supplémentaires des émissions obtenues par ces mesures;


(8) Whereas the Commission has implemented a European programme on air quality, road traffic emissions, fuels and engines technologies (the Auto/Oil Programme) with a view to fulfilling the requirements of Article 4 of Directive 94/12/EC; whereas the Commission has implemented the APHEA Project which estimates the external costs of air pollution by motor vehicles at 0,4 % of EU GNP, and further assessments conclude that the external costs amount to 3 % of EU GNP, whereas the Commission has implemented the 'Car of Tomorrow` Action Plan which strives to contribute to the promotion of the 'Car of Tomorrow` which will b ...[+++]

(8) considérant que la Commission a mis en oeuvre un programme européen sur la qualité de l'air, les émissions produites par le trafic routier, les carburants et les techniques des moteurs (programme Auto-oil) afin de satisfaire aux exigences de l'article 4 de la directive 94/12/CE; que la Commission a mis en oeuvre le projet APHEA qui évalue à 0,4 % du PIB de l'Union européenne le coût externe de la pollution de l'air due aux véhicules à moteur; que des estimations plus approfondies établissent ce coût à 3 % du PIB de l'Union européenne; que la Commission a mis en oeuvre le plan d'action «La voiture de demain» destiné à promouvoir la ...[+++]


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